For en kveld, for en gjeng! 

For en kveld, for en gjeng! 

I går feiret jeg bursdagen med de beste av de beste. Jeg valgte å invitere til sleepoverparty med dresskode: pyjamas. På den måten kunne jeg le enda lengre, og hele gjengen slapp å skaffe seg kjøre til plassen som ikke vet hva kollektivtrafikk er. 

Jeg synes det er gøy å gjøre litt ut av ting, så jeg bestemte meg for å lage en seng som langbord. Bordet er derfor bygd opp av madrasser, på toppen la jeg en stor plate, så stivet jeg av i hjørnene med tilmålte plankebiter. 

Jeg skjærte ut en sengegavl som jeg malte og laget vimpler med skriften: Velkommen til sengs

Middagen ble en treretters, og jeg valgte å lage tre av mine egne storfavoritter: 

Forrett – torsk med chorizosalsa på en seng av blomkålpurré og arsparges 

Hovedrett – Kalv entrecote med honningsmarinerte rotgrønnsaker, pommes anna og kremet peppersaus

Dessert – her gikk jeg rett og slett for kjøpeis, men lagde sjokoladeskåler med ballonger kvelden i forveien 

Jeg trur herved jeg kan krysse av for tidenes beste feiring, som varte til klokken nærmet seg 8 i dag tidlig, og fortsatte igjen ved 11-tiden med storfrokost i utemøblene med et påskevær som tillot t-skjorte temperatur og solbriller. 

Fikk meg ny t-skjorte som traff meg rett i hjerte! “Ok, but first coffee” ! 

En stor takk til gjengen som gjorde kvelden til den beste! 

 

15 kommentarer
    1. Så morsomt og pent du hadde laget det og litt av en meny:-) Ser virkelig ut som dere hadde det kjempemorsomt. Blir i godt humør av å se så mange glade og sprudlende fine damer. Må virkelig si jeg er imponert over energien og utholdenheten deres og forstår at dere i alle fall ikke har planer om å sove bort ungdomstiden dere:-) Vel blåst og riktig god påske til deg og dine.

    2. Er jumpsuitene hos virrevapp store i str? Usikker på om jeg skal bestille 86/92 eller 98/104 til min 21 mnd gamle datter😳

    3. Du må virkelig være en fantastisk vert! Vel gjennomført, og maten så jo helt fantastisk ut! Håper du hadde en super feiring! 😀

    4. Så gjennomført Stine! Så kreativt og kult! Blir så imponert! Må virkelig si at det er gjennomført ut til fingerspissene. For et supert minne av en bursdag å ha med seg videre. God påske 🙂

    5. Gerd: Tusen takk 🙂 Det var tidenes kveld, og av de veldig mange bildene som er tatt så smiler jeg fra øre til øre!
      Haha, det er ikke normalt at jeg har sjans til å holde meg våken til klokken er morgen, men den kvelden forsto vi lite da klokken var bikket fire og vi trudde den var 12 ! 🙂

    6. unni: Da trur jeg fint du kan kjøpe 86-92. De begynner akkurat å bli litt små til jentene nå, og de blir tre om litt 🙂 Men så kommer det jo også an på hvor høy hun er ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg