DIY DORULLKUNST

20. Desember
DIY julekalender

“A PIECE OF ART” 

20. desember allerede! Fy søren så fort desember har gått. Bare 4 dager igjen til jul, som vanlig er jeg sent ute med alt som skulle vært gjort, rett og slett fordi jeg lager så mye ekstra arbeid når jeg egentlig ikke har tid. Men samme det, det er jo allikevel så gøy, og litt julestress hører med! 

I dag blir det et kort DIY innlegg, jeg har vært på juleshopping, ALENE i dag, BT jobbet ikke for en lørdags skyld så da fikk jeg rasket med meg de siste kjøpegavene. Helt perfekt! Nå er han avgårde, jentene sover, og om litt skal vi avgårde i 80 årslag til bestemor, jentenes en av tre oldemødre. Noe jeg viiiirkelig gleder meg til 😀 

Vi kjenner vel alle til dorullnisser fra vi var små?? 
I år ble det ikke laget nisser ut av doruller og tørkeruller, det ble laget “a piece of art” i stedet. 

Kjempe enkelt, kjempe gøy og drit lekkert! 😀 

Alt du trenger å gjøre er å klippe opp dorullpappen/tørkerullpappen. Brett den først flat og klipp av strimler på ca en 1cm, eller så store/små du ønsker. 

Jeg sprayet de så vidt med hvitt og gull for å skape en liten effekt, det synes nesten ikke bildene. Den duse beige fargen som er naturlig er veldig fin så man trenger ikke spraye med noe 🙂 

Slik dorullkunst er dødskult å henge rett opp på veggen, men denne gangen har jeg plassert de på ett lerret jeg kjøpte på søstrene grene. Før jeg startet å lime plasserte jeg de rundt til jeg var fornøyd med resultatet

Så fant jeg frem et plastikklokk som jeg trykte ut litt superlim på og smurte utover. Jeg løftet opp ett “blad” av gangen, duppet det i limet og plasserte det tilbake og fortsatte med neste. 

Stilig? 


God helg alle sammen ♥

Se alle DIY julekalenderinnlegg HER

16 kommentarer
    1. AWESOME! Tusen HJERTELIG takk for at du har DIY hver dag i desember!! Det er så genialt! Jeg elsker DIY, men trenger alltid litt inspo. Du er fantastisk!
      -Aurora <3

    2. Stilig ja 🙂
      Gøy at man kan lage fine ting av det som ellers bare blir søppel.
      Husker forresten at jeg leste i en avis for noen år siden om en barnehage som hadde sluttet å lage dorullnisser fordi det var så uhygienisk!!! Ha-ha… Her i huset er hvertfall dorullnissen velkommen 🙂

    3. Alle diy innleggene i desember har vært så inspirerende. Du er så kreativ. Likte speilet de med vinglassene som pynt med lys “designet” selv. Gleder meg til de siste dagene og håper du fortsetter med å ha noen diy av og til.

    4. Må bare slenge inn en kommentar idag:) Idag når jeg sto i dusjen (den plassen jeg dessidert tenker mest), så kom jeg til å tenke på deg. Herregud for en utrolig heldig og flott dame du er! Jeg missuner deg så høyt for din viljestyrke og ditt pågangsmot. Jeg er bare 17 år og har “bare” skole og 2 hester og tenke på. Og jeg sliter med og få dagene til og gå rundt, og rekke å få gjort alt. Du har 2 barn, 1 hest, 1 hus, 1 blogg, 1 mann, og sikker 1000 flere ting. Og at du rekker alt, har motivasjon og viljestyrke til og gjøre alt synes jeg du fortjener skryt for!
      Før da jeg blogget brukte jeg timer på å skrive ett lite avsnitt, som ikke engang var bra skrevet. Og hver dag klarer du å skrive flere innlegg, som er så utrolig bra og innholdsfull! Jeg vil bare si at du er en utrolig heldig person, og du fortjener så utrolig mye skryt for og være så flink! God jul!:-D

    5. Må også slenge med at jeg elsker DIY innleggene dine, laget julegaver til mamma og pappa av dine ideer!:-)

    6. Du har lagt ut så utrolig mye spennende i desember, kjempemoro!! Her i hus har jeg fått litt dilla på de pyntetrærne og har allerede gitt bort 3 i gave 🙂 satt hjemme hos mamma en kveld å lagde de, og hu skjønte fint lite da hu kom inn på kjøkkenet å jeg satt å surra plastfolie rundt papir for å så smøre på olje.. Haha.. Men resultatet ble bra til slutt! Så enkelt og såå moro 😀 Ha en fortsatt fin førjulstid 🙂

    7. L: Så bra du liker DIY-innleggene 🙂 Ja de er jo super fine 😀 Har laget ett par i gave selv, og jeg fant ut at det er ti ganger lettere og la en helt “nøste” ligge i limblandingen, vri den opp og så beynne å surre. Sparer veldig mye tid:)

    8. Aah, funker det asså?! Vært å kjøpt garn idag faktisk for å lage fler,da må jeg prøve det!! Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg