Kosebukse i julekalenderen?

Etter å ha jobbet intenst i ti timer med nyhetsaker og skolearbeid i går, hadde joggebuksa mi fått tydelige ekstra knær og hengerumpe. Den retter seg vel etter en vask, men nå som eksamen nærmer seg og det blir mye skolejobbing, da trengs det en joggebukse for hver dag. Det kommer ikke på tale at jeg sitter i trange jeans, for når hjernen skal grilles da sier kroppen min at det en dyd av nødvendighet at klærne er behagelige.

Svaret er da: en kosebukse og en T-skjorte fra feil side av klesskapet, samboeren sin side så klart. 

Så i dag slang jeg sammen en ny bukse fra litt stoff jeg kjøpte for en tid tilbake. Snakk om deilig avbrekk fra pensum og notater. 

Det er flere som etterlyser oppskrifter til voksene her inne, og mens jeg satt og sydde denne buksa tenkte jeg – Kanskje jeg skulle hatt med en hjemmesydd kosebukse med mønster og fremgangsmåte i julekalendere? 

Hva tenker dere? 

Slike bukser er både enkle og raske å sy, så de som blir hekta får jo mulighet til å sy litt hjemmelagde gaver. I fjord ga jeg bort tre hjemmesydde bukser i julegaver. 

Trykk på likerknapper i bunn av innlegget om du er interessert i oppskriften da vel 🙂 

Følg Speiltvillingene på Facebook – 

47 kommentarer

Siste innlegg