Dronning på tur!

Dagen min startet fortumlet 04:00 i går ! Helt omtåket hoppet jeg ut av sengen og dro på meg klær før jeg traktet en kanne kaffe jeg helte over på termos. Før klokken rakk å passere fem var jeg på plass i stallen, og tre kvarter senere var jeg og stalleier på veien med Dronning og King i hengeren bak bilen. 

Vi hadde en to og en halv times kjøretur foran oss før vi var fremme på stallen Queen skal tilbringe den neste tiden. Da vi var fremme var det rett ut av hengeren og inn til veterinærsjekk kl 09. 

Som et siste forsøk er hun satt på en koselig stall for bedekking. Bedekkingen vil skje gjennom innseminering av fersk sperm fra en hinst på samme stallen. 

Hingsten er Sir Cisco. En nydelig herremann –  tenk om jeg hadde fått et flekkete lite føll! Så herlig. 

Det føles veldig rart å ha sendt vekk Dronninga. Hun kommer i hvert fall til å stå borte i en hel måned, kanskje lengre, så det er en viss fare for at jeg kommer til å bli både urolig og rastløs uten alle turene til stallen.. 

Dette er så spennende at det gjør vondt. Jeg krysser det jeg har for at det går veien til mål!

 

Følg oss på Facebook – 

15 kommentarer
    1. Åå, så spennende! 🙂 Håper det går veien denne gangen. Det blir nok rart å ikke være i stallen daglig ja 🙂 Kjenner på følelsen nå som jeg akkurat har gitt meg med hest pga. mangel på tid, er jaggu rart å ikke dra i stallen hver dag.. Masse lykke til, håper det blir bebbis denne gangen 🙂

    2. Hei 🙂 Ville bare si at du har en fantastisk blogg. Du og jentene dine er så fantastiske og jeg elsker å se bilder og lese hva du gjør. Stå på videre!!

    3. Han er så fin, og gir nydelige avkom 🙂 er en bekjent av meg som bruker han på hoppene sine, og for noen nydelige føll det har blitt 🙂

    4. Lene: Ja, det blir veldig rart, men samtidig litt godt også, for som du selv har erfart så er det svært tidkrevende 🙂 Allikevel gleder jeg meg veldig til å få henne tilbake. 🙂

    5. Jeg troooor (om jeg ikke husker feil) at Sir Cisco har noen dominerende gener som garantert gir flekkete avkom. 🙂

    6. ÅÅ, Sir Cisco er så utrolig fin! Kjenner flere føll etter han! 🙂
      Det Anniken sier er feil, Sir Sisco har ikke dette genet som kun gir flekkete avkom. 🙂

    7. camilla eriksen: Det er vel slik at pintohester generelt ofte gir flere avkom som er flekkete enn avkom som ikke er det, men at det er en prosentandel som ikke blir flekkete 🙂

    8. En pintohingst kan gi 100% eller 50% sjanse for flekker på føllene, etter som om han selv har arvet sine anlegg for flekker fra BÅDE moren og faren sin, eller bare en av dem. Siden Ciscos far er helbrun, har han bare ett pintogen og dermed er det 50% sjanse for at dette genet ligger i sædcellen som befrukter din hoppes egg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg