Venner for Livet

Det er når en av dine nærmeste venninner møter en skikkelig tøff tid at du ser hvor mye et godt vennskap er verdt. Det er da alle planer blir flyttet, for å gi plass til å være sammen og bare stille opp med trøst, varme klemmer, tårer, men også latter. 

I går var en slik dag, det ble mye tårer og lange klemmer, alvorlig prat, men så kunne vi også være der og få frem det vakre smilet og den fantastiske latteren. Takknemligheten var stor, og det gjør godt å kunne gi en skulder å gråte på.  

Siden jentene ønsket å møtes hos meg, kastet jeg meg rundt på lørdagen for å handle inn god mat, i tillegg var jeg innom Stoff&Stil for å handle litt stoff. Jeg ønsket nemlig å lage litt underholdning til dagen vi skulle være sammen, og dere ble vel ikke overrasket over at jeg satte i gang med litt søm. 

Reaksjonen var så fantastisk da jeg sa at alle skulle få sy seg hvert sitt skjørt, min kjære venninne som har det vanskelig jublet, hun andre ble begeistret, men lurte på hun kunne få det til, og tredje undervurderte seg selv “Nei, jeg? Nei, nei!”, “Jo, jo!” 🙂

Dere kan tru jeg koste meg der de tre vakre satt konsertrert og sydde et skjørt plukket fra valgfritt stoff på bare en-to-tre. Det er helt klart at symaskinsertifikatet fra barneskolen holder mer en lenge for å klare å sy et nydelige plagg. 

Hvorfor jeg valgte dette som underholding var det mange grunner til, tankene ville komme over på noe annet enn det vonde, å sy et skjørt er veldig enkelt og tar omtrent et kvarter ved symaskina, og det ferdige plagget gir mestringsfølelse, selvtilitt og glede til en hver. 

Jeg er så glad i dere jenter <3 


 

Det ble skørt i det samme stoffet jeg sydde i 

Jeg sydde et nytt i dette grå

Og det ble to skjørt i det samme stoffet som det grå, men i hvitt (finner ikke på hjemmesiden) 

18 kommentarer

Siste innlegg