Hvor feil kan en middag gå!?

Råvare på råvare. Bifftomater, gulrøtter, stangselleri, løk, chili fra kjøkkenplanta mi, rosa nydelig karbonadedeig og tomatpurré. Klar for å lage jentenes favorittmiddag. Spagetti og kjøttdeig. 
Huset fyltes med det nydelige lukten av en snart ferdig middag. Det siste som sto igjen var et dryss av salt og pepper.

Da DET skjedde!  

Korken på saltbørsta falt av! Et lass med hvite perler dekket den hjemmelagde spagettisausen, kjøkkenbenken og gulvet. ” F*** “
Med en stor skje skrapet jeg av hele overflaten i håp om å redde maten. Jeg smakte på den – “oh man, salt! Men det går vel bra når jeg blander sausen med spagetti og ost” 

Og slik gikk det! Her er vi ferdige med å spise middag. 
Otilie brakk seg. Vi andre kikket opp på hverandre og ble enige om å bytte ut en alt for salt middag med en litt mindre saltet pølse i sofen med film på TV. BT tok turen til nærmeste butikk, du vet den butikken: “det er vel trygt å dra til Spar Nykirke, pølser må de vel ha?” 
Pølser hadde de, pølsebrød også, men det ble å takke seg til ren pølse da pølsebrødene smuldret opp i hendene våre, BT kikket på pakka og la til: “Kanskje ikke så rart, de har jo gått ut på dato!!”

Akk ja! Bedre lykke i morgen kanskje? 

God kveld til dere alle! 

14 kommentarer
    1. Æh, så kjedelig når slik skjer, ja! Så nå hvertfall ut som jentene var fornøyde med pølse 🙂
      God kveld 😀

    2. Hvis du oversalter noe kan det været lurt å legge en skrellet potet i sausen/gryten. Den skal trekke til seg mye av saltet og slik at det blir spiselig igjen 🙂

    3. Hvis det på noen måte kan løfte dagen din litt, så kan jeg jo røpe at jeg ikke har brukanes kjøkken lenger etter samboerens tapre forsøk på å lage seg frossen pizza.
      Jeg nevner i fleng, røykskadet kjøkken, utbrent ovn som er kastet, smeltet plastikk i smletede benkplater, to kjeler og ei steikepanne smeltet inn i veggpanelet og en meget misfornøyd huseier som glor olmt på meg hver gang jeg går ned for å hente maten som vi bestiller levert ferdig på døra frem til oppussingen er ferdig!
      Synes du gjorde dette bra jeg!

    4. Det er alltid så typisk! Heldgvis redder ofte pølse middag for små 😀
      Sist jeg klarte å gjøre det var med hvitløkspulver, alt for fort gjort å ta den store åpningen enn del lille :-p Da ble det Mcdonalds(fyfy)
      Bedre lykke neste gang! Hørstes faktisk veldig god ut den oppskriften din, så takk for den ideen 😀

    5. Charlotte: ja, pølse er ikke vanskelig å få i de små ^^, og det er klart på 5 minutter.
      Ja, den retten er super god. Har delt oppskrift på den på bloggen 🙂

    6. Er skikkelig frustrerende når slikt skjer. En gang da jeg hadde stått i nesten en time og stekt pannekaker, så ropte jeg på gubben og sa det var middag. Løftet den ildfaste formen ut av steikovnen slik at pannekakene holdt seg varme. I det jeg skal sette formen på bordet glipper den ut av hendene, rett ned på tallerkenen og begge deler knuser! Blæ, kunne ikke akkurat spise middag med glasskår!

    7. Åhh, så kipt!! Dersom det skulle skje igjen, kan du prøve å ta i litt sukker for å nøytralisere:) jaa, det er usunt, men kan det redde middagen, ja da kan det faktisk redde middagen;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg