En bedre blogg?

Da jentene var lagt i går kveld satte jeg meg ned for å planlegge nye ideer for bloggen. Jeg har hatt det i hodet siden nyttår, men siden planleggingen i seg selv koster tid har det latt seg vente. 

Jeg har lyst til å gjøre bloggen bedre, og mer inspirerende for dere lesere. Jeg kommer verken til å endre skrivestil eller endre karakter på noen måte, men jeg ønsker å få inn mer av den kreative biten. Mer søm og mer DIY. Er det noe jeg elsker så er det å lete frem ideer, finne materiell og lage noe lekkert ut av gjennbruk, søppel eller billige “rå”varer. 

I den anledning at jeg nå sitter å lager ukesplaner for bloggen, så lurte jeg på om dere hadde innspill å komme med. Så jeg setter veldig stor pris på om du kan svare meg på spørsmålene under: 

  • Hvilke blogginnlegg liker du best å lese? 
  • Hva skulle du ønske det var mer av her inne? 
  • Er det noen temaer du skulle ønske jeg skrev mer om? 
  • Har du ideer til nye temaer/kategorier som kunne vært med her inne? 

Ønsker dere alle en stålende dag! 

 

 

73 kommentarer
    1. Hei
      Jeg er veldig interessert i DIY prosjekter og hvordan det går med hesten din =) Gjerne sminketips også!

    2. Jeg elsker å lese bloggen din uansett, men sy innlegg er kremen. Gjerne noe du har sydd til deg selv! 🙂

    3. Liker innlegg om barna dine, familielivet, mer om speilvendte forskjeller på oliva og otilie. Spørsmåls runder er også gøy å lese, føler man blir bedre kjent med deg som person;)
      Åså klart oppskrifter på søm.;)
      Liker det best når bloggere tør å vise hvem de er, og ikke bare gjemmer seg bak en fasade, hvor di lever det perfekte liv:) liker at du tør å by litt på deg selv

    4. Kunne gjerne tenke meg å se bilder av huset deres, flere bilder av jenterommet, ting og klær du kjøper til jentene, lette og enkle matretter, bilder av kjøleskapet deres, gjerne bilder av matoppbevaring og oppbevaring av andre ting. Elsker smarte tips til organisering haha er nok litt ryddefreak selv:)

    5. Jeg hadde satt så inderlig pris på om du la ut noen gode syoppskrifter på nyfødt babyklær! 🙂 Prøvde å sy en fleecedress en gang til lillegutten på 2 år.. Syntes den ble ok, men nå som det kommer ei lita jente i juli fikk jeg veldig lyst til å lære det skikkelig 🙂
      Veldig usikker på hvilke innstillinger jeg skal bruke for å få en mer profesjonell finish.. Ikke så kjekt når klærne ser helt forferdelig ut på innsiden!

    6. Fremgangsmåte ang sying av barneklær, DIY prosjekter og hverdagen med jentene dine😊 Alltid kjekt å lese bloggen din😊

    7. Jeg begynte å lese bloggen din pga det du syr! Du er utrolig flink og det er så flott når du legger ut tutorials. Å lese om Tvillingene er hyggelig det også men ikke hovedgrunnen til at jeg leser her.

    8. Syns det er veldig koselig å følge deg som mamma og utvilkningen til jentene. Så favoritt kategorien er vel hverdagen som mamma! 🙂

    9. Liker veldig godt at du skriver om hverdagslige ting, om jentene dine, og at du da ikke fremstiller alt som perfekt og at barna dine aldri slår seg vrange eller at alt er så lett. Det føles mere ekte og det er viktig at vi lesere kan gjenkjenne oss i det du skriver. Jeg har ei lita jente selv på litt under to, og hverdagen er ikke bare perfekt og uten trass/skrik, så synes du er tøff som skriver at det faktisk kan være tøft å være mamma også.. det skal du virkelig ha!:D
      Håper på flere oppskrifter på søm, gjerne noen enkle, da jeg er i startsfasen! evnt tips til nybegynnere…
      andre type innlegg:
      – ukeplan for middager, evnt oppkrifter
      – tips om utstyr til barn/baby, hva er dine/deres favoritter, både av utstyr, leker, klær, uteklær etc..
      – Flere DIY innlegg
      det var det jeg kom på i denne omgang!

    10. Jeg liker veldig godt de glanskommentarene fra oliva og othilie, diy innlegg, gjerne flere innlegg om mat (savner babymatinnleggene, men jentene dine spiser jo ikke det lengre).

    11. Jeg blir kjempe-gira hver gang du lager ting eller syr. Jeg vil se deg snekre mer også, for det syntes jeg er kjempespennende. Jeg har lyst til å kaste meg uti selv, men steget er så skummelt. Da er det ekstra motiverende og se at du snekkrer senger, trehus, søppelskur .o.s.v og at det blir så fint:)

    12. Liker aller best når du kommer med sy oppskrifter til oss og finner masse inspirasjon i å se alt det fine du lager! Du er så flink Stine!:-)

    13. Kunne tenke meg å lese fortsettelsen på den novellen du la ut for mange mnd siden. Du lovte å komme med oppfølger 😉 Ellers leser jeg bloggen fordi vi har jevnaldrende barn og fordi jeg elsker å sy :)) Og nå venter jeg tvillinger selv så da er det ekstra interessant 😀 Blir glad når du legger ut syoppskrifter.

    14. Jeg liker når du skriver om forskjellige situasjoner hjemme hos deg. Elsket for eksempel innlegget om bleieavvenning! Ellers liker jeg dine kreative innlegg.

    15. Hverdagslige situasjoner liker jeg godt å lese om. noen eksempler: at du har alt for mye klær å vaske, hva som skjedde da jentene lekte idag, en samtale du hadde med jentene. Både gode og ikke-så-gode øyeblikk er interessant lesestoff for min del.
      Spiller ikke så stor rolle hva det er eller hvor “meningsløst” innlegget kan virke, jeg liker å gjenkjenne situasjonene dine, vite at vi opplever nogelunde de samme opp/nedturene i hverdagen. Det får deg og din familie til å virke mer ekte og noen jeg kan relatere meg til.

    16. Blir inspirert av dine DIY prosjekter! Det du lager for en billigere penge, stas å lage det selv. Pluss dine syprosjeter, du er så kreativ og flink!

    17. Jeg elsker DIY-syinnleggene dine. Men skulle så gjerne ønske du kunne lage mønsterene som PDF, slik at man kan printe de i stedenfor å måtte tegne de av. Kunne gjerne ønske et kjolemønster på en lekker kjole for dame, eller andre dameklær.
      Jeg har ikke barn selv, så leser i utgangspunktet bloggen på grunn av alle de flotte og inspirerende kreative DIY-innleggene dine. (liker syinnleggene best)
      Hilsen Anja

    18. Liker bloggen din veldig godt 😊 Liker godt når du skriver om barna dine da eg har en datter i samme alder 😊
      Men mer søm og DIY er bare gøy 😃

    19. Hei! Jeg har bladd i arkivet ditt, og tidligere skrev du mye om babymat. Dette var UTROLIG interessant, og jeg syns at innlegg om mat, kosthold og oppskrifter er veldig gøy!

    20. Liker veldig godt DIY- innleggene! Interiør/dekor man kan lage selv, og ting man kan lage sammen med barna. Du er så kreativ! Det er ikke jeg. Derfor liker jeg så godt å komme inn her og hente inspirasjon:)

    21. Det hadde vært interresant med en spørsmålsrunde, og en “vlog” av deg og jentene!
      Ellers liker jeg innlegg om jentene, og når du viser bilder av når du fornyer rom og pusser opp huset:)
      Elsker bloggen din!

    22. Jeg ønsker meg flere mønster og framgangsmåte på barneklær(noen flere til gutter hadde vært bra!) og ikke minst framgangsmåte på klær/tilbehør til alle de sy-glade damene som følger bloggen 🙂 Andre DIY ala julekalenderen er også kjekt å få inspirasjon fra.

    23. Siden du er så krativ kunne du jo ha laget enkle og billige DIY-innlegg med oppskrift på karnevalkostymer til barn

    24. Elsker syinnlegg og oppskrifter. Oppskrift på body hadde vært supert. Har sydd noen, men er så opp og ned om de blir bra. Hadde vært fint med et mønster med flere str, slik du har vist på heldressen feks. Også liker jeg tips til hva man kan gjøre med disse små og generelt lese om jentene dine 🙂

    25. Du kunne også hatt fast kategori på faste dager.
      Man- middagstips, matoppskrifter som er sunne og raske for småbarnsfamilier/familier.
      Tir- diy til hjemmet
      Ons- aktiviteter (ute og inne) du kan gjøre sammen med barn.
      Tor-sykrok-diy på klær
      Fre- en sak/nyhet/tema du brenner for
      Ja du skjønner nok poenget, ser en del bloggere har det for å holde oppe motivasjonen og for å ha en viss struktur når dem skriver

    26. Mer om hverdagen mee tvillinger!!!!! Elsker disse innleggene , tips til tvillingmødre, tanker om livet med twins osv!

    27. Kansje et En morsom videoblogg med tvillingene, et slags intervju
      Der du spør om yndligsfarger, navner på dyr, telling etc

    28. Jeg liker veldig godt bloggen din og synes du syr masse fint.Er veldig glad på mønstrene dine også,det gir meg ideer og inspirasjon, selv om de barna jeg syr til er eldre. Jeg ønsker meg å vite mer og lære mer om gjenbruk av både klær og andre lure ting som ikke trenger å koste så mye. Spennende også å få vite hva du lager av “søppel” og mye annet som vi baree kaster og ikke ser har andre bruksområder. Jeg er i den spede begynnelse nå det gjelder søm og har masse å lære. Men når jeg har klippet feil eller har sprettet opp igjen sømmer “ørten ” ganger, da er det ikke morsomt lenger:-( da må jeg gå meg en tur slik at ikke symaskinen går rett ut av vinduet og da trenger jeg noe annet å gjøre. Derfor setter jeg veldig stor pris på om du kan vise noe av alle de andre tingene en kan LAGE, men altså — strikking og hekling det har jeg ikke tolmot til, så for min del trenger du ikke å anstrenge deg med å jobbe fram det:-) tusen takk for en trivelig blogg

    29. Oppskrifter på mat, eller helt enkelt hva dere spiser!
      Ting barna sier er jo artig
      DIY som passer tiden (fastelavn, påske, vår, og sånt) så man får litt inspirasjon!
      Og som flere her sider, hverdagslige ting er alltid fint å lese om. 🙂

    30. Jeg startet å lese bloggen din pga speiltvilling jentene dine og generelt mamma rollen. Og vil derfor ha mer av dette😊

    31. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en lær-deg-å-sy-spalte.
      Der du tar oss som aldri har tatt i en symaskin gjennom det grunnleggende.
      Kanskje ikke bare rett på oppskrifter, men heelt basic først. Det hadde vært så fint! 🙂 Har så lyst å lære meg å sy, men har ingen til å lære meg, å vet liksom ikke helt hvor/hvordan jeg skal begynne…

    32. Først og fremst; elsker bloggen din og gleder meg hver dag til nye innlegg å lese! Ønsker å lese mer DIY gjerne rettet mot møbler og interiør, gjerne med fokus på barn da jeg selv er i gang med å innrede barnerom. Samt inspirerende mat-innlegg 😉

    33. Liker helt klart innleggene om hverdagen din best. Rene hverdagsinnlegg om gjøremål, rutiner og bilder. DIY er gøy i blant, men i f.eks desember i kalenderen synes jeg det fort blir for ensidig:-) En god kombo er tipp topp:D

    34. Hei Stine!
      Detter har ikke noe med dette innlegget og gjøre, men på snapstory har du lagt ut bilde av deg i en nydelig Stormbergjakke – hva hetter denne modellen? Jeg har sett flere ha den men finner den ikke selv, og har heller ikke turt å stoppe og spørre enkelte hva den modellen heter, haha! Det står i merkelappen inni jakken, ved vaskeanvisningen 🙂

    35. Bloggen din er alltid hyggelig å trykke seg inn på. Liker veldig godt å lese hverdagslige innlegg om deg og familien, artige ting jentene dine sier og gjør. Elsker interiøret ditt, og kunne tenke meg å se mer av dette. Oppskrifter, hårtips, studietips og så er det veldig kjekt med diy i forskjellige varianter (hva du syr eller andre ting som interiør). Bare å lese om hverdagen din og hva du gjør på er kjekk lesing 🙂 ha en god kveld videre ♡

    36. Elsker diy innlegg!!! Både sying og interiørting og synes det er kjempegøy med oppussingen du gjør i huset på budsjett! Du er superflink!!

    37. Jeg har lest bloggen din lenge og den har alltid vært en av favorittene fordi du viser ting hvordan de er, og at alt ikke alltid er så “perfekt”. I det siste syns jeg det har blitt litt mye sånne innlegg hvor du tar opp et tema og “diskurerer” rundt dette (vet ikke hvordan jeg skal forklare det men håper du skjønner hva jeg mener🙈). Jeg liker disse også godt, men jeg savner rett og slett helt vanlig hverdagsinnlegg jeg. Typ “i dag har jeg gjort det og det også det og her er bilder fra dagen min”. Så rett og slett mer hverdagslige ting, mammarollen, middager osv:)
      Ellers håper jeg du fortsetter med bloggen for dette er som sagt en av de bedre😊

    38. Vis oss hvordan man kan sy feks. Hundedekken, jeg finner ingen i butikk som jeg synes er behagelige og som itillegg varmer!

    39. Jeg liker aller best syoppskriftene. Kanskje du kunne laget en “syskole” der du har en fast dag i uken du deler en syoppskrift (sytorsdag, for eksempel). Så kan du starte helt enkelt med å sy f.eks. en gryteklut og hver uke blir det et hakk vanskeligere. Mange lesere har jo aldri sydd før – så gøy med noe “alle” får til.
      Til slutt kan vi avslutte med å sy brudekjole, haha. Det er vel noe av det vanskeligste man kan sy? 😉

    40. Jeg elsker de innleggene dine der du legger ut oppskrifter til klær du lager til deg selv (feks kusebuksa og skjørtet). Jeg har ikke barn selv og ingen i familien jeg kan lage til, men jeg elsker å sy og setter utrolig stor pris på oppskrift innleggene dine til dameklær. Du er utrolig dyktig!
      Eller så er det utrolig gøy å se videoer av deg og jentene, selv om det ikke har vært så mye, så er det utrolig søtt. Men skjønner om du vil skjerme de litt også <3

    41. DIY innleggene dine,om jentene,deg,å med ett så fantastis nyderlig hår du har så er det gøy å se forsellige frisyrer å fletter, hvordan du sminker deg, ønsker mere om trening å kosthold 😀 å så er det så innmari gøy når du skriver om morsomme ting som har skjedd hjemme hos dere 😀

    42. Hei,
      Synes alt du skriver om er helt topp. Litt av hvert og det er fint for oss lesere. Og som flere andre skriver her at du viser hvordan livet egentlig er 🙂
      Du er bare så flink til alt!

    43. Hei
      Elsler bloggen. Elsker alt under kategorien “Speiltvillingene” og “tvillingene”. Savnet mere om de og hvordan utviklingen deres er.
      Kan du lage video? Og være mere aktiv på Snapchat?

    44. Jeg elsker diy innleggene! Kanskje du kan prøve deg på å sy utstyr til hund? Sele, seng, leker eller bånd? Det er også veldig kjekt når du skriver om hvordan man kan sy til seg selv. Du er en stor inspirasjon her I huset! 🙂

    45. Første gang jeg kommenterer noe, men har vært fast leser lenge 🙂
      savner innlegg om barnemat og det hadde vørt gøy med gode, men enkle oppskrifter til travle småbarnsfamilier! Alltid kjekt me diy prosjekter og tips til innendørsaktiviteter med barn!
      Ellers er syingen hovedgrunnen til at jeg begynte å lese bloggen din! Hadde det ikke vært for deg, ville jeg aldri lært meg å sy. Alltid tenkt at det var uoverkommelig uten langvarige sykurs, helt til oppskriftene dine gav meg hjalp meg til å trylle fram nydelige plagg til mini <3 takknemmelig for at du gav me troen på at lille meg kunne få til sånt!! Hadde vært kjempegøy me noen innlegg om litt syteori, sømmer, ulike typer snitt, stoff, tråd, nåler, osv.
      Dette ble langt.. i alle fall; jeg gleder meg til fortsettelsen av denne kjekke bloggen 🙂

    46. Jeg har vært fast leser av bloggen din lenge, og leser den fordi du skriver så godt om mammarolle, barn og hverdagsliv, og jeg har barn rundt samme alder som deg.
      Jeg beundrer deg for alt du får til av DIY-prosjekter, men håper ikke at du vrir bloggen mer i den retningen.

    47. Jeg synes Bloggen din er kjempebra,
      Derfor er jeg innom her hver dag😊
      Men synes det er xtra morsomt med bilder/video av Tvillingene

    48. Jeg lurte på om du kunne ha laget et sånn sy innlegg for nybegynnere, med oppskrift og forklaring, eller noe lignende. 🙂

    49. Steg for steg – syprosjekt!☺ Jeg har fulgt flere av dine syoppskrifter på klær, og savner flere av disse!:) Du inspirerte meg til å begynne å sy, takk for det:)

    50. Jeg virkelig ELSKER DIY- innleggene dine! Og alle syoppskriftene 🙂 Får så mye inspirasjon fra alt du holder på med, så ønsker gjerne flere slike innlegg. Bør ikke alltid være noe du har laget, men bare hvordan du innreder hjemme ditt, ute, hagen osv. Hvilke fargepaletter du bruker, hva slags interiør du foretrekker o.l.
      Synes også det er veldig koselig når du skriver om hesten din og historiene rundt henne <3
      Også til slutt må jeg bare si; Synes du kommer med så mye viktig når det gjelder barneoppdragelse! Du virker som en så utolig god mor med et veldig sunt syn på hvordan barn bør vokse opp! Skriv gjerne mer om hva slags mat du gir barna dine, hvordan det har vært å være hjemmeværende mor, og litt sånn generelt om hva du mener er gode verdier og normer man bør gi til barna sine 🙂

    51. Elsker DIY, og “mamma”-innleggene. Særlig det om å være tvilligmamma og speiltvillingmamma! Elsker bloggen. Du er flink!

    52. Det er en ting jeg hovedsaklig savner på bloggen din, og det er en samleside med linker til alle syoppskriftene dine. Det er et strev å skulle finne for eksempel oppskriften din på fleecedress til baby. Du kan jo også lage en samleside med linker til alle diy innleggene. Det hadde vært fint å sett samlet alt du har laget.

    53. Hei, jeg er litt til å fra, men synes du har en fin blogg. Jeg synes det er spennende å lese om jentene dine, få et innblikk og forståelse i det å være mamma til tvillinger og kanskje etterhvert hvordan det er å være tvilling, liker å lese om hesten, hunden, interiør og syprosjekter, studiene, jenteturene, sykdom etc.

    54. S: Skulle gjerne hatt det, og er i dialog med nettavisen. Desverre er det ikke noe jeg kan lage selv, og det er ikke inne i malen jeg må bruke, men satser på en endring snart, slik at det blir mer oversiktelig.

    55. Kikker stort sett innom pga hyggelige DIY og litt småsnakk. Mat leser jeg andre blogger for og nyheter og sterke meninger finner jeg også i andre kanaler.
      Ønsker meg flere DIY
      Sy-skole til noen som aldri har sydd før (kjøpe maskin, hva gjør man før man begynner, tråkle kanter, vaske stoff, hvordan starte og avslutte en søm “frem og tilbake”, det er masse som er opplagt når man har sydd mye, men som er helt ukjent for en nybegynner)
      Snekker-skole for jenter (hvilke planker skal man kjøpe og ikke kjøpe, hvor tykk skal en “passende plate” være, hvilket lim skal man bruke, hvilke spikre og skruer trengs, hva er nødvendig i verktøykassa osv)
      Tips til sortering og rydding på kjøkken, bad, gang, soverom og en enklere hverdag

    56. Syprosjekter og DIY er alltid morsom å lese. Du er veldig flink – ikke ofte man støtter på en som er både handy, i tillegg til å kan sy og tegne.

    57. Jeg elsker å lese om dine søte små, som morsomme hendelser. Syntes den oppsummeringen da tvillingene skulle prøve å dele sengen var spesielt morsom. Slike ting hadde vært gøy å se mere av! Syntes også det er utrolig inspirerende og følge med på DIY så det håper jeg absolutt at du fortsetter med, du er så utrolig flink!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg