Steg for Steg Stor Flette

Dere som følger meg på snap (stinetuss) så kanskje at jeg var hos frisøren i går. Jeg var på Klippotequet Trend i Tønsberg som alltid, med ny frisør denne gangen som heter Marthe Beate. Jeg har ikke et “fem minutters hår” som ei av frisørene sa til meg etter noen timer, og riktig nok. I går var jeg i frisørstolen i hele fem timer, da farget jeg håret i flere omganger og med så mye hår tar hver prosess ganske lang tid.

Marte bleket det lyse først, det er veldig lenge siden jeg har gjort det, for blekning på mitt lange hår som naturlig er brunt kan være ganske så uheldig. Nå har det kommet inn et nytt produkt som het Olaplex. Produktet styrker ødelagt hår samtidig som håret kan utsettes for kjemiske behandlinger uten å bli svakere. I tillegg har jeg kuren som er den fortsettende behandlingen ved hjemmebruk. Så langt føles håret ut som silke, noe som ikke er normalt etter at jeg har bleket det. HURRA! 

Etter blekingen, farget Marthe etterveksten mørk, en farge som machter min egen veldig godt og som gjør det nesten umulig å se ettervekst, men som gir litt mer glans og skjuler mine utrolige grå hår (haha, dårlige gener).

Til slutt gloshet Marthe håret mitt for å få en kaldere nyanse. 


 

Flette Steg for Steg 

Siden det er litt ekstra stas å holde på med håret etter det er nyfrisert, tenkte jeg å vise hvordan dere kan lage den store fletta på det første bildet. 

Du begynner med en seksjon hår fra pannen, del inn i tre deler. For å få en flette som blir liggende på “utsiden” av håret må du legge hver seksjon under til midten i stedet for over til midten som kanskje er mer vanlig. Flett stramt uten at det blir ubehaglig. 

Du kan se filmen hvor jeg fletter blomst, for å se hvordan jeg fletter.  Forskjellen er at denne fletten går rett bakover fra pannen. 

For hver gang du legger en seksjon hår under og til midten skal du hente inn hår, slik at du får med mer og mer hår, helt til du til slutt har alt håret i hendene og fletter ned til tuppene. 

Så kommer trikset for å gjøre fletten bred og stor. Her spiller tykkelsen på håret inn, jo tykkere hår jo bredere flette kan du lage. Men selv med tynt hår kan du lage en flette som er ganske mye større enn den opprinnelige fletten. 

Du starter i bunn ved strikken, og drar ut litt hår fra hver flettebue. Ikke dra i hele, men dra i utkanten. Fortsett på samme måte oppover til du når toppen, og begynn gjerne om igjen. På denne måten kan du lage fletten så bred du selv ønsker. 

Avslutt med litt hårspray når du er fornøyd med størrelsen. 

Er ikke fletten stilig? 

Følg Speiltvillingene på Facebook – 

 

22 kommentarer

Siste innlegg