NÅ KAN DU SE KOLLEKSJONEN

Jaja, så er det bare et lite snikbilde på 6 av plaggene, det er faktisk litt til, men det kan være en liten dessert til senere. Den triste nyheten som jeg ikke har delt enda er at gutteantrekket ikke kom med i produksjonen. Beklager, men det var ikke stort jeg kunne få gjort med det. Jeg får bare krysse fingre for at jeg kan lage en kolleksjon til senere. 

Disse plaggene mottokk jeg i går kveld for litt prøving før vi skal inn å ta bilder til neste uke. Jentene ble kledd opp i går kveld, og som jeg sa “det er som jeg skulle sydd det selv, bare enda bedre!!” – litt ironisk, for det er jo klærne mine, de er bare sydd av profesjonelle. Det er vanskelig å sette ord på hvor stolt jeg er av at dette er min lille vår- og sommerkolleksjon. 1.Mars er altså datoen plaggene kommer for salg, og før den tid skal jeg love dere at det kommer til å komme langt flere og mye bedre bilder av plaggene. Det er noe annet å se de på jentene enn på en henger. 

Kolleksjonen min har virkelig fått meg i det kreative hjørnet på syfronten igjen. Jeg har lyst til å designe noen nye unike klesplagg til jentene, men også til dere igjennom fremgangsmåter eller kanskje en senere kolleksjon om jeg hadde vært så heldig! 
Så i dag har jeg plantet meg på kjøkkenet for litt kveldsjobbing. 

Med musikk, kaffe og sjokolade er kvelden helt klart reddet!  

Tidens fresheste radio, Pinell GO – Frosty White. BEST I TEST i følge expert, fra Pinell.no (sponset)

Kolleksjonen min igjennom Virre Vapp er basert på et nytt designersamarbeid. 
Vi ønsker å ha en nær kontakt med leserne gjennom produksjonsfasen, målet med dette er å kunne lage en kolleksjon som kundene ønsker fremfor den enorme masseproduksjonen av klær som eksisterer i dag. En “moderne skredder” på mange måter. Jeg ønsker å lage klær basert på deres innspill og inspirasjon. Jeg starter med nye prosjekter i dag, og jeg trenger din hjelp.

Hvilke plagg savner du i butikkene, hva gjør et plagg spesielt? 
I dag skal jeg sitte å søke opp klær som ble brukt av oldeforeldrene våre, finne frem det gamle og vakre designet. Så skal jeg sette inspirasjonen sammen til et nymoderne antrekk. Høres det spennende ut? Plagget skal være spesielt, samtidig som det skal være anvenlig til alle anledninger.

Gi meg ønsker i kommentarfelt, på mail: [email protected] eller på facebook. Forslag, bilder, tegninger – jeg tar i mot alt med stor takknemlighet. 

God klem til alle dere som gratulert og snakket meg frem igjennom syprosjektene mine som startet sommeren 2013. ♥

95 kommentarer
    1. Kjempe fin klede 🙂 synd der ikkje var guttekle 🙁 .. Men får kjøpe til andre da 🙂 Flinke Stine 🙂

    2. Så fin kolleksjon 🙂 Gleder meg til å se bilder med snuppene dine i klærne, kanskje jeg da ser noe jeg MÅ ha :-p

    3. Wow, du er såå utrolig flink Stine 😀 du er vikelig en inspirasjon! <3 etter å ha følgt med på bloggen din en stund nå så ønsker eg meg symaskin til neste jul haha, med ett lite håp om å bli like flink som deg 😉 ha en fin kveld <3

    4. Ååå! Så flink du er! Hadde jeg hatt barn (haha, er “bare” 19!) skulle jeg definitivt kjøpt fler av plaggene! Elsker den litt gamle stilen over klærne dine!

    5. Gratulerer med fantastisk kolleksjon! Blir den til salgs på nett eller i butikk? Aner ikke hvor virre virre vapp selges i Oslo. Men har lest bloggen din lenge nå, og blitt veldig inspirert av all syingen din. Så har begynt å sy endel selv, alle julegavene feks. Nå syr jeg klær som jeg sparer til eget, til mine fremtidige barn. Må bli en jente da, for det fins jo nesten ikke fine stoffer til gutter. Men myye søte mønstre og stoffer på stoff og stil til jenter. Lykke til med handel. Jeg skal bestille, selv om jeg ikke har barn 🙂

    6. For noen nydelige plagg! De kommer til å selge som bare det! Håper jeg klarer å få tak i noen av disse når de kommer på markedet! 🙂
      Du er bare så flink! Du er en stor inspirasjon og ikke minst et forbilde!

    7. Katrine: Tusen takk <3 Så bra, jeg elsker den gamle stilen. Jeg føler liksom at plaggene før var så mye mer stilfulle enn nå. Nå er det joggebuksa og en enkel body som gjelder. Deilig det, men om man kan lage de gamle plaggene med myke og behagelige stoffer så er det jo ingenting som er bedre enn det 😀

    8. Trine: Herlighet, så hyggelig å høre <3 snakk om ønskebarn da, ferdigsydde klær allerede før unfangelsen <3 Klærne kommer bare i nettbutikker, miinto.no og virrevapp.no

    9. Kristine: Tusen tusen takk 😀 Hadde vært gøy om de ble solgt ja, for da får jeg kanskje oppleve dette igjen. Det har vært en fantastisk og unik reise, som pappa sa: Dette er noe å skrive på CV’n 🙂

    10. Så fine 👏👏 søren at gutteantrekket ikke ble med, venter gutt i juli og hadde planer om å bruke kolleksjonen din som først antrekk🙊

    11. synes de var litt kjedelige i forhold til de du lager selv :/ hvorfor starter du ikke opp en egen nettutikk/butikk og syr etter som hvor mange som bestiller 😀

    12. Savner flere rumpere. Syns kjoler er så upraktisk på babyer før de har lært seg å gå siden de bare krøller seg i ryggen eller sklir opp.
      Rumpere er søtt og passer fint til både jente og gutt 🙂 Er også fint med litt blonder/rysjer bak på rumpa feks 🙂 Veldg fint til sommeren!

    13. Får jo lyst på barn når jeg ser de skjønne klæra du lager.. hehe 😉 Kanskje du kan starte en liten butikk på Revetal 😉

    14. Så nydelige klær du har designet!! 🙂 Vet du hvor høyt opp i str de kommer i? Ha en fin kveld 🙂

    15. Så fine de ble! Håper du får gjort mer av dette i fremtiden, kanskje du skal starte opp egen bedrift og selge barneklær 🙂 Jeg har ikke barn enda, men håper klærne dine er til salgs i fremtiden når det er aktuelt for meg! Alle plaggene er nydelige, men liker de du lager hakket bedre hvor ikke begge “delene” av kjolen er ensfarget 🙂 At enten skjørtet eller toppen er i et mønster. Gleder meg til å se resten! Stå på 🙂

    16. Så fine klær!!
      Jeg savner noe enkelt å ha utenpå body og strømpebukse i barnehagen. Til gutt! Til jenter finner en jo uendelig mange kjoler og tunika. Jeg kunne tenkt meg noe enkelt, i behagelig stoff som fungerer bra i barnehagen! Det kan bli litt kjedelig og nakent å gå i barne strømpebukse og body 😀

    17. Nydelige klær, gleder meg til å handle til prinsessa <3
      Jeg ønsker meg en slik marikken kjole, fra astrid lindgrens fortelling, de er så nydelige, men ingen som lager dem lenger

    18. Bettina: Tusen takk:D Så hyggelig å høre^^,
      Hyggelig å høre at du liker mine hjemmesydde best. Disse er bedre kvalitetsmessing, kanskje det blir mer lek med mønster senere 😀

    19. Superfint! Skal nok snope meg noen antrekk det til lille jenta i magen min som bør komme når som helst nå. Synes også du bør lage en sybok. Dine oppskrifter er de eneste jeg klarer å forstå, og plaggene jeg syr blir nesten like fine som dine!

    20. Det er så fantastisk spennende å følge med på bloggen din!! Gratulerer så mye med disse nydelig virre vapp plaggene. Er innom hver dag for litt positivitet og inspirasjon etter å ha lest nyheter på nett, er så mye gale i verden for tiden. Utrolig spent på hva mer du produserer fremover, om det blir for en kleskjede eller bare privat til jentene. Uansett veldig kjekt å se/lese.
      Selv syns jeg det er veldig fint med gammeldagse klær i lys gult, beige, hvitt og også jentete kjoler i rødt. Ala astrid lindgrens – Marikken . Har oppdaget at Kappahl har litt sånn søt gammeldags stil over babyklærne sine. Mye fint der <3

    21. Haha leser gjennom kommentarene dine nå og ser jeg ikke er eneste som har nevnt marikken. What are the odds:p glemte å skryte av kolleksjonen din forresten. Hadde jeg hatt barn skulle jeg gjerne kjøpt. Utrolig søte

    22. Jeg slenger meg på kommentaren til Heidi over her. Noe enkelt til gutt å ha over body og strømpebukse hadde vært midt i blinken.
      Planen din om bruke gamle klær som inspirasjon og gjøre det moderne høres ut som en veldig god plan! 😀 gleder meg til å se mer og gratulerer så mye med kolleksjonen 🙂

    23. Kjempefin kolleksjon! 🙂 Favoritten min var den mønstrete buksa. Om du skal lage flere sommerkjoler syns jeg tynne lette stoffer er veldig deilig til småjentene.. 🙂 Stå på, dette er veldig morsomt!

    24. Så flink du er! Gleder meg til å kjøpe!
      Det viktigste for meg når det kommer til barneplagg er at det er praktisk (lett for barna å bevege seg i, skifte bleie), men samtidig stilig. Og gjerne at det kan brukes lenge. Stor fan av material som bambus og ull. 😊

    25. Hei 🙂
      Skal kjøpe symaskin til mamma i bursdagsgave. Hun kan sy fra før. Hennes maskin er kjempegammel og utslitt. Vil du anbefale en maskin? Hva er overlock? Hvorfor har du en av hver? Håper du har tid til å svare :))

    26. Sara: spør en forretning, jeg har hatt en maskin i mitt liv så jeg har ikke så mange å sammenligne med, for å gi en anbefaling. Overlock er en symaskin som syr den sømmen du finner inni omtrent alt av klær. Men man må ha en vanlig symaskin uansett om man har en overlock

    27. Å herrefred! SÅÅ fine de buksedressene er 🙂 Jeg er gravid og kommer det en liten jente vil jeg garantert handle klærne dine!! 🙂
      Men jeg lurer på en sy-relatert ting. Jeg har bernina bernette 46 symaskin, som jeg vet du også har. Jeg har sydd noen plagg nå og det begynner å bli bra. Men jeg er fortsatt gange fersk. Det jeg lurer på er, går det an å bruke tvillingnål til den maskinen? Leser noen plasser at det ikke går, men så er det noen som sier det går.. BLir litt forvirret!

    28. Gratulerer så kjempemasse med egen kolleksjon! Det finnes bare én SuperStine, og det er liten tvil om hvem det er 😉
      Må også si at jeg ble veldig glad for at du skrev at du kom til å fortsette å lage mønster og sy, samt legge ut oppskrifter til oss lesere 🙂 Det beviser at du forstsatt ikke har “blitt høy på pæra” og at du ikke kun er interessert i å tjene penger på klærne dine. Det unner jeg deg absolutt ettersom du er så flink, men det er veldig fint for oss at du kommer til å fortsette å være fantastiske “BloggeStine” som du heter her i hus også 😉 😀
      Gleder meg til å se resten av kolleksjonen 🙂

    29. Åhh du er så utrolig flink. Skulle virkelig ønske jeg hadde hatt litt av ditt talent. Tenk å kunne pynte opp barna mine i mine egne hjemmelagde og unike klær.
      Jeg skal definitivt kjøpe klær av kolleksjonen din når den kommer for salg. Håper du legger ut link til hvor det kan kjøpes når den tid kommer.
      Jeg er stor fan av kjoler, men også de fantastiske boksedressene du lager. Kanskje noen litt gammeldagse kjoler som man ikke ser hver dag i butikken??

    30. Hei! Kan du ikke vise hvordan man lager hjemmelaget vognpose? har så lyst til å lage en selv 😊👍

    31. Gratulerer med egen kolleksjon! Nydelige klær <3 du er veldig flink, skulle gjerne kjøpt om du hadde designet klær til voksne også 🙂

    32. Åååå så stas! Så skjønne klær 🙂 gjett om de skal bestilles!
      Vet du hva jeg ønsker av klær? Jenteklær i “guttefarger”. Jeg synes det er nørmest umulig å finne noe pent i blått/grønt og slikt uten at det er gravemaskiner eller roboter på…
      Du har god grunn til å være stolt av deg selv- du er en stor inspirasjon! ( jeg har begynt å tegne barnetøy og sy klær selv etter inspirasjon fra deg)

    33. Cathrine Narum: Tuuuusen takk!!! Selv om det finnes nok mange superStiner 😉
      Jeg håper aldri jeg noen gang kommer til å bli høy på pæra! For meg har denne kolleksjonen vært en spennende og lærerik opplevelse, ikke en pengetjeneste 🙂

      <3

    34. Linn Hansen Faleta: Tusen takk ^^, Aldri for sent å begynne vet du 😀

      Så hyggelig å høre at du ønsker å kjøpe klær av kolleksjonen, det varmer <3 Link kommer selvsagt 🙂

      Takk, for tips, jeg skal se hva jeg kan "trylle" frem ^^,

    35. Monica BJ: Tusen takk 😀
      Da blir du kanskje glad for at jeg har en slik kjole i hvit og marineblått? ^^,
      Så gøy at du har begynt å designe litt selv, er det ikke moro 😀

    36. Må bare begynne med å si GRATULERER!! Du har all grunn til å være stolt av deg selv nå, for dette er virkelig nydelige barneklær, som det helt tydelig ligger masse arbeid og tanke bak. Jeg er 17 og har ikke barn selv enda, men når jeg en gang får det vet jeg hvilke klær jeg vil kle de opp i! 😀 Veldig synd at ikke gutteantrekket kom med, siden jeg er tante til to gutter. Men kanskje en gang i fremtiden 😀 Stå på videre, du er et kjempeforbilde for mange (inkludert meg selv!) 🙂

    37. Å så fine! Jeg har bare nevøer, så jeg er litt lei meg for at det ikke ble gutteklær, men sånn er det bare. De buksene til jenter er uansett råfine! du er flink!

    38. Åhhh så fin koleksjonen ble. Skal du ha med de skolene du sydde som jentene gikk med på julaften også?

    39. Gleder meg sykt til kolleksjonen din kommer for salg! Har lenge ønsket meg klærne du syr til prinsessa ❤️ Må bare få skryte av deg og de nydelige jentene dine 🙂 dattera mi Leah på 16mnd elsker filmene du legger ut på insta og vi må se på de flere ganger daglig 🙂

    40. fin kolleksjon, mye jeg gjerne skulle hatt til min lille prinsesse! Men for å spørre om et dumt spørsmål, hvilken sjokolade er det? 🙂 Smakte sånne en gang og lurte på hvilket merke og hvem som solgtee det

    41. Flotte plagg! Gleder meg til å se mer av dem. Gratulerer! Du har all grunn til å være stolt, stas 🙂

    42. Hei. Det er virkelig inspirerende å følge deg. Utrolig imponert over syferdighetene og pga din inspirasjon har jeg også tenkt å plukke fram symaskina mi (med masse støv på) 😀 og håpe at jeg får til et eller annet… Du jeg tenkte på den tapeten du har på kjøkkenet som vises på et bilde over her. Den var kjempefin (grå/sølv med skimmer i) Hvilken tapet er det?

    43. marianne: Så gøy å høre 😀 Det er to og et halvt år siden jeg kjøpte denne tapeten, så jeg husker nok ikke navnet, men den er fra monter, så de har nok noe i samme stilen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg