Favoritt hairdo

Dette innlegget er til alle der ute som føler at håret til tider er livløst og flatt! Du kjente deg kanskje igjen? 
Med så langt hår som jeg har, så er det ikke uvanlig at jeg fletter det før jeg legger meg, og resultatet av det skulle fort bli blant frisyre-favorittene. 

Hårfrisyrer var et av flere forslag jeg fikk da jeg spurte dere hva bloggen kan trenge. Hårinnlegg har jeg laget fra tid til annen, og det finnes en kategori om hår for de som ønsker å se mer av det. 

Som mamma er det dødfødt å finne tid til hår om morgen. Jeg får så vidt på meg litt makeup mellom brødskive-smøring og oppdressing av to barn til barnehage. Men jeg har funnet den perfekte løsning som kun stjeler et par minutter av morgen og resulterer i det fineste hår. 

Kvelden i forveien tar jeg meg en varm og etterlengtet dusj, så føner jeg håret til det er så godt som tørt. Jeg deler håret med en midskill hele veien til nakken og flette to utenpåliggende fletter på hver side av skillen. Så er det bare å hoppe i seng.

Når jeg våkner dagen etter er det bare å løsne opp flettene, og rufse det litt til, så er dagens hår reddet! 

/ Perfekt for travle småbarnsforeldre med langt hår!

Speiltvillingene på Facebook – 

16 kommentarer
    1. Og….der! savnet jeg det lange håret. Litt.. 😉 Knallfint, og et supert triks. Jeg fikk en gang skryt for håret i ei babysanggruppe. Jeg stirret paff på den oppriktige dama, og turte ikke fortelle at jeg hadde sovet med strikk, og at minsten hadde gulpet i tuppene…. 😀

    2. Nydelig! Hvordan får man til den typen flette? Jeg syns det ser så stilig ut, men får det ikke til selv fordi jeg egentlig ikke vet hvordan den flettes:)

    3. Kan du lage et innlegg om hvordan du gjør det
      Har veldig lyst til å lære meg det på meg selv.
      Dette kledde du veldig godt 🙂

    4. Hei! Så fint det ble! Du er flink som klarer å flette sånne på deg selv 🙂
      Bildene dine er utrolig fine. Er det fortsatt Sony A6000 du bruker? Jeg har lyst til å kjøpe meg nytt kamera og lurer på om jeg skal kjøpe det forrige du hadde, Sony A5000. Hva synes du om forskjellen mellom de to? 🙂 Si at du bruker det samme objektivet på begge, er det stor forskjell?

    5. Wow!så fint 😀 kan du lage en film som du viser oss hvordan du lager sånne fletter? Jeg får det ikke til 🙁

    6. Er så behagelig å Lese blogginnleggene dine når jeg jobber natt. Litt pust innimellom alle oppgavene. Herlig. Du kledde dette Knall godt <3

    7. Håret ditt er helt fantastisk, både med og uten bølger 🙂
      Jeg har så krusete hår at jeg må gjøre noe med det etter hver hårvask. Samle det på en eller annen måte så det ikke tørker sånn som det er :p Som regler pleier jeg å flette det i en kinaflette (heter det det?). Da får jeg fine bølger dagen derpå og i mange dager etter fordi jeg har mye fall i håret. Helt genialt 🙂

    8. Frida: Tusen takk 🙂 Øvelse gjør mester.

      Jeg bruker fortsatt Sony A6000 🙂 Sony A5000 tar veldig gode bilder det, jeg merker litt forskjell på at 6000 er bedre på bilder med mye bevegelse, og når omgiveslsene er mørkere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg