Sa noen “julestemning” ?

“La la la la la la la….” Hahaha, jeg synger om dere ikke forsto det. 

For “It’s beginning to look alot like christmas”, jepp, jeg er som et lite barn igjen når julepynten hentes frem. Nisser og slikt er for tidlig for meg å sette frem enda, men å pynte til advent det må jeg bare. BT synes jeg har vært flink i år, da julepynten ikke har kommet opp før denne helgen, og første desember er i morgen. Han klager over ett år da jeg begynte å pynte i oktober. Jeg trur han overdriver litt 🙂 

I dag har vi tent første lys i adventstaken, drukket gløgg og sett på julefilm, bare jentene og jeg siden vi er alene hjemme. Og gjett om det har vært helt super duper kos. 

Luktene, lysene og lydene rundt jul gir meg den varmeste følelsen inni meg. Gleden og minnene fra barndommen med julebakst og juleverksted. Lange stunder med familietid og hygge. Akkurat den følelsen jeg sitter med når jeg tenker tilbake på alle de gode juleminnene mine håper jeg at jeg kan gi til mine vakre små skatter, slik at de også forbinder julen med den hyggeligste tiden på året.
Hjertet mitt blør for alle de barn som gruer seg til jul.. 

Når jentene våkner fra dagluren sin, som jeg håper ikke er veldig lenge til skal vi kle på oss og reise på julegrantenning, spise nissegrøt og hilse på nissen. Blir spennende å se om de er redd han eller ikke ^^,

God første søndag i advent!

♥ 

26 kommentarer
    1. Åh, såå fint!! 🙂 Her har vi ikke så mye jule/adventspynt mtp det er første julen vår som samboere, kjedelig, men har nok mer neste år:) ha en fin søndag!

    2. Koselig å pynte litt til advent og jul 🙂 gleder meg til jul jeg også. Vår første jul som mann og kone 😉 huff ja føler med de barna som gruer seg til jul av div grunner. Vi har faktisk begynt prosessen med å kunne bli fosterforeldre for barn. Så da håper jeg att neste jul så kan vi ha ei hyggelig jul for noen som virkelig trenger det 🙂

    3. Enig i at adventspynting er så koselig 🙂 Og så nisser og sånt når den tid kommer..
      Så kult med hjemmelaget “juletre” av greiner som du har hengt på veggen! Fikk lyst til å spurte ut i skauen nå for å lage meg noe liknende.. Alltid like inspirerende du 🙂

    4. Så koselig! 🙂 Her har nissene kommet frem alt, litt fordi vi har ca to stykker og litt fordi vi skal reise bort i julen 🙂 Håper dere får en fin førjulstid 🙂

    5. Så fint dere har det 🙂 Her er lyset tent og pynten hentet frem – jeg eer ikke hjemme i jula så trenger å nyt pynten litt mens jeg leser til eksamen 🙂 Hvor er det fine juletreet av pinner fra? hjemmelagd? trolig fint! 🙂

    6. Du har det kjempe fint! 🙂 bildene du tar har så god kvalitet! Bruker du noe redigeringsprogram eller er de helt naturlige? 😉

    7. Ingrid: Tusen takk 🙂 Nei, det er nok mest innstillinger fra kamera. Om jeg redigerer noe på dataen så er det som regel at jeg lysner ett bilde som blir litt for mørkt. 🙂

    8. Så koselig pynt! Hvor er de fire hvite trea fra? Syns de var helt nydelige, og fint for en student som liker å dille med interiør at ting kan stå fremme hele vinteren og ikke bare i advent- og juletida!
      God adventstid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg