Ukesmeny

Da var det tid for å dele ukesmenyen vår igjen. I dag var det hardt å komme i gang, helgen var så fantastisk, så da jeg la meg sliten i går kveld glemte jeg å sette på vekkerklokken. Jeg våknet klokken 8 av to prinsesser som var i full lek på rommet sitt, og jeg hadde egentlig lyst til å fortsette helgen litt til. Jeg fikk på en måte gjøre det også da min beste venninne og så godt som søster kom på besøk med kakerester til lunsj. Det er det fine med å ha fleksible dager, men det betyr også at det blir en sen jobbekveld.

Ved å innføre ukesmenyer har matgleden kommet tilbake for fullt. Nå er det slik at jeg gleder meg til å lage mat, for så å vente i spenning på de nye smakene. Jeg har fått innført så mange nye retter på menyen og det har ikke gått en dag uten at jeg har måtte stoppe opp og uttrykke gleden mat kan gi. Jeg mener også det er viktig for barna våre at de blir introdusert for ulike og spennende retter, nye ingredienser og nye konsistenser hele tiden. Ikke bare blir maten variert og næringsrik, det viser seg også i at barna rynker mindre på nesen og smaker på det nye med nysgjerrighet og åpent sinn. Så langt er det oliven og fetaost som kommer i retur. Fisk, kjøtt og grønnsakene forsvinner lenge før potetene og det er nettopp slik jeg ønsker at barna mine skal fortsette matgleden sin resten av livet. 

Lørdag og søndag ble maten servert fra andre enn oss, så ukesmenyen stopper her denne gangen. 

Håper alle får en fantastisk uke! 

 

– Speiltvillingene på facebook – 

 

2 kommentarer
    1. Pleier aldri å kommentere blogger med har lest din i flere år nå! Du er utrolig inspirasjonskilde og virker som en fantastisk person og mamma! Stå på videre.
      Jeg og familien har akkurat startet med nasjonal uke, jeg lager da mat fra en nasjon i en uke.. mange spennende middager å se frem til de neste 15 ukene 🙂 nå er det mexikansk uke 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg