Hvilket rom er ditt favorittrom?

Jeg fikk ryddet og vasket rundt om i huset i dag, og mens jeg holdt på fikk jeg en fin idè til et nytt innlegg. Jeg har lyst til å vise dere mitt favorittrom i hele huset, og så håper jeg at dere vil gjøre det samme. 

Jeg elsker å få inspisrasjon, og det vet jeg at dere gjør også, så la oss dele inspirasjon med hverandre.


Min favorittrom, er Spisestuen

Det er mange grunner til det: 

Spisestuen er det lyseste rommet i hele huset som kommer av de to vinduene hvor av det ene viduet er veldig stort. Jeg er en slik person som skrur på alt av lys lenge før det har blitt mørkt, bare fordi jeg trives best når det er lyst rundt meg.

For meg er det helt åpenbart at det er dette rommet i huset jeg trives best i, for hvor mange timer jeg dedikerer til stolen helt i høyret i bildet under skulle vært moro å vist. Nesten all jobb fra dataen skjer i spisestuen, all syjobbing skjer på dette bordet, og alt annet av hobbypussling. I tillegg til mange hyggelige matsituasjoner der familie og venner samles rundt bordet blir dette rommet fylt opp med gode minner.

Soloppgangen kommer også inn gjennom det store vinduet, og spesielt på vinteren er det et helt fantastisk syn. 

Den siste grunnen til at jeg trives så godt i dette rommet er fordi jeg har lagt mange timer og arbeid i å få det nettopp slik. Vi har jo lagt nytt gulv og malt vegger og tak, men jeg har også brukt veldig langt tid på å finne stoler som matchet med det gamle bordet som sto på gården da BT tok over. Da jeg til slutt fant stolene måtte de males for å få samme fargeeffekt som bordet. Siden ble det mer omfattende prosjekter. Kommoden var en mindre pen trekommode som sto på gården, i stedet for å kjøpe en ny malte jeg den, byttet om topplaten til gamle treplanker fra låven, byttet håndtakene og satte på en gulvlist langs bunnen. Jeg gjorde den altså om fra en kommode jeg aldri ville kikket to ganger på til å bli en kommode jeg elsker. (skulle fått rydde litt i den øvre, lengste skuffen, for den er litt for tung som dere ser) ^^, 

Prosjektene stoppet ikke der, for jeg liker når ting blir gjennomført. Derfor kjøpte jeg et speil på IKEA som jeg ribbet av rammen, og laget mitt eget speil i samme stil som toppen på kommoden.  

Så laget jeg to hyller med de samme plankene, byttet ut de originale gardinstengene med små trær uten kvist, og pyntet det hele med detaljer i matchende farger, noe hjemmelaget og noe kjøpt. 

Spisestuen er rett og slett personlig fra ende til annen og derfor elsker jeg den ♥

Nå har jeg veldig lyst til at du skal dele ditt favorittrom. Jeg tenkte det ville vært superkult om jeg lagde en hashtag på IG der alle kan dele favorittrommet sitt. Jeg vedder på at det er mange som har noen fantastiske rom å vise meg og de andre leserene, og slik kan vi dele inspirasjon til hverandre 😀 

Gøy, ikke sant? 

Jeg starter, og håper dere følger. Del da ditt favorittrom på Instagram med hashtag #Romfavoritten.

Når det kommer inn flere fine bilder skal jeg plukke ut noen og dele her på bloggen som et inspirasjonsinnlegg til hvordan man kan ha det i hjemmet 🙂 Jeg krediterer så klart navnet/profilen til hvert bilde jeg velger ut 🙂

Nyt fridagen i morgen ♥

 

Følg speiltvillingene på Instagram / Facebook 

15 kommentarer
    1. Mellomgangen! Den er mellom stuen, kjøkken og spisestuen og siden alle dørene alltid står åpene har man kontakt med alle rommene. I tillegg står det er sjeselong der som er perfekt å lese en bok enten alene eller med ungene i. HUndene pleier også og ligge der og slappe av og utsikten derfra er perfekt ut over havet.
      Mange syntes kanskje det er rart at mellomgangen har husets fineste utsikt, men det er bare i dette rommet man setter seg og ser på utsikten. I spisestuen (som også har utsikt, bare ikke like fin) ser man på hverandre, i stuen ser man jo ofte på tv og på kjøkkenet da jobber man jo.

    2. Stua, uten tvil😊 store vinduer som slipper inn mye lys. Det er bare er et rom man trives veldig godt i, både små og store, to- og firbeinte 😊 jeg elsker de hjemmelagde hyllene du har på veggen, er det mulig at du kan lage et steg for steg innlegg om hvordan man lager de? 😄

    3. Så fint og koselig det er hos dere! 🙂
      Mitt favorittrom er uten tvil badet vårt! Der tok jeg rett og slett vetorett og bestemte at det rommet var det første som skulle pusses opp da vi overtok gården i 2013. Badet som var her var helt forferdelig. Det var lite, hadde et sluk midt på gulvet, det rant vann fra under badekaret og ned i sluket i gulvet. Det samme gjorde det fra toalettet. Det var riktig nok bare dugg, men det var allikevel ekkelt. Døren måtte alltid stå litt på gløtt, ellers luktet det fort mugg/råttent. Dette badet skal etterhvert rives og er definitivt ikke i bruk!
      Badet vårt nå er mammas gamle pikerom. Det har tre store vinduer, er 17,5 kvm, har varmekabler, dimming i lysene/spottene i taket. Vi har ekstra stor dusj, stort massasjebad, og veggtoalett. Vi har dobbel vask med helt speil, og veggskap på hver side. Vi bruker ekstra lang tid på badet, bare fordi vi kan og at det er et helt fantastisk deilig og fint rom. Jeg er ekstremt overfornøyd med det! Bilde kommer etterhvert på instagram 😀

    4. Imponert over at du klarer noe sånt! Så er det så stilrent!
      Jeg får ikke til å lage noe stilrent her hjemme, uansett hvordan jeg gjør ting føles det “feil” på en måte. Så da har jeg heller gått inn for en “uryddig” stil, slik at min manglende interiørdekoratørside kanskje blir mindre synlig, og at det uryddige ser meg… Planlagt, ut? Haha!

    5. notanothercigarette: Jeg har forstått at det tar lang tid å finne det man trives med, så jeg hadde samme følelsen som deg i lang tid. Hvor jeg endret og endret, men aldri ble helt fornøyd. 🙂
      En dag finner du nok løsningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg