Mamma Mia!

Jeg er bare litt stresset om dagen! Så mye som skulle vært gjort, og så få timer igjen til vi reiser til Tyrkia :O 

Nå har jeg blitt ferdig med pakkelisten min, det er noe jeg må ha til hver tur slik at jeg ikke glemmer noe viktig. Det kom inn vanvittig mange gode tips og triks da jeg sprute om å reise med småbarn, dette er jo en første gang for meg, så jeg er så takknemlig for alle som delte sine erfaringer og tips 🙂 Tusen takk! 

Jeg har i hvert fall kommet frem til at jeg MÅ ha med dette: 

Må sjekket ut håndkler også, men det mener jeg var med i hotellet, strandhåndkler altså 🙂 

Hvis noen ser noe jeg mangler som er et “must have” for en tur til Tyrkia, så si i fra 😀 

29 kommentarer
    1. Husk skift til deg selv i handbagasjen, skjer fort at en pakke snoothie eller en pakke juice er over hele deg selv!

    2. De gangene vi har vært i Tyrkia har vi alltid fått beskjed om å være forsiktig med å spise salaten vi får servert ved siden av maten. Dette fordi den ikke er prossessert på noen som helst måte, og det -kan- være bakterier våre sarte skandinaviske mager ikke tåler. 🙂

    3. Du bør ha med strandhåndkler, siden de på hotellene er veldig små! 😊 ellers så det veldig greit ut! Men er veldig sikker på at du ikke trenger krølltang pga luftfuktigheten, og føner, håret tørker veldig fort i varmen! 😊

    4. Jeg har alltid med meg papirlommetørkler og våtservietter i håndbagasjen også – mye bakterier på fly, og er godt å få “vasket” hendene underveis:)

    5. Hei ser du allerede har det på listen, men presiserer at BLEIER er veldig viktig:) Har reist mange ganger til Tyrkia med mine små og går du tom for bleier kan der være et problem. Det er ofte vankelig å finne, De koster en million og de stinker av parfyme, selvom det er kjente merker som Pampers:) Ta med litt mer enn du tror du trenger,så får du heller kose deg med ekstra plass i kofferten på vei hjem igjen;)

    6. Hei, avtal med vennina di så slipper begge to å ta med krølltang/rettetang 🙂
      Strandhåndklær får du kjøpt så billig i bodene der nede at du evt. kan kjøpe og så legge de igjen i Tyrkia når dere reiser hjem, om du vil spare plass. Baderinger osv. har de mye av der nede (også til små barn), men om du skal ha noe spesielt kan det kanskje være lurt å ta med.
      Ellers kan aloe vera være lurt å ha. Og Antibac-servietter i håndbagasjen. Kjøp med vann fra flyplassen sånn dere har drikke på bussen på vei til hotellet. Og så er det ofte veldig kaldt på flyet, lurt å ha med sokker og en tynn skjorte å slenge over skuldrene.
      Og husk å pakk alt flytende (shampo, etc.) i ziplock-poser sånn det ikke renner utover hele bagasjen 😉 God tur!

    7. Anja: Jeg har kjøpt Moods of Norway sine solhatter, har elsket de i lang tid, og da jeg kom over de på barnashus på salg måtte de bli med 🙂 One size

    8. Du MÅ bare ha to små, lette pledd til jentene (også til deg selv forsåvet) til flyturen! det er veldig kjølig på flyet, og på natten er det godt med et pledd over seg. og jeg må alltid ha leppepomade til flyturen for den ekstreme tørre luften gjør at man blir fort tørr og sprukken 🙂 god tur!

    9. Strandsko om dere skulle ende på en litt mer steinete stranden,myggspray kan kjøpes der, baderinger er omtrent like dyrt som her så vi tar med egne, håndklær er greit pga små str der nede, kjøp vann til å ha med på bussen, landet dere i antalya er bussturen lang om dere skal til alanya og drikke er super viktig gjennom hele ferien, små tepper eller tynne gensere til å ha på fly, husk at varmen når dere går av fly i Tyrkia er ekstrem så lette klær er viktig, ikke spis ukokt mat om det er deres første tur, ellers så er det bare til å glede seg 🙂 er et fantastisk land!:) var der selv i mai og skal tilbake i august 🙂

    10. Et tips er å putte det du trenger til jobb (mac og kamera med ladere og overføringskabel + mobillader) i håndbagasjen. Dette er lurt fordi at om bagasjen forsvinner sitter du plutselig uten og kan ikke jobbe. En annen ting er at du ikke får erstatning om det blir ødelagt når det ligger i bagasjen, og du har vel sett hvordan kofferter blir behandlet, og det er ikke pent, så er nok mange duppeditter som er strøke med under en flytur…
      Håper dere får en fantastisk tur:)))

    11. Hei 😊
      Vet ikke om dette kanskje kommer inn under badetøy/sko, men badesandaler til barna kan være veldig lurt! Da det ofte blir glatt for de små fotene ved bassenget, og veldig varmt i sanden på stranden! 😊.
      Håper dere får en flott tur, og kos dere masse!

    12. Hei:)
      Alt virket veldig bra! 😀
      Lurte egentlig på hvordan du laget pakkelista? For den var genial! 😀
      Kos dere masse i Tyrkia <3

    13. Ser noen over her har sagt imodium for dårlig mage, men vær litt obs! Imodium er ikke noe ålreit å ta dersom du faktisk har fått i deg bakterier, og det ikke kun er “feriemage”, for da stopper du opp hele systemet og bakteriene kommer ikke ut.
      Ellers god tur, jeg drar selv til Tyrkia i morgen! Joho 🙂
      Hilsen sykepleieren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg