Vintage Kjole Til Lille Skatt

Overlocken jeg fikk til jul har vært i full sving om dagen. Jeg tenkte at jeg skulle fortelle dere litt hva en overlock er siden jeg får veldig mange spørsmål om hva en overlock er, og om man burde kjøpe det i stedet for en symaskin. 

En overlockmaskin er en symaskin som lager en kantsøm. Denne sømmen finner du stort sett inni alle klærne dine. Det er en tykkere søm med fire tråder, og mens man sy skjærer den stoffet samtidig slik at du får en lekker søm som er veldig solid. En overlock er en hjelpende symaskin, det går raskt og man får enkelt pene sømmer. Men uansett hvor fantastisk en overlock er så må man ha en vanlig symaskin. Derfor er en overlock en symaskin man kjøper i tillegg til den vanlige symaskinen om man ønsker å utvide syferdigheter og øke produksjon. Men en overlock er ikke noe man må ha 😀 

I dag vil jeg vise dere kjolen jeg ble ferdig med for et par dager siden. Når jeg syr, prøver jeg å tenke ut enkle oppskrifter, nettopp for at jeg kan lage klær som jeg kan dele mønster og fremgangsmåte med nybegynnere. 

Denne gangen har jeg laget en enkel kjole med armer, i et jersey-stoff. Med andre ord har jeg laget en kjole som er mer hverdagslig enn de andre kjolene jeg har sydd. En behagelig utenpå-kjole. 

Jeg har enda bare sydd en, for jeg tenkte jeg skulle spørre dere om denne kjolen er en kjole dere ønsker å prøve og sy selv? Jeg sparer da eventuelt den andre til å ta bilder under fremgangen. 🙂 

I dag var det Otilie som veldig gjerne ville ha på seg “sjo”, så da fikk jeg knipset noen bilder av den nydelige datteren min ♥

Ønsker dere mønster og fremgang på denne kjolen, jeg kan garantere for at den har vanskelighetsgrad: LETT! 😀 

En riktig god helg ønskes fra oss ^^, 

71 kommentarer

Siste innlegg