Sy av restene..


Sleeping beauty! 

I dag fikk jeg frem symaskinen, ENDELIG! Det har ikke vært mye jeg har fått gjort i dag, helgene flyr så vanvittig fort, og tiden med jentene er verdifull. Etter jeg ble ferdig med rydding og rengjøring på jentes rom, gravde jeg frem noen gamle dynetrekk til jentes for små dyner og puter. Det er mye fint i gjenbruk så jeg tenkte å sy om de gamle trekkene til nye dukke sengetrekk for jentene. 

Men før jeg fikk startet med det, fant jeg frem noen rester fra stoffskapet. Kunsten ved å virkelig få billige plagg er å nettopp benytte seg av alt stoffet, selv om du ikke bruker alt til det du tenkte å sy. Jeg sparer derfor alltid på rester, og plutselig får jeg anledningen til å lage et babyplagg, en lue eller noe annet smått fra stoffskapet. 

I dag ble det luer, for etter å ha vært borte på besøk i dag kom jeg til å tenke på at jentene burde hatt en “pen” lue, da er det deilig å kunne finne rester fra skapet og sy luer “helt gratis” 

Jeg har tidligere delt syoppskrift på lue 

– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Hei Stine. Elsker bloggen din og spesielt disse sy innleggene;) bestilte meg en jumpsuit på ebay men det var skikkelig ekkelt stoff. Da tenkte jeg “hvorfor ikke sy en selv?”. Har du noe tips til hvilket stoff jeg bør bruke som er godt ?;)

    2. Hurra! Jeg blir så inspirert av syprosjektene dine, så jeg har ventet og ventet på dette! Blir inspirert til å finne på egne prosjekter, ikke nødvendigvis til å sy det samme. Det er miksen av prosjekter blandet med litt annet som gjør at jeg liker bloggen din foran en del andre 🙂

    3. Ingvild J: Kjempehyggelig å høre 😀 Å lage sitt eget er jo det beste, og jeg kjenner meg godt igjen i det å få inspirasjon, selv om en nødvendigvis ikke kopierer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg