Flytta hjem

Da jeg våknet denne morgen kl 09:15 sto jeg opp og tittet ut vinduet på soverommet. “Du er hjemme” sa jeg da øynene hvilte ned på den første jenta mi. Dronninga var allerede satt ut sammen med de to nye hestevennene sine. 

Vi fikk hjelp til å passe jentene litt på dagen i går slik at BT og jeg kunne flytte hesten. BT som ikke er spesielt trygg på hest så han syntes ikke det var noen særlig hyggelig å være med, men siden jeg ikke har hengersertifikat så hjalp han til. “Jeg kan i hvert fall kjøre bil” sa han da jeg spurte om han kunne hjelpe meg å flytte Dronninga hjem. Vi brukte litt tid på å få henne på hengeren, dette er ikke noe hun er spesielt glad i og på et tidspunk holdt jeg litt galt og ble løpt ned av madammen. Jeg har en litt øm rompe i dag, men til tross for det gikk det veldig bra. 

Selv om jeg trivdes veldig godt på stallen jeg har hatt hun i flere år, så føles det utrolig godt å ha hun så nærme. Jeg har utsikt til Dronningen fra huset og gårdsplassen, og vi kan stå på tomta vår å kose med henne.  

“Heste mamma” “Ja, det er hesten til mamma, lille venn” ^^, 

Vi kledde på og gikk ut alle mann, BT reiste en tur for å se på noe bråkemaskiner med faren sin, så vi jentene slo oss sammen. Vi brukte lang tid på å møkke, børste hest og leke i en sølepytt (i allefall mine to-beinte jenter) 

Så selv om jeg egentlig ikke har hesten hjemme på gårde så er det så godt som, hun står tross alt hos naboen, men her har dere hun med vår gård i bakgrunnen. Ikke så langt fra hjemme det 😀

Hjemme ble det en økt i sandkassa før vi bestemte at det var tid for en hvil

…. Zzzzz

God Påskeaften 😀

5 kommentarer
    1. Så mye dere har rukket i dag! Superkoselig å kunne bo litt avsides å la barna gå fritt. Jeg har bare vært på jobb i dag, havna rett på sofaen med fastfood, men må vell presse inn litt skolearbeid etterhvert. God påske 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg