DIY Speil

På tirsdagen var jeg på IKEA og der handlet jeg blandt annet et nytt speil. STAVE-speilet på 70cm x 160 cm til 449,-  


I går pakket jeg det ut av plasten og gikk løs på rammen med en hammer. Haha, er det mulig, ikke ofte jeg kjøper noe for å gå løs på det, men jaja, jeg skulle lage mitt eget speil, men trengte altså speilet uten rammen. 

Så fant jeg frem plank i låven og satt i gang med å kutte opp deler og lage speilet mitt. Jeg vet ikke om dere skjønner så mye av hvordan jeg har laget det, men for å forklare kort så var det slik:

Jeg laget en ramme som var akkurat like stort som speilet, slik at speilet akkurat fikk plass inni rammen. Så laget jeg en ny ramme med bredere planker som jeg satt på utsiden, altså selve rammen som synes fra fremsiden av speilet, siden den er bredere enn den øverste rammen på bildene under sørger den for at glasset ikke forsvinner ut av rammen som er akkurat like stor som speilet. Jeg festet de to rammene fast i hverandre og plasserte speilet oppi. Festet speilet fra baksiden også med noen klosser i hjørnet og de stålfestene dere kan se som fulgte med speilet fra IKEA. Til slutt la jeg et lag lim i kanten så speilet ikke skal klirre mot rammen og festet hempene til oppheng som sto på IKEA speilet. 

Det var nok ikke den beste forklaringen så om noen lurer på noe så spør heller i kommentarfeltet så skal jeg svare så godt jeg kan.

Speilet kom opp på veggen 

Og så malte jeg et støk med fjære olje for å få riktig fargenyanse ^^,

Jeg fikk også opp nye gardiner i går på det ene vinduet, og for å gjennomføre trestilen min enda mer var jeg ute bak låven og saget en kvist som jeg byttet ut med den gamle gardinstangen ^^, Så lettvindt og helt gratis! 

57 kommentarer
    1. FY søren så flink og kreativ du er. Jeg blir så inspirert av å lese bloggen din! Du har forresten den eneste bloggen på topplisten man ikke minster hjerneceller av å lese. Hilsen fast leser (som ELSKER diy og syoppkriftene dine.)

    2. du er så flink og kreativ du 🙂 hvor er lyshuset kjøpt? leter etter et slikt et i julegave til mamma,har lett i over 1 år nå.men har ikke funnet et i den strl!

    3. Du er så fantastisk flink og kreativ!!! Såå morsomt å lese om alle disse DIY prosjektene dine! 😀

    4. Å himmel! Nå følte jeg for å legge igjen en kommentar på bloggen din som jeg er innom minst 1 gang om dagen (gjerne 2;)) så fantastisk flott du gjør det! Så gjennomført samtidig til en billig pris! Du inspirerer meg hver dag, og jeg blir i bedre humør av å komme inn på bloggen din hvis dagen er slitsom. Du skriver på en så varm måte, og en ting er sikkert; den dagen jeg blir mamma, skal jeg bli som deg! 🙂 PS: så nydelige klær som du lager må kolleksjonen din selge GULL!! Ha en fin kveld:)

    5. Kristine: Å, himmel! – sier bare jeg også! Tusen takk, så fantastisk hyggelig tilbakemelding. Det gir så mye å høre at jeg kan være en inspirasjon for andre. Igjen, tusen takk. Ha en strålende kveld, nå skal jeg opp på hesteryggen 🙂

    6. Har lest bloggen din en stund nå, og tommel opp for den:) Varierte og flotte innlegg, og fine bilder:) Jeg synes de nye gardinene dine passer perfekt til stilen du har i huset:)

    7. Herlighet så fiiint!!
      Nå har du vell hele stilen? Er det noe mer du mangler, eller vil fikse på tro?

    8. Altså, det er ikke ofte jeg kommenterer i bloggverdenen men nå måtte jeg bare. De to jentene dine er de skjønneste, herligste jeg kan tenke meg. Har jeg en dårlig dag så kikker jeg bare innom her eller ser en av videoene av de på instagram, så søte!! Tenk at to tvillinger man bare kjenner fra nett kan gjøre en så glad 🙂 så tusen takk for det 🙂 og superfint speil forresten! Klem

    9. Utruleg fint du har det! Må få sagt ein ting! Du er så innspirerende på alle måter!!:-) flink med barna, sunn holdning til det meste, flink med interiør og klede/ syiing og vakker å sjå på! Diggar bloggen din, kjempe glad kvar gang det er eit nytt innlegg på bloglovin:)
      Stor klem fra ei nybakt mamma:)

    10. Jeg føler bare jeg gjentar meg de få gangene jeg kommenterer her, men FY SØREN å flink du er!! Du er så utrolig inspirerende å dyktig, har ikke vært borti makan. Du står på, mestrer det meste. Det skal nok mye til for å stoppe en som deg. Slutter aldri å imponere du 🙂 håper dere får en strålende helg 🙂

    11. Jeg har bare et ord: wow!!! Du har en så utrolig bra og inspirerende blogg. Jeg er fulgt bloggen din en stund nå og synes den er topp! Jeg er tvilling selv og håper selv å få tvillinger når den tida kommer:D Ha en flott helg…

    12. For en fin blogg du skriver. Jeg har selv tvillinger på 5 måneder og saumfarte nettet etter informasjon da det kom som et sjokk på ultralyden at det var gutt OG jente i magehuset. Det er definititivt det lykkeligste øyblikket i hele mitt liv. Siden da har jeg vært fast leser. Det var veldig nyttig og motiverende, ikke minst spennende og få innblikk i svangerskap, fødsel og livet etter:)
      Så; en stor takk egentlig. For at du tar deg tid til å dele hverdagen deres med meg og de andre leserne dine:)

    13. L-S: god morgen vakre deg! Tusen hjertelig <3 jeg elsker å være kreativ så jeg håper ikke den delen av meg stopper nei 🙂 ønsker deg en fantastisk helg 🙂

    14. Panelgarinene i stuen. De med noe lilla på. Ogdå synyes eg speilet mellom tvillingene på veggen blir for mye. Ellers liker eg drivved stilen din. Hilsen en som kan interiør

    15. Hei.
      Nå har jeg prøvd hele uka og få frem samme fargen som du får på tingene du lager men jeg finner ikke riktig. Da jeg var på malerbutikk var prøven på drivved fargen bare brun og ikke grå, så jeg kjøpte en beis som heter patinagrå, men den blir veldig grønn på bordet jeg skal beise. I tilleg så blir det bare masse skjolder (ikke pent) Har du noen tips? Jeg elsker stilen du lager ting i å vil så gjerne ha den samme fine gråfargen du får frem. Takk for inspirasjon til tusen 😀

    16. inger johanne: Hei,
      Hmm, si det, si det. Plankene mine er jo naturlig grå, men det må finnes en olje eller beis som er grå på prøvene, jeg har i hvertfall sett flere som får frem den grå fargen på nye materialer. Skjolder? Du vet at du skal pensle på oljen la den trekke i noen minutter og så tørke den av med en tørr støvfri fille? Da blir det ingen skjolder hos meg i hvertfall.
      Håper du finner riktig fargenyanse. Lykke til 🙂

    17. trude: Ok, det er de gamle, som skal byttes ut med de nye på nederste bilde 🙂 Og speilene liker jeg godt, hadde jo vært kjedelig om vi alle hadde hatt samme smak.

    18. Heisann ! Utrolig fin blogg som jeg har begynt å følge fast 🙂
      Venter ei jente i januar , så nå går symaskinen varm !
      Ligger det oppskrift på buksekjolene på bloggen ?

    19. Kjempeflink du er 🙂
      Jeg lurte på om du kunne legge ut litt flere syoppskrifter og mønster framover? Veldig gjerne en søt kjole og/eller buksekjole. Du er jo så flink og det er så lett å følge oppskriftene dine. Også er du så vidt jeg har funnet den eneste som også legger ut mønster!! TUSEN TAKK for det 🙂 🙂

    20. WOW, jeg blir helt imponert! Pleier aldri å kommentere på blogger, men nå må jeg virkelig bøye meg i støvet.
      Du er så utrolig kreativ! Klarer ikke fatte hvordan du har tid til å gjøre så utrolig mye og samtidig ta deg av tvillinger, du er jo rene super-mammaen!
      Jeg har kun ett barn, og bare jeg rekker å ta meg en dusj i løpet av dagen føler jeg at jeg har gjort mye!
      Du burde være stolt over deg selv.
      Hilsen fast leser:)

    21. Tania: ^^, jeg sier ofte at den største gleden med å ha tvillinger er at de har selskap i hverandre, de leker veldig godt sammen, noe som er veldig avlastende for meg og sparer meg for mye energi, så med en gang de er lagt for dagluren eller for kvelden setter jeg som regel i gang et prosjekt, pluss at jeg trener hesten min om kvelden etter leggetid 🙂 det gjelder å ikke sette seg ned for da er det vanskelig å komme i gang^^, men på den andre siden så kunne jeg brukt veldig mye mer tid på å rydde og vaske, så vi prioriter forskjellige ting. Jeg har det ryddig der jeg er, men er flere rom som skulle fått en gjennomgang for leenge siden. Haha!

    22. Stine Skoli: jeg har en tvillingbror og vi har hatt mye moro sammen! Filmene fra når vi og våre to søken var små viser det, men også hektisk for mamma!

    23. Jeg har prøvd på nytt, brukte støvfri fille til å legge det på å det ble så bra 😀 hun jeg kjøpte beisen av forklarte meg at jeg bare skulle gjøre som med maling så det er jo ikke rart det ble skjolder;) men etter svaret ditt å litt Google så fant jeg ut av det jeg og gitt 🙂 tusen takk for svar og igjen den fineste bloggen på listenne:)

    24. Inger Johanne: så dårlig av hun som solgte deg beisen, det er jo jobben hennes å kunne fortelle slikt. Så godt å høre at du fikk det til 🙂 kan tenke meg at fargen ble bra når du fikk tørket av også 🙂

    25. Hei! Fantastisk flotte ting du lager 😀 lurer på hvor du har fått tak i den kommoden/ sjenken der? 😀

    26. Hei. Ser jo at dette er lagt ut for lenge siden. Men kom over det nå og elsker den sjenken. Hvor er den fra? Håper du har mulighet til å svare. God jul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg