DIY – Kjolen som kommer i julekalenderen til dere.

God fredag til alle sammen, nå ringer snart helgen inn igjen. 

Siden jeg har vist dere gutte antrekket som kommer i julekalenderen min til dere, er det vel på tide å vise dere antrekket til jente også. Nemlig en julekjole ^^,
Og her er kjolen jeg kommer til å vise hvordan man lager i desember. Jeg håper mange blir glade nå, for det er ikke rent få som har spurt om jeg kan dele oppskrift på kjole tidligere. 🙂 

En slik kjole endres med stoff og ekstra tilbehør slik at man får sitt eget preg på kjolen. Jeg er som dere sikkert allerede er kjent med veldig glad i det gamle preget, og velger derfor nesten alltid ut stoffet med et slikt preg. Spør du meg er jentene så utrolig mye finere med de gamle nostalgiske fargene mot huden. 
Denne kjolen er veldig klassisk. Eneste ekstra er sløyfene, men de er veldig lette å lage. Så jeg håper at denne kjolen er noe alle kan klare og det er også derfor den er så enkel som den er. Ingen problematisk glidelås, ingen opplegg, innlegg eller ekstra blonder. Rett og slett for å gjøre den medgjørlig selv for nybegynnere. Allikevel er denne kjolen så klassisk og pen på. Jeg bare elsker å kle opp jentene mine i disse kjolene, jeg smelter helt av synet og hver gang må jeg ta meg i det for å ikke glane de i senk. 

Jeg har bare sydd én enda, så derfor er det bare Otilie som viser frem kjole i dag 🙂 Kjole nr to blir i motsatte farger, den perfekte tvillingmatch! 

Jeg får så julestemning!! Juleverksted omtrent hver dag, og nå som det har kommet snø ute i tillegg!! Jeg bare elsker julen, stemninen, luktene, musikken, kulden og mørket som får oss til å fyre i peisen og tenne lys ♥

Ja, det er herlig!

Men nå må jeg ture, vi skal i nytt kusinebesøk i dag, og har nesten en times reisevei, noe som egentlig er veldig bra siden jentene får tatt en daglur i bilen på veien.

GOD HELG ♥ 

16 kommentarer

Siste innlegg