Derfor spør jeg dere

Go’ morgen kjære lesere ^^, 

Med travle dager er det vanskelig å hente ut inspirasjon til å skrive de meningsfylte innleggene. Skjønner dere hvilke innlegg jeg mener da? Altså de innleggene som har et tema og en sjel, innlegg som folk brenner for eller er kritiske til. De innleggene er mine favoritt innlegg å skrive, men også de vanskeligste å komme over. Det er når jeg legger meg om kvelden jeg blir liggende å tenke på diverse temaer/problemstillinger jeg kunne skrevet om på bloggen. Men i det siste har jeg sovnet før jeg har kommet frem til de gode innleggene.

Og siden jeg ikke driver en avis, kan jeg ikke samle inn troppene til et morgenmøte for å synse i hva som kunne vært aktuelt som interessante innlegg. Eller kan jeg ikke? Hvorfor kan jeg ikke synse sammen med dere? Dere er jo leserene, det er dere som vet hva dere ønsker å lese om. 

Jeg synes det er gøy å blogge, noe dere forhåpentligvis vet. Hadde jeg ikke vært glad i det hadde jeg ikke maktet å legge så mange timer i døgnet inn i den. Drivkraften min er dere, de fantastiske tilbakemeldingene når jeg gjør noe som inspirerer. Men jeg driver denne bloggen også for min egen del, ved å skrive en blogg får jeg en form for struktur i hverdagen. Jeg står opp tidlig for å jobbe, jeg har alltid tankene mine på neste innlegg, og jeg får gjort mye mer ved å drive bloggen. Rett og slett fordi jeg liker å dele inspirasjon til hjemmelagde oppgaver. 

Men jeg savner kreativiteten min når det kommer til de meningsfylte innleggene. Da jentene var mindre hadde jeg så langt lengre tenketid til hvert innlegg. De sov jo myye mer og krevde mindre når de var våkne. Nå synes de egnetlig at daglur er noe tull, så fra de står opp går det i ett til de legger seg igjen klokken 19. Og rett etter de er i seng farer jeg til hesten min, så stort sett er jeg ikke hjemme igjen før 21. Vi kjenner vel alle til følelsen av å komme inn i varmen etter å ha vært ute i minusgrader i ett par timer – jepp, jeg faller om i sofaen sammen med BT. ^^, 

Derfor spør jeg dere: 

  • Hva savner dere på bloggen?
  • Hva skulle dere ønske det var mer av på bloggen? 
  • Hvilke problemstillinger ønsker dere at jeg skal skrive om? 

Eks på problemstillinger

  • Tvillingtemaer: dobbeltamming, fordeler/ulemper, klesvalg/like eller ulike osv. 
  • amming i offentlighet
  • ung mor
  • bloggrelatert: tips og triks til en god blogg
  • fototips 

Ja, det var noen, så da håper jeg dere kan fortsette listen slik at jeg kan jobbe med å få bloggen enda bedre 🙂  

69 kommentarer
    1. Hei, jeg synes bloggen din er helt super!
      Det hadde vært morsomt å lese mer om hvordan livet er på gården du bor på, hvordan bli livet som ung mor , hva var det vanskeligste med å bli mor til 2, og generelt om kreative ideer og hest 🙂

    2. jeg som selv er tvillingmamma savner mer tvillingrelatert. Er så nysgjerrig på utviklingen til jentene. 🙂

    3. Noen fototips er jo alltid gøy å få! 🙂
      Ellers kunne jeg tenke med et innlegg om utviklinga til jente. Flere speilinger? Flere ulikheter? Nye rutiner? Hvordan er hverdagen nå? (Som du kjapt nevnte i dette innlegget) 🙂
      Ellers gleder jeg meg til å se oppussingen av gangen. 🙂
      Utdanninga di og slikt. Du har jo skrevet litt om den, men hva med veteropatiutdanninga? Tenker du å jobbe noe innen det? 🙂
      Ellers er hverdagsbilder og slikt alltid gøy å se. 🙂
      Kanskje en innlegg om alle dyra du har? Vet jo om Dronninga og Tyra, men lite om de andre (hunden hos moren din og kattene). En introduksjon til alle dyra under ett innlegg hadde vært koslig. 🙂
      Andre temaer:
      Ung mor: i forhold til hva som har vært de største endringene i livet ditt (Tenker på sånn i forhold til venner, synet ditt på livet nå osv.)
      A-menneskeenergi: Selv er jeg nærmere et Å-menneske og er veldig fasinert av at du har så mye energi så tidlig om morningen. 😛 Kanskje et innlegg om effektivitet i hverdagen og om prioriteringer og slikt? 🙂

    4. (Fortsettelse..:)
      Og “hårtutorials”. 🙂 Håret ditt er helt nydlig nå og hadde vært så gøy å få litt frisyreinspirasjon. 🙂

    5. hadde vært kjekt å se bilder av tvillingene fra måned til måned siden dem ble født å frem til nå 🙂

    6. Du har en veldig fin blogg, liker den veldig godt! 🙂
      Er veldig gøy å lese om tvillingtema innlegg, kanskje du kunne hatt en video med jentene? Det er også veldig gøy å lese hverdag-innleggene dine, og bilder av de vakre jentene dine 🙂
      Håper dere får en fortsatt fin uke, og koser dere masse <3

    7. Hei, jeg er stor fan av bloggen din, gjerne innom flere ganger i døgnet for å sjekke om det er en ekstra oppdatering en dag😉
      Som tvillingmamma til 2 jenter på litt over 3 mnd kunne jeg gjerne tenke meg et innlegg der du skriver litt om rutinene da jentene dine var så små, døgnrytmen, hvor lenge sov de i samme seng? Har fra før ei jente på 5, men en del er ganske ulikt fra å ha bare en😉😊 når begynte dere feks å legge de “tidlig” for natten?
      Også elsker jeg interiørinnleggene dine, det gir meg inspirasjon og energi til å holde hjemmet stilig og i orden i en veldig hektisk hverdag😉
      Lykke til 😊

    8. vil gjerne se et innlegg som viser flere eller bedre hvordan speilingebe er nå når jentene er større 🙂

    9. Hadde vært interessant å lese innlegg om oppussing og diverse kreative ting du gjør! Du er jo helt fantastisk flink, og jeg finner sånne innlegg svært inspirerende!
      Hadde også vært gøy å lese om fordeler/ulemper med å ha tvillinger! Eller fordeler/utfordringer som jeg liker å si 🙂 Regner ikke med at det er noen ulemper med å ha fått to så skjønne jenter! Du er heldig 🙂

    10. Du er så fin! og håret ditt er rett og slett <3
      men over til ønsker, så syns jeg det er utrolig gøy og ikke minst koselig å lese og tvillingene. Kan du kanskje skrive noe om hvordan det er å ha med seg tvillinger på reise? For vet at mange(dessverre) er skeptiske til reise med en gang de får barn. Jeg ser også at en over har nevnt "ung mor..." vel, føler du deg som en ung mor? nå er jo ikke du gammel, men du ble heller ikke mamma som tenåring. Kanskje du vil skrive noe om du føler at du gikk glipp av slike "young, wild &free" år om jeg kan si det. Altså at du i den alderen allerede har hus, barn, type osv. 🙂

    11. Liker og lese matinnleggene du lager, lenge siden siste men de savner jeg 😊 og innlegg om den travle hverdagen med dine to små. Hverdagstips for å få dagen til og gå opp?

    12. Hei stine.
      Er alltid like kjekt å lese bloggen din.
      De jeg savner er et innlegg der du gir tips te live med tvillinger. Eks: triks til å amme begge. Triksene du brukte når dei var bitte små. ting som gjore de lettere for deg å ha tvillinger.
      Jeg ønsker flere innlegg på bloggen der du lager noe som er fra naturen. Kvister,steiner osv.
      Oppskrifter du brukte på mat til baby.
      Mer om speilingene til jentene dine.
      Hvordan live ditt forandra seg fra før du blei gravid til etterpå og nå.
      Mvh Marte (glede meg te å følge deg videre 🙂 )

    13. Sy-innlegg 😀 vet det tar lang tid, men det er utrolig gøy med slike innlegg og prøve å sy det samme 🙂
      Konkurranser.
      Tips til hvordan man kan bli mer effektiv i hverdagen med barna! Du får jo gjort så utrolig mye i løpet av en dag, mens jeg med bare 1 barn får så og si ikke gjort noen ting..
      Flere diys til barnerommet hadde vært kult.

    14. Jeg oppdaget bloggen din da jeg søkte etter et DIY prosjekt. Jeg elsker de inspirerende innleggene dine hvor du legger ut bilder av tingene du lager. Du er en fantastisk kreativ og inspirerende blogger jeg følger hver en dag. Men om du har dager hvor blogglysten daler (noe som er helt naturlig) slutter jeg ikke å følge deg av den grunn.
      Blogg om det du føler er riktig for deg. Da blir det mest naturlig.
      Ha en fortsatt fin tirsdag 🙂
      Rebekka

    15. Flere diy innlegg kunne jeg tenke meg!
      Også kunne det vært gøy å lese om alle dyra deres.
      Syns du nevnte at du studerer, det er jo spennende å høre mer om.
      Og skjenkerettigheter mål og drømmer du har.

    16. Elsker DIY innleggene dine! Tips og triks, kanskje oppskrifter. Og livet som ung mor, hvordan få hverdagen til å gå opp 🙂
      Elsker bloggen din! 😀

    17. Jeg signerer Karoline over her 🙂 enig i alt hun skriver.
      Fototips hadde vært supert!! Og fortsett med matinnlegg innimellom. Og som et temainnlegg er amming i offentlighet noe som treffer mange tror jeg, jeg hadde likt et innlegg om dine meninger om det feks 🙂

    18. Mer tips, inspirasjon og syglede! Hva mer har du sydd? Alt som handler om å sy! Finner ikke størrelser til å lage mønster på de hodeplaggene størrelse ett år.
      Ellers er hverdag, jentene o g familiekos alltid hyggelig å lese om :-. Elsker bloggen og leser den hver dag, men savner sy innleggene du er så god på!

    19. Kan du skrive mer om det å være ung mor, har du fått noen kommentarer på det og slikt.
      Også er det så gøy å høre om jentenes utvikling.
      Kan du ha vidio blogg med/ av jentene?

    20. Hei, synes du har en flott blogg med mange fine bilder. Noen innlegg er bedre enn andre, sett fra mitt syn. Er ikke alltid så lett å si hva som får en til å like innlegget. Jeg tenker det er mange ting som er intressange med å ha barn enten det er tvtitting, aktivisering av barna, travle hverdager, barneoppdragelse,trassalder, DIY for barn f.eks jentene male kopp til besteforeldre, gryteunderlag, spille spill med barn, puzzle spill med barn, grensesetting,barn som hjelper til, lese med barn, lære barn høflighet. Tror det er masse tema som vil fenge og intressere andre. Men det viktigste tror jeg er at du fanger din hverdag og at det du skriver om er ekte og variert.. Lykke til.

    21. Hvordan møtes dere?
      Hva slag økonomiske utfordringer en kan møte når man venter tvillinger?
      Økonomiske råd?
      Søsken sjalusi?

    22. Fototips, hårtips, jeg er veldig dyreinteresert, så masse dyre-innlegg hadde passet meg ypperlig 😉 Eller kanskje dine synspunkt på dyrevelferd? Nå er jo dyrepoliti et hett tema, samt pelsdyrnæringen. Jeg er også veldig glad i oppusningsprosjektene dine, og alt du klarer å lage med så lite 🙂 Så DIY-innlegg er konge!

    23. Tina: Skulle gjerne hatt det, problemet er at hele macen kortslutter om jeg prøver å laste opp en film! Haha.. Må få fikset den først.
      Tusen takk, i dag er det jo et helt nyydelig vær her<3

    24. Som tvillingmamma til eneggede jenter på straks 9 mnd, er jeg veldig interessert i ALT som har med tvillinger å gjøre 🙂
      – Rutiner og eventuelle praktiske råd for å få en til tider hektisk hverdag til å gli lettere?
      – Ha tvillinger i samme barnehageavdeling (og senere skoleklasse) eller skille dem?
      – Hva har DU syntes vært utfordrende med tvillinger (eller det å ha små babyer/barn generelt), og hvordan har du taklet det?
      🙂

    25. kanskje du kan skrive om hvilket valg du/dere vil ta når jentene kommer i skolealder, med tanke på klesvalg likt/ ikke likt og om dere kommer til å plassere jentene i forskjellige klasser.
      kjempe fin blogg veldig interesant å lese 🙂
      – Sunniva

    26. Jeg synes julekalenderen med DIY inlegg var kjempefin, gjerne mer av sånne små enkle ting man kan lage selv (kanskje sammen med barna). Jeg syr også litt. Vet at det tar veldig lang tid å lage mønstre, men kanskje andre syrelaterte innlegg? Hvordan sette sammen stoffer, inspirasjonsinnlegg osv

    27. Flere sy prosjekter, eller alle prosjektene dine generelt. Aktiviteter dere gjør med barna.
      gleder meg veldig til å se før etter bilde av gangen du skriver skal pusses opp.
      Generelt er alle dine kreative påfunn veldig inspirerende.:)
      Håper du kommer til å skrive om bhg. Start og din vei ut av permisjon bobla når den tid kommer 🙂

    28. Flere DIY innlegg og fremgangsmåten 🙂
      OG flere bilder inni huse deres hvordan det ser ut 🙂 kansje en video ? 🙂

    29. Flere barn?
      Jentenes hverdagsrutine
      Videoer av jentene
      Hårtips om fortere vekst. (Uten noe dyre produkter)

    30. Hei<3
      Jeg liker bloggen din veldig godt og titter innom flere ganger for dagen:) Kanskje du kan legge ut litt flere videoer av tvillingene og deg? Det er så gøy å se på videoer:) Kanskje du kan ha spørsmålsrunde og svare på video? Dette er bare noen forslag, men det hadde vært veldig kjekt!

    31. Jeg ville likt å lese dine fototips!! Du tar så ufattelig flotte bilder av jentene dine 😀 Elsker bloggen!!

    32. Meir syoppskrifter og DIY kanskje? Synest du er veldig flink å skrive forståelige framgangsmåta på ulike ting 🙂 gøy å få inspirasjon frå det, men skjønna jo at det tar litt tid også å lage 🙂

    33. -Skrive om litt forskjeller og ulikheter med jentene.
      – Tanker om flere barn
      – Skrive litt om økonomi, sparing- tips osv..
      – Tips til nybakte foreldre
      – Litt om å bli mor i ung alder og tanker rundt dette

    34. Elsker bloggen din☺ liker veldig godt kreative innlegg. Er selv tvilling mamma så kunne gjerne lest mer om tvillingene og organisasjonering av hverdagen

    35. Hei😊 kunne du skrevet et inlegg om tips til tvilling mødre eks: hvordan går du på do i fred mens de er våken, hvordan vasker du eller forlater et rom uten dem?

    36. Jeg har verken barn, hus eller hest, men uansett finner jeg daglig inspirasjon på bloggen din. Og en tenker kanskje at for å spre inspirasjon til andre så må en legge ut outfits, DIY, sminke og andre slike innlegg. Men jeg henter inspirasjon fra personligheten din. Fra ståpåviljen din, positiviteten og ikke minst utstrålingen din. Vær deg selv i innleggene dine, og ikke føl deg presset til å lage et DIY innlegg for du føler at leserne forventer det. Bloggen din e fyllt med hverdagsgleder og det stortrives jeg med å lese. Du er så dyktig å skrive, at hva enn du får ned på tastaturet gir meg en boost i hverdagen! 🙂 Fortsett å skriv om øyeblikkene du opplever med barna dine, dyrene dine og ellers i hverdagen. Fortsett akkuratt som du gjør nå! Motivasjon eller ikke; bloggen din er fantastisk og det gleder meg å lese 🙂

    37. Dette kunne jeg tenkt meg:
      * Tips: mat som ikke griser til barn på farta. 🙂 (F.eks i bilen)
      * Enkle, sunne Middagstips. Arti å få ta del av tankeprosessen din, når du planlegger middager.
      * Hvordan dagene dine ser ut. Har du faste klokkeslett for ting? Egne regler for ting? Har for eksempel hørt enkelte si de vil at barna skal være ute minst en halvtime per dag osv.
      * Tips til hva man finner på når barna er syke.
      Du er en av få som jeg følger. Du har en så koselig blogg 🙂

    38. Hei, uff dette er nok ett dumt spørsmål, men. Når jentene dine ble født, visste du hvem som skulle hete hva, eller tok du det mer “randome” hvem som skulle hete hvem. OG når de var bittepittesmå, så du forskjell på dem i starten? Og kan det hende att hun som egentlig skulle hete Otilie nå heter Olivia og omvendt?
      (Vet att dette var litt snåle spørsmål men jeg lurer så veldig på dette😂)
      Vil også ha sånne tvillingproblemer, helst svar på allt du skrev som eksempler.
      Kos deg villt med dine søte små❤️

    39. Ung mor!! Ble gravid som 18 selv, men det går utmerket! 🙂 Generelt det å peke fingeren på hva alle andre gjør hele tiden, kan vi ikke gi hverandre litt pusterom? Ingen er perfekte!

    40. What can I say, du vet at jeg digger bloggen din! 😀
      Fortsett slik som du gjør 🙂 Har også et par forslag til flere ting du kan skrive om:
      Flere syinnlegg 😀
      Hva/hvem inspirerer deg?
      Hvilke blogger leser du?
      Kanskje et gjesteinnlegg av BT 😉 Hvordan er det å være sammen med SuperStine? Hvordan var det å plutselig bli pappa til to? Hvordan er det å bo med en (deg) som blogger aktivt og deler mye av deres hverdag på nett?
      DIY er alltids en slager, men som nevnt av andre over er det først og fremst positiviteten og utstråling din som gjør hele bloggen!

    41. Hva med et innlegg der du problematiserer det å bruke barna dine som merkevare? Altså, at du lever av å selge ditt og barnas liv på internett? Det hadde vært veldig spennende, regner med det er noe du har tenkt på/fått endel kommentarer på.

    42. Jeg har to tips til hva du kan skrive om:
      1. Barns rett på privatliv som kolliderer med økt bruk av sosiale medier. Foreldre poster alt om barna sine på facebook, fra potteturer til første skritt. Det ser også ut til å være lav terskel for å legge ut bilder av egne og ANDRES barn på nettet. Hva tenker du om denne problemstillingen? Du blogger jo, og legger daglig ut bilder av egne barn, men du er jo på en måte en “offentlig person”, så er litt mer greit da. Men kanskje du har noen tanker om temaet generelt.
      2. Hva tenker du om barn og unge helt ned i barneskolealder får dyre designervesker og merkeklær? Har vært mye i mediene om dette i det siste. Om press blant foreldre for å ha merkeklær til barna sine, og gruppepress hos ungdom for å ha en bestemt veske eller en bestemt jakke til 9000 kr. Og hva tenker du kanskje er en løsning på denne økningen i kjøpepress og materialisme?

    43. Hei!
      Jeg har så lyst å begynne å sy, og vil så gjerne vite hvordan jeg best mulig kan få tak i basic oppskrifter eller eventuelle kurs man kan ta for å komme igang?
      Har lyst å lære å sy “bodys” blant annet, slike som man låser i skrittet med knapp. Er dette noe du kunne vist oppskrift på?
      Veldig inspirerende å se deg lage klær til dine små. Håper du kan hjelpe oss som ikke helt får til prinsippet “å bare sette seg ned å prøve seg frem”.
      Hilsen Thea

    44. Thea: kurs må du nok finne ut av selv i nærheten av der du bor:-) baby er ikke det enkleste å starte med akkurat:-) det finnes massevis av bøker 🙂 lykke til

    45. Synes alle eksemplene dine er innlegg jeg hadde hatt glede av å lese! Alt fra ammingen til liver som ung mor, student-tilværelsen, DIY, tips og triks, hår, osv er ting jeg EEELSKER <3 Hva med et innlegg med lesernes sy-prosjekter? Under #skolissykrok ligger det jo MASSE nå 😀 Sikkert gøy for flere om du hadde laget et innlegg med de bildene? 😀 Bare synsing altså- jeg tar i mot alle innlegg med åpne armer :DD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg