Høst for fullt

Det er så uvant å skulle stå opp mens det fremdeles er mørkt ute, også så mye hardere.
Men jeg klarte og komme meg opp 5 over 7, gikk i halvsvime ned trappen, satte på kaffen og løøøp ut. Brrrr
For ved måtte jeg ha!

Nå har jeg landet i sofaen med fyr i peisen.

Kvelden i går forvandlet seg ikke til å bli noe bedre, det gikk heller andre veien. Otilie ble brått veldig kosete, hun la seg på fanget mitt. Så ble hun plutselig veldig urolig, ålet seg rundt og ned på gulvet. Hun kikket på meg med smerter i øynene mens hun holdt seg til magen. I det jeg spurte om hun hadde vondt i magen og løftet henne opp til meg sto spruten ut av munnen hennes. Hun spydde rett og slett på HELE meg. Uff, jeg fikk så vondt av henne. Det er rart hvordan man plutselig ikke bryr seg om at man blir spydd på, jeg var nødt til å komme meg ut av klærne, vaske og ta meg en dusj riktig nok, men viktigst av alt var henne først. 

Hun kastet opp enda en gang i sengen sin mens hun sov, så med hjelp fra BT fikk han løftet henne vekk slik at jeg kunne skifte på senga og bytte ut dyna og puta. Stakkar lille. Jeg håper ikke det er noe smittsomt. Men det er jo så typisk, hun hadde akkurat blitt bedre av forkjølelsen, og det har nok gjort at hun har litt dårlig immunforsvar akkurat nå, og da har vel noen bassilusker klart å smyge seg på henne.  


Høst

Jeg har kommet i gang med strikkingen også, har bare rakket opp to ganger allerede, så blir spennende å se hvor lenge det er til jeg er ferdig. Haha. Er det mulig, jeg er så dårlig på dette, men men. Øvelse gjør mester, og feilene lærer man av – er det ikke det man sier ^^, 

Det etterlengtede innlegget om Queen’s Diamond kommer senere i dag, så nå er det ikke lenge igjen å vente 😀 Veldig hyggelig at så mange liker historien og gleder seg til fortsettelsen.


Nå er det ikke lenge igjen til avstemningen er slutt på Vixen Blog Awards – så husk å stemmme stemme stemme om du synes jeg fortjener en pris <3 
 

17 kommentarer
    1. Å nei, stakkars lille! Håper hun er bedre i dag 🙂
      Strikking er moro 🙂 jeg holder på å lære med selv med god hjelp fra google. Det begynner å komme seg nå, og utrolig moro når man faktisk klarer å lage fine og brukenes ting 🙂

    2. Mamma Marianne: Huff, ja. Hun har kastet opp i dag også, men allmentilstanden er heldigvis bra 🙂
      Ja, det er gøy, men det tar litt for lang tid også! Haha

    3. Stakkars liten <3 Det er dessverre tida for omgangssyke nå, og den kan komme i form av spy eller diaré. Jobber som ped.leder på liten avdeling i barnehage, og er alltid omgangssyke på høsten og vinter/tidlig vår. Og hvis hun nettopp har vært forkjøla så er det lettere å bli syk igjen da hun sikkert ikke har vært 100% frisk fra dét. Nok vann og marie/ritz kjeks eller tørre knekkebrød pleier å hjelpe 🙂 God bedring! <3

    4. Huffameg, da. Oppkast er noe herk.
      Strikking er moro når du først får det til. Selv bestemte jeg meg for at jeg skulle lære det, i en alder av syv år. Det gikk det, med hjelp fra SFO-damene. Nå er jeg fjorten, og har nylig strikka mariusgenser, og er i gang med enda en genser. Så mye som du fikser sjøl, tror jeg nok at du får det til:-)

    5. Stakkars liten <3 jeg kjøpte et par ekstra dyner(rimelige,fra ikea) og tok på trekk og pakket i vakumposer da mine slet med omgangssyke. Veldig lettvint å ha ren dyne klar,særlig om de spyr om natta 😉 god bedring til Otilie!

    6. Nå skal ikke jeg være hun som gir råd og tror hun kan alt, men jeg har akkurat lært meg at hvist du bare “hiver innpå” med kiwi og jorbær (som er proppfulle av cvitaminer) så blir immunforsvaret på topp!
      God bedring til Otilie!❤️❤️

    7. Maja: de spiser frukt og bær hver eneste dag og dette er første gang i hennes liv at hun kaster opp så immunforsvaret er det nok ikke noe galt med 🙂 sykdom må vi igjennom uansett hvor mye C-vitamin og antioksidanter vi klarer å spise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg