Det ER verre enn igår…….

Var meldingen som tikket inn fra stalleieren klokken 08:54 i dag tidlig. 

Veterinæren kom i går kveld klokken 22:30, han ba meg først ta med Queen ut på gangen slik at han kunne få se henne litt skikkelig, men han forsto fort at det ikke var noe å prøve på. “Det her var ganske mange ganger verre enn jeg hadde regnet med” Sa han. Antagelig er veterinærer kjent med at eierene overdriver litt når de ringer om sine syke dyr, men denne gangen var det nok ikke noen overdrivelse. Hun sto i store smerter med et bein på størrelse med et elefantbein. 

Etter de siste rundene med x-antall veterinærbesøk har jeg begynt å få de opp i halsen, og det er ikke snakk om en veterinær, men tre! De har det så travelt hver gang de kommer at jeg føler jeg må snakke i hurtigspoling for å få fortalt hele historien og alle symptomene. For meg virker det som at dette ikke betyr noe, at det eneste de er intressert i er det de ser der og da. Hevelse, bein, smerter, feber = lymfangitt = antibiotika og smertestillende og nye veterinærsjekker….  Gang på gang på gang!! 

ER DET IKKE MULIG Å TA EN LITT GRUNDIGERE SJEKK NÅR DET VISER SEG AT HUN IKKE BLIR BRA AV DEN BEHANDLINGEN!!!!!?? 

Frustrasjonen min begynner å toppe seg, så om veterinæren som kommer nå snart sier det samme og ikke kommer med noe mer fornuftig kommer han nok til å få seg en liten lekse! Da holder det ikke å komme med et julekort som jeg fikk til jul.

Etter frokosten, kledde jeg opp jentene og spolet bort til stallen, og helt rett hun var blitt verre enn i går kveld. Hevelse fra kode og helt opp under magen. Store smerter, men apetitt, mindre feber enn i går. 

Jentene koset seg i flisen til Queen og matet hun med epler. Men etter en stund ble vi nødt til å reise hjem, siden veterinæren kommer nå snart dro vi rett til svigers. Så nå sitter jeg her og jobber til veterinæren kommer. Da er det veldig behagelig at jeg slipper å måtte dra med jentene ut en gang til. De koser seg veldig i stallen, men det tar sin tid og få uteklær på to stykk og inn i bilen og det hele, samtidig som det ikke er bare bare å passe på to små i en stall med godt over 20 hester samtidig som jeg skal ha noen ord med veterinæren og hjelpe til med Queen.

Ja, det var en liten oppdatering, vet mange lurer på hvordan det går, og enda går det ikke så veldig bra. 

Men jeg vil takke for alle gode ord som ble sendt vår vei i går. Det er utrolig hvor godt det gjør ♥

 

25 kommentarer
    1. Stakkars Queen! 🙁 Det er så utrolig kjipt at dette blir verre og verre ! Håper dyrlegen får ordnet oppi dette ! Krysser fingrene fortsatt!

    2. Uff, så trasig. Er så synd at det finnes så mange dårlige veterinærer.
      Jeg har heldigvis fått ei fantastisk dame som veterinær på mine hester nå. Hun tar seg tid i massevis. Ene hesten min har fullstengid kokosprøyteskrett (etter veterinær med dårlig tid gikk rett på han og stakk han), men hun bruker god tid på å vise han at det ikke er farlig. Sto lenge med gulrøtter for å belønne han for at hun fikk lov til å stryke han. Når han ble skikkelig skadet her for et års tid siden kom hun innom hver morgen for å sprøyte han + at hun kommer innom uanmeldt for å sjekke om det går greit med hestene.
      Så, det finnes gull imellom all dritten. Håper du og finner deg en bedre veterinær du kan stole på. God bedring til ponnisen, håper det går bedre fort <3

    3. Kan fortsatt være lymfangitt.. men at behandlingen ikke fungerer tyder på at dette er kronisk lymfangitt! Håper de finner ut noe og at hun får medisiner som funker. Kronisk lymfangitt er isåfall ikke noe å spøke med! Lykke til <3

    4. Får så vondt inni meg! Krysser alt som kan krysses om at en eller annen vil finne ut hva som er galt, evnt noe som kan få henne frisk, dette fortjener ingen av dere 🙁 <3 skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre. Sender dere varme tanker <3

    5. Huff det var ikke bra. God bedring til Dronninga, håper hun kommer fort på bedringens vei😩

    6. Huff, stakkars Queen. Det værste er når dyra blir syke og man ser de har det vondt. Man vil jo bare ta bort smerten dems. Masse god bedring til Queen. Krysser fingrene for at hun får en grundig sjekk og behandling som faktisk virker:)

    7. Anonym: ville du blitt avlivet om du fikk en infeksjon i et bein??! Og pining er vel å ta i når hun har veterinærbesøk hver dag som setter intravenøst smertestillende.

    8. Huff, stakkars Queen 🙁
      Har hest selv og vet hvor vondt det gjør å se på at de har det vondt…
      Håper de finner ut hva det er og at hun snart blir frisk igjen <3
      Jeg og Only sender deg og Queen mange gode tanker <3
      God bedring <3

    9. Har du vurdert å prøve plastrene fra LifeWave? Vet at disse har hjulpet mange hester med skader og smerter. Finnes hvertfall folk i Larvik som kan kontaktes om det er ønskelig. Send meg en mail om du ønsker kontaktinfo.

    10. Til anonym: Denne hesten blir ikke pint da den får smertestillende. Hadde du blitt alvorlig syk, hadde ikke du vært takknemlig dersom noen gjorde alt de kunne for å redde livet ditt? Det hadde jeg!
      Avlivning er en altfor enkel løsning, og jeg synes det er veldig synd at det er så “lett” å gjøre det. Avlivning er aller, aller siste utvei!

    11. Hadde eg vert deg hadde eg fått ho på hengeren om mulig/forsvarlig og fått ho på veterinærhøgskolen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg