DIY BOK-PLANTE

21. Desember

DIY julekalender 

BARE TRE DAGER IGJEN TIL JUL!!! 

Det nærmer seg også slutten på julekalender-DIY-innleggene, men før inspirasjonen min tar slutt for denne gang, har jeg i hvertfall denne godbiten å dele med dere. 
Alle kjenner vel til boken som mangler fyll i midten og blir den perfekte hemmelige bok? Vel denne boken bygger på samme prisippet, men er ingen hemmelig bok 🙂  

Jeg vet egentlig ikke hva man kaller dette. Blomsterpottebok? Bok-plante? Plantedekorasjon med bok? Jaja, noen som har et bedre forslag er det bare å komme med det. 

Det du trenger til denne dekorasjonen er: 

  • en litt tykk bok
  • en plastikkboks som ikke er høyere enn boka 
  • en tapetkniv
  • blomster

Du starter med å åpne boka de, og blar om første side slik at du sparer den til slutten. 

Mål opp ett reklangel som er litt større enn boksen din. Når du starter og skjære kan du bruke en linjal til å hjelpe deg med å få det første sporet helt rett ved å skjære langsmed linjalen som ligger på strekene du har merket opp. Så er det bare å forsette utskjæringen til du kommer til permen på andre siden. 

Når du er ferdig med utskjæringen av boken, er du klar for å plassere blomstene. Jeg brukte pottene til plomstene som mal til utskjæringen. 

Merk av området til rektangelen din igjen slik at du ikke plasser blomstene for langt ut. Så tegner du rundt pottene du har plassert. 

Bruk tapetkniven til å skjære ut hullene, legg noe i mellom permen og arket slik at du ikke får skjæremerker i bokpermen. Jeg skjærte ut sirklene litt mindre enn malen jeg hadde tegnet.

Så er det bare legge tilbake første siden over hullet med boksen i, og plassere blomstene. 
Anbefaler og bruke noen planter som lever lenge og som trenger lite vann. Mine er fra plantasjen, spør betjeningen om du er i tvil. Kaktuser er foreksempel en fin plante til dette 🙂 

Se alle DIYi julekalenderinnlegg HER

10 kommentarer

Siste innlegg