Kakeforberedelser

I morgen er en stor dag for fetteren til jentene, som jentene sa da jeg prøvde å forklare hva dåp var: “Mamma, det er når Magnus skal få vann i håret sitt!” Jeg skjønte fort at jeg ikke trengte å forklare noe mer om dåp, de husker hva denne dagen bringer fra sist dåp de var i. 

Jeg fikk det ærefylte oppdraget om å bake dåpskaka, og jeg kan jo ikke gjøre annet enn å ta det som et kompliment. Men jeg er ikke en baker, og har vel bare laget én ekstraordinær kake alá denne tidligere. Dere husker kanskje hvordan det gikk med bursdagskaka til jentene i fjor? Etter timer med jobb, kastet jeg en kjele over kaka samme dag som servering!! 
Derimot var jeg svært ivrig da vi formet leire på barneskolen, og det er faktisk ikke så annerledes enn å jobbe med fondant til en kake. 

Bare barna er i seng nå, så blir det sammensetting av kake resten av kvelden 🙂 

Hva trur dere? Jeg er i hvertfall veldig spent på resultatet! 

– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Jeg tar av meg hatten for deg❤️Du får til absolutt alt❤️Takk for alt du lærer bort❤️Takk for en kjempe fin blogg❤️God lørdag og mase lykke til med kaka❤️

    2. Så spennende og morsomt. Alt du tar i blir så pent og unikt. jeg håper å få se sluttresultatet. Ha en fin søndag.

    3. Anne: <3 Det var utrolig hyggelig å høre. Selv om jeg må si at det ikke er alt jeg får til, men mye av det jeg får til stammer fra fingerferdigheter 🙂 Det går litt i det samme 🙂

    4. Anonym: Så klart det er! Men jeg prøvde å forklare hva dåp var for to (snart) tre år gamle jenter. Siden de kunne fortelle meg om hendelser fra en dåp som jeg ikke hadde fortalt om betydde bare at de hadde fått med seg hva en dåp var.

    5. E: Bokstavene har jeg trykket med små bokstavstempler, så malte jeg inni med sort konditorfarge. For å holde kaken “oppe” har jeg satt i tre tynne pinner (kjærlighetspinner/grillspydpinner) i underdelen og så står den øverste delene oppå en papplate som jeg klipte ut og dekte med plastfolie. Pappplaten hviler da på de tre pinnene slik at den ikke synker ned i underkaken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg