DIY tre av skjeer / DIY julekalender #9

I går hadde jeg besøk av en bestevenninne til juleverkstedet mitt. Og sammen laget vi dagens luke til kalenderen. Juleverksted med familie og venner er definitivt noe av det mer koselige jeg kan gjøre i førjulstiden. 

Disse nydelige trærne er laget av plastikkskjeer, og jeg elsker at noe så enkelt kan blir så kult! 

Alt du trenger er: 

Ark, plastikkskjeer (jeg fant ut at Meny og Spar sine skjeer faktisk var billigere enn europris og nille sine, som et tips), avbiter og limpistol. 

Form kjegler ut av arkene. For å få litt ulik størrelse på trærne har jeg laget en kjegle ut av et a4 ark og en kjegle ut av 2 a4 ark som er teipet sammen. Arkene snurres rundt og festes med teip, så klipper du av bunnen slik at den blir rett. 

Til ett a4 ark brukte jeg 4 bokser med plastikk-teskjeer. Til det store treet med to ark gikk det med 4 pakker platikk-spiseskjeer. 

Alt du skal gjøre er å bite av skaftet på skjeene med en avbiter. 

Så limer du bak på skjeene … 

… og fester du de på kjeglen. Begynn fra bunn, og jobb deg oppover. 

Nok en morsom måte å lage vintertrær på. De kan også sprayes i andre farger om det er ønskelig. 

– Se også kjegetær fra fjordårets DIY julekalender, for andre variasjoner – 

– Få med deg alle DIY julekalenderinnlegg på facebook siden til Speiltvillingene – 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg