Food on the menu

Det er flere som har påpekt at de savner matinnleggene fra da jentene var små. Siden jentene bare fikk hjemmelaget mat, var det også naturlig å dele litt av mitt syn på ferdigmat til barn. Det var også grunnen til at jeg delte oppskrifter på sunne middager for småbarn. Da jentene ble så store at de begynte å spise middag sammen med oss, falt også disse innleggene bort, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan fortsette med matinnlegg. 

Det finnes nok av de der ute som deler oppskrift på oppskrift, så det tenker jeg ikke å gjøre. Men siden jeg selv jobber med å få inn ukesmenyer tenkte jeg at en ekstra motivasjon til meg selv er å dele det med dere. Da blir jeg nødt til å få ferdig ukesmenyen før mandagen, slik at jeg kan dele ukens middagstips med dere. 

Jeg vet hvor lett det er å gå i “matfella”, man blir både matlei og irritert av tanken på å klare å finne på noe spennende for hele familien hver dag. Ved å lage ukesmeny, blir alt ti ganger enklere, men noen ganger trenger man (les: jeg/meg) et spark i baken for å komme i gang. 

Jeg håper at mine ukesmenyer kan gi andre noen nye retter å tilføye de alt for få som går igjen i hvert hjem. Så håper jeg at jeg kan dele noen nyttige tips til hvordan jeg selv kom i gang med ukesmeny og storhandling.

Denne uken er jeg i gang med forberedelser, og fra og med mandag neste uke vil dere få lese ukesmenyene våre. 

Håper dette faller i smak – bokstavelig talt! 

– Speiltvillingene på Facebook –

7 kommentarer
    1. Så bra!! Trenger inspirasjon og motivasjon her, da jeg har planer om å begynne med det samme (prøvd to ganger før og, men skled ut av det). Er så lei av å aldri vite hva vi skal ha til middag hver dag! Og så er det mye mer økonomisk å storhandle enn å handle litt hver dag. Gleder meg til å se 🙂

    2. Tommel opp for ukesmeny 👍☺ Vi klarer oss ikkje uten! Gleder meg til vi kan la oss inspirere av dine ukesmenyer😊

    3. Så kjekt med litt ny inspirasjon! Vi er faktisk veldig flinke og lager middagslister hver 14.dag og handler hver fredag, men likevel blir det jo mye av det samme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg