Å rydde når man har små barn, er som å måke når det snør

Frokosten var inntatt, kaffen ble brakt med ut fra kjøkkenet, inn til stuen. –hææ? var det ikke ryddig her i går kveld – 
Jeg tråkker over en dukke men treffer en duplokloss med den ene barbeinte foten. – ææh, f. nei, ikke banne, h.. j.. sååå vooondt. Ååh, kaffe utover gulet –  
Jeg plasserer kaffekoppen godt inn på stuebordet og løper etter filla. – Sånn ja! – 

Jeg leser litt høyt for jentene i sofaen slik at vi alle tre får “morra” oss litt.
På vei tilbake til kjøkkenet med den tomme kaffekoppen rasker jeg med meg noen leker og et glass fra dagen før. Rydder det på plass, går innom badet og pusser tennene. Min splitter nye vaskemaskinen har gått jevnt de siste døgnene, men det var tid for en ny runde med håndkler. Jeg setter maskinen på og smårydder litt med det samme jeg er på badet. 

Jeg er tilbake til stuens barnelatter – ble det ikke støvsuget her i går kveld, hvor kommer all denne smågrusen fra? – 

– Åja – 

de skoene der er vel egentlig ikke til dere, eller innebruk – 

Mens jeg ber jentene sette skoene mine på skohyllen igjen går jeg en runde i stuen og setter stoler på plass, henger opp gardinene igjen og stabler puter 

jeg må få meg en sofa med faste puter – 

Dagen går, plutselig har klokken blitt 16 og mann i hus kommer hjem fra jobb. Jeg starter på middagen og tar oppvaska samtidig. Middagen er servert og en ny runde oppvask blir tatt når vi alle er gode og mette. 
Mens jeg rydder kjøkkenet kommer jeg også på at kjøleskapet burde fått seg en runde. Jeg fjerner med det samme matvarer som har gått ut på dato og vasker over.
Jeg tar med meg søpleposene ut i gangen

…  

Kjøkkenet i da i alle fall ryddig – 

 

” Å rydde når man har små barn, er som å måke når det snør “
– Marie94  

 

– Følg speiltvillingene på facebook – 

10 kommentarer
    1. Ja sånn er det her også… når man rydder på et rom plukker de fra hverandre det du ryddet like før. .. Før man vet ordet av det er det 4 par sko I stua, mat på vaskerommet og ungen på tur ut med dokosten. ..

    2. Hehehe 🙂 Story of my life 😉
      Jeg måtte smile da jeg så det øverste bilde! Nå manglet det bare at de sang “Vi er to små fine damer”
      Jeg vet ikke hvor ofte jeg sier det til samboeren min “Hvis jeg skal rydde slik at det er ryddig overalt samtidig får jeg ikke gjort noe annet enn å rydde. Og selv ikke da rekker jeg det!”
      Vi får ta det med et smil 🙂 Det er jo litt komisk også 🙂

    3. stine: Det er laminat, kunne ikke hatt parkett med så stor hund, det er så mykt at det blir stygt fort 🙂 Husker ikke helt hva akkurat denne laminaten het, men vi handlet fra Montér 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg