Nok et nytt antrekk!

 

Ups! Jeg fikk ikke lagt meg i går. Klokken var vel godt passer 22:00 da jeg satte meg foran symaskinene. Stoffdelene var allerede ferdig klipt, så da var det vanskelig å motstå fristelsen for å sy ferdig plaggene. 

Det passet godt med nye antrekk til i dag, for nå skal vi snart på oldemor og oldefar besøk før vi i tillegg svinger innom på et mormor og besteLars besøk også. Dette nydelige blå-blomster stoffet falt jeg pladask for i butikken, og siden heller ikke dette fantes i andre fargekombinasjoner gikk jeg for lik kjole med mørkeblått- og natur- tilbehør som tar opp fargene i kjolen. På den måten blir antrekket forskjellig til tross for at de egentlig er helt like. 

Tightsene har fått en ekstra detalj med noe så enkelt som noen knapper nederst ved ankelene.

Til dere som lurer på stoffene, så har jeg brukt: Blomsterstoff, natur, marine blå

– Speiltvillingene på Facebook – 

21 kommentarer
    1. En lang kommentar kan bli kort ved å bare skrive: “Helt nydelige/fantastiske antrekk” Og jenter så klart 🙂 De knappene gjorde absolutt det lille ekstra! Nå vil jeg også ny litt 😉 🙂

    2. Utrolig skjønne jenter i et fantastisk antrekk. Flink du er, og ikke minst for en herlig sjarm de jentene har 🙂 Ønsker dere en fin helg videre!

    3. Du er så flink til å lage klær! Kommer det oppskrift på dette? 🙂 På det øverste bildet er hun til høyre (klarer ikke skille dem, hehe) helt prikklik deg! Måtte bare si det 🙊

    4. Herreliland de har blitt så store plutselig føler jeg! 😍 du er jammen god på maskinene, feiende flotte antrekk du mekker isammen.. 🙂

    5. Så fine kjoler og lurt med de knappene på buksene,men noe jeg likte ekstra godt var glidelåslukningen på kjolene. det var smart,men har ikke engang dristet meg til å prøve på det,hvis det er elastisk stoff:-) Jentene er som alltid–kjempegode. synes også de er tålmodige når de står i ro så du får tatt så mange fine bilder –flinke “små troll” dere har. God helg fortsatt.

    6. gerd: Det er elastisk stoff, men siden glidelåsen er vertikal i forhold til stoffets stretchretning, så er det ikke noe problem. For det er ikke stretch når glidelåsen sys på i denne retningen av stoffet 🙂
      God søndag!

    7. Helt fantastiske klær og jenter! Jeg får også så lyst til å sy men tiden går uten at jeg kommer i gang… Symaskin har jeg også så heller ikke det å skylde på 🙂 Lurer på en ting, da du syr like klær men enda litt ulike, kan de byttelåne disse settene eller er jentene opptatt av at akkurat det ene er sitt?

    8. Marianne: Tusen takk 😀 Det vanskligste er å få frem symaskinen, jeg er helt enig med deg. Men er den fremme går det andre av seg selv 🙂
      De byttelåner ikke settene da, hensikten med å ha forskjelle er at andre skal klare å skille de i fra hverandre. De har fargekoder som barnehagen, venner og familie kjenner de igjen på. Derfor ville det blitt veldig forvirrende om de byttet klærne. Otilie er rosa, Olivia lilla, hvis ikke det går i rosa og lilla er Otilie den lyseste og Olivia den mørkeste i klesveien. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg