Helvettes Dritt!

Har du noen gang kjent på følelsen av å bare ville gråte for å gråte. En anledning til bare å synes synd på deg selv? 

Jeg gikk mot kjøkkenet for å finne litt mat til den sultne magen min, og jeg kjente presset av lysten til å la tårene sildre og snørret tette nesen. I stedet sa jeg: “Helvettes DRITT!!” Hadde min samboer vært til stedet hadde han fortalt at det ikke var noen grunn for å banne, men han var ikke her, så jeg kunne si det en gang til: “HELVETTES DRITT!” 

Jeg vil krype under dynen min, og forbi der. Kanskje er det fordi jeg har lyst til å gi opp, eller så skyldes det at jeg sitter i min egen stue i ullgenser, inntullet i pledd samtidig som jeg holder på å fryse fingertippene av meg. Men gidder jeg å bevege meg de ti skritt til peisen for å fyre, med veden som min samboer bærte inn i går kveld? Nei… For jeg vil ikke, gidder ikke, orker ikke! 

Jeg har 600 sider igjen med pensum og tre innleveringer som må leveres og bestås i løpet av 19 dager. For i enden venter eksamen.. Jeg har tre jobber, og familie. Huset gjør meg syk fordi det renner over av rot, hvert et rom er skittent og usmakelig. Jeg ser at det ikke er tid til noe, jeg ser meg selv sitte foran dataen frem til den 24.desember fra 9 om morgen til 23 om kvelden. 

Jeg fikk melding om at hesten har abortert og jeg stirrer på pensum uten å klare å lese. 

“Helvettes DRITT!” 


 #denfølelsen 


 

Snakk om i landsproblemer! 

Som om jeg kommer noe lengre ved å sitte her og synes synd på meg selv? For hva er det å synes synd på? Jeg har bare meg selv og takke som har utsatt pensum, og jeg har familie som støtter og elsker meg. 

Det føles nyttesløst i dette øyeblikk, men jeg har jo nettopp fått godkjent på tre innleveringer.. 

“Ta deg sammen, menneske, bli voksen!” – ja, jeg sa det til meg selv.. 

 

Nå går jeg å fyrer i peisen! 

Snakkes. 

 

 

42 kommentarer
    1. Åh nei, uffda 🙁 Det er så fælt å føle at hele verden går en imot, samtidig som man vet at man egentlig har det ganske bra. Man synes synd på seg selv, men så blir man bare sur og får dårlig samvittighet for alt og alle i stedet. Vi har alle vært der. Sist jeg hadde det sånn skrev jeg et klageinnlegg på bloggen og avsluttet med at nå måtte jeg bare komme meg opp og gjøre noe, akkurat som du også avsluttet med. Og vet du hva? Det virket! Så når du får fyrt i peisen og energinivået stiger et ørlite hakk, føler du deg bedre 🙂
      Hvis det er noe trøst så er ikke hele verden bare imot deg. Jeg sparket borti sofaen mandag ettermiddag og BRAKK lilletåa! OG; Dette er 2. gangen det har skjedd :p Huff :p Så nå sitter jeg her da.. med benet opp uten å få gjort noe fornuftig :S
      Trist å høre om Dronning 🙁
      Og en ting til: Det er veldig lov til å sitte å synes synd på seg selv og til og med gråte litt. Så kan man ta seg sammen etter en liten stund 😉

    2. Studerer journalistikk ved NKS selv, og må bare si at jeg kjenner meg SÅ igjen. Det ser helt håpløst ut her også, men vi skal klare det!! :* Og om det er noen trøst, så har jeg flere enn 3 innleveringer jeg må sende.. Huff, bare fordi jeg har utsatt. (Hvorfor gjør man det?)
      Masse lykke til <3

    3. off så kjipt det med hesten din 🙁 har mye uflaks hun der. Jeg kjenner meg veldig igjen her, har hat ørebetennelse av å på nå i 3 uker å nettopp fått ny penicillin kur fordi jeg fikk 39 i feber og elveblest av den forrige å på toppen av det hele er jeg hjemme med en baby på 6 måneder som krever mye oppmerksomhet av meg å som nesten ikke sover på dagtid. Å når jeg nesten ikke får sove på natten fordi det er da betennelsen er verst å jeg må gjøre mitt beste for å holde huset ihvertfall litt ryddig. å jeg har en samboer som jobber hele tiden, ender jeg også med å gå inn på et annet rom å banne høyt en gang eller sitte å hulke å syns synd på meg selv.

    4. Åneei! Så utrolig trist å høre at Queen aborterte 🙁 Skal dere prøve igjen?
      Kjenner meg igjen i det du skriver, av og til så kjennes bare oppgavene så alt for tunge og for mange ut. Bare husk å ta vare på deg selv i denne hektiske tiden. Dette er en tung periode, men det går over!! Og når alt er over kan du se tilbake og være kjempeSTOLT! Du er sterk, og dette klarer du! Men ikke vær redd for å ta et par fridager fra jobbene og studiene. Masse lykke til <3

    5. Kjenner følelsen! Det som hjalp meg var å skrive en liste med alt som skulle inn og eksamener i riktig rekkefølge. Etterhvert som jeg ble ferdig me en ting kunne jeg kryssa av for den. Fantastisk deilig når jeg nå bare har en oppgave igjen å krysse av på listen! 🙂
      Lykke til!

    6. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, her jeg sitter å leser til 4 eksamener og føler ikke jeg forstår noe. Men det er lov å synes litt synd på seg selv, og det er lov å være frustrert! Det eneste som hjelper er å få det ut, også må man bare skjerpe sansene å prøve på nytt! Stå på, dette klarer du! Masse lykke til 🙂

    7. Cathrine Narum: Du er bare sååå god <3

      AUAUAUAU, tåååa! Guri, det hørtes ikke godt ut. Ser for meg Olivia leker doktor på mamma og spør om hun skal blåse på 🙂

    8. Silje Reistad: Oh No!!! Kanskje ikke så hyggelig å si, men det var til litt trøst altså! For jeg trudde kanskje jeg var den eneste som hang så langt etter tidskjemaet 🙂

    9. katja: Sender deg en varm og laaang klem ! Det er tøft å være syk selv med små barn. Huff!! Blir jeg syk nå så melder jeg pass -_- Da rakner hele opplegget!

      Masse god bedring!

    10. Cecilie: Det er for sent for i år, så da blir det eventuelt å vente til sommeren, men så er det også det at det koster sin pris å ha en hest. Og når jeg ikke kan bruke henne til den gleder jeg har med hest pga bakbeinet hennes, så vet jeg ikke helt hva det blir til enda :((

      JA, du har så rett.. Akkurat sånn føles det. Jeg har kjøpt så mye sjokolade at min samboer lurte på om jeg trengte litt til, eller om det holdt til lunsjtider i morgen 😀 HAha, det var en spøk selv dette utmattede mennesket måtte le av 🙂 Men sjokkis er en nødvendighet, speiselt når jeg synes synd på meg selv 😀

    11. Guro: Jeg kjenner at jeg har falt helt ut av dette studiegreine! Shitt og mye press og stress som ligger i det!
      Ønsker deg tonnevis med lykketanker for eksamene dine! <3

    12. Huff.. Jeg kjenner meg veldig igjen, når alt føles håpløst ut og du bare vil gi opp alt. Det er håpløst og jeg beundrer deg for å ta tak i det og gjøre noe med det! 🙂

    13. Slapp av, det er bra at du synes synd på deg selv! Noe av det verste for psyken er å late som ingenting og drite i hva man føler. Har selv gått på den smellen og klager høl i huet på samboern om hvor dritt skolen er, haha! Du kan trøste deg med at det er mange andre som henger etter på skolen nå :’) To år borte fra skolen gjør sitt kjenner jeg!
      Eksamene dine kommer til å gå mye bedre enn du tror! Bare ta en skikkelig late dag og samle krefter ^^

    14. Kjenner følelsen så alt for godt! Har akkurat levert inn siste arbeidskrav så da er det 3 eksamener igjen jeg er ganske stresset over.. Gikk senest i stad å gråt for meg selv. Får vel takke med at det snart er jul og ferie!
      Ønsker deg lykke til videre!

    15. Så leit med hesten din 🙁
      Men det er låv til å føle det sånn noen ganger, bare la tårene strømme å synd synd på deg selv, det er lov det.
      MEN stå på, dette klarer du!
      Sender over en trøsteklem

    16. Takk! Tusen, tusen takk!
      Har lest bloggen din fast i over et år nå tror jeg, uten å kommentere. Ikke fordi det ikke er noe å kommentere på, for jeg digger innleggene dine, og du har verdens skjønneste jenter, men jeg er generelt dårlig til å kommentere.
      Nå bare måtte jeg! Hadde lest den aller første settingen og tenkte “Ja!” og tok meg selv i å le litt, for himmel og hav noen ganger bare vil man gråte og håpe at det fikser alt. Og med alt mener jeg selvsagt de O store I-landsproblemene. Er student selv, og akkurat nå på utveksling i Canada. Jeg har jo “the time of my life”, men skolen krever så mye! Fem fag, midterm eksamen, innleveringer og at på til alt på engelsk.. Noen dager, og netter har jeg bare lyst til å gråte og ligge i armene til mamma (24 år ja, armene til mamma er fremdeles en trygg og god plass hvor alt ordner seg) og gråte for full hals og fortelle hvor inderlig jeg hater det og skulle ønske jeg gikk på barneskolen hvor lekser var supergøy! Så kommer tanken snikende, den der “skjerp deg”, for det første har jeg valgt det selv, skal jeg ha det yrket jeg vil ha så krever det utdanning. For det andre, er jeg klar over hvor heldig jeg er? Jeg er i Canada for guds skyld! Jeg kom meg ut et semester (som har vært en drøm lenge)! For det tredje, det går over! Det går bra eller dårlig, men det går over, og går det dårlig – ja så prøv på nytt. Verden går faktisk ikke under.
      Så tusen takk igjen, takk for at jeg ikke er alene med I-landsproblemene mine:-)
      Har en venn som er mester i å ødelegge selvmedlidenhet sutring, han kommer med kommentarer som feks: jeg klager på “alt for mye å lese” og han sier med helt flat stemme “ja tenk hvor heldige barna i Afrika er, de kan ikke en gang lese” også smiler han, ikke fordi det er morosomt men fordi jeg sitter der helt paff og må innse at jeg er sinnsykt heldig som bare kan lese.
      Men vi må få klage vi og en gang i blant selv om vi er heldige, for selvom mitt problem er lite sett i den store sammenhengen, så et det mitt problem.
      Trist å høre om aborten til hesten, vet det er noe du virkelig så frem til 🙁 håper alle innleveringer og eksamen går i orden også et det jo snart jul! Gi jentene dine en klem, og vit at alt ordner seg for snille piker, for det sier mamma 🙂
      Stå på!
      (Hehe, kommenterer sjelden, men når jeg først kommenterer så gjør jeg det visst ordentlig *flaut smil*)

    17. Studerer sykepleien og har eksamen om en uke. Pensum virker uoverkommelig og plutselig et det alt for mye som skal gjøres… Huset er rasert og temperamentet i høyspenn…. Jeg har heldigvis siste skriftlige skoleeksamen i bachelorgraden nå til jul 🙂 lykke!
      Vi er mange i samme båt, men dette skal vi klare! Lykke til Stine 🙂

    18. Godt å lese at det ikkje berre er eg som har det slik av og til!!! Stå på, det ordnar seg alltid 🙂

    19. Malin: For en kommentar! Jeg digget den, så da får det være greit at du kommenterer så skjeldent 😀 Haha, jeg både lo og gråt litt mens jeg leste (vet, jeg er litt følsom med så mye i hodet)

      Tusen tusen takk for denne kommentaren. Den gjorde dagen!

      Masse lykke til med studiene i Canada! Så sykt kult.. 😀

    20. Stakkars! Men du er nærme målet(eksamen)! Hold ut litt til, så får hus være hus til etter det.. Kanskje få litt hjelp med ryddingen/vaskingen? Synes ofte det går lettere når man er 2 om det..
      Trist å høre om hesten*klem* håper at resten av uka di blir bedre!

    21. Åneeei!! Så utrolig trist at hun har spontanabortert.. Håpte virkelig det ble føll.
      Sender deg en stor klem! Og masse lykke til med lesingen til eksamen 🙂

    22. Det er lov å synst synd i seg selv og få ut litt frustrasjon, da føler en seg oftest mye bedre etterpå! haha :’) lykke til med eksamen og skolen! stå på!:) <3

    23. Synes ikke du skal tenke så mye på at det er ilandsproblemer. Klart vi skal huske hvor sinnsykt heldige vi er, men når jeg kjefter på meg selv fordi jeg føler meg dritt når jeg “burde” være takknemlig og glad og alt så sier jeg først til meg selv at livet er ikke bare burde-burde, og så sier jeg at å si at jeg ikke får være sliten og lei meg fordi noen har det verre er som å si at jeg ikke får være glad og lykkelig fordi noen garantert har det bedre. Det blir ikke bedre av å akseptere at alt er dritt akkurat nå, men det blir HVERTFALL ikke bedre av å tenke at man er kjip fordi man har det kjipt.
      Selvfølgelig er det kjipt. Det er ikke meningen at tre innleveringer, 3 jobber, to barn, et rotete hus og en abort skal være noe annet enn virkelig dritkjipt. Grin i vei, jeg skal grine med deg <3 (Spesielt for aborten, jeg gledet meg sånn til å lese om føll)

    24. Nå sitter jeg med tårer i øynene selv! Du er STERK, og du vil klare det! Ikke se lengre frem enn akkurat denne dagen og legg bort absolutt ALT du ikke MÅ! Lykke til!!! 🙂

    25. En dag av gangen, et kapittel av gangen, en oppgave av gangen. Det er slitsomt, og noen ganger så må man bare gjøre sånn som du gjorde, utagere. Det er lov. Det er en del av studieprosessen. La deg få lov. Få tid.
      Også fortsetter du, litt etter litt.

    26. Hei! Jeg har ikke kommentert bloggen din før, men jeg har vært fast leser i ca et år. Du er så flink til å inspirere og glede gjennom bloggen! Tusen takk for det 🙂
      Jeg kjenner meg så godt igjen i hvordan du har det. Ikke fortvil! Mitt råd etter 5 år som veterinærstudent er å lage en plan og sette seg små mål for hver dag, og å huske å ta pauser. Da får du mestringsfølelsen hver dag. Det er også viktig å glede seg til det er over! Tenk hvor digg det blir når du er ferdig med alle innleveringene! Hold ut og tenk at du er super woman!

    27. Og midt oppi det hele, Fine-Stine, så er du kun et menneske!
      Jeg føler det på akkurat samme måt ensom deg til tider, og da er det så godt å få utløp for det. Ha en sånn helvetes drittdag….. For som regel kommer energien og smilet tilbake fortere enn man vil tro, og man er igjen på akkord med seg selv. Helt til neste nye helvetes drittdag😉

    28. Huff, det er en håpløs følelse! Lykke til med tiden fremover. TENK så deilig når du er ferdig! 😀 Husker jeg isolerte meg i min egen boble når jeg hadde eksamensperioder. Tok ikke no særlig godt vare på meg selv :p Jeg hadde jo ikke barn og ingen til å dra meg tilbake til virkeligheten. Hehe.. Du har sikkert dine regler med bloggingen og sånn, men det går vel ann å la blogg være blogg noen dager og fokusere på alt det andre du står ovenfor? Sikker på at du ikke mister lesere på grunn av det! Du er vel ikke noe supermenneske heller, eller er du? 😀 Bare ment positivt altså, for jeg synes du får til så utrolig mye! Lykke til hvertfall med alt du står ovenfor! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg