Sommer IDYLL

Da starter første dagen her i feriehuset i Sverige. Feriehuset tilhører onkelen til BT, som hele familien er så heldig å få låne. Det er så fantastisk her. Et nydelig gammelt hus, med låve, stabbur, og uthus til. Det er 10 minutter gåavstand til en nydelig liten strand, og så stille at det eneste som høres er de tusen gresshopper og fuglene som synger.

 

Vi hadde litt av en morsom velkomst i går, vi var ikke fremme før litt over 22. Vi planla det slik at jentene skulle sove søtt i bilen på vei frem og så skulle vi bare sette opp sengene og bære de over. Men som vanlig er det ikke alltid like enkelt å planlegge alt. Jentene sovner jo alltid i bilen,  noe de gjorde i går også, men de våknet etter en halv time da vi stoppet bilen i fergekøen. Og fra da av var de våkene helt til vi kom frem. Det siste kvarteret i bilen begynte de og bli veldig trøtte og passe lei av å sitte fastspent så jeg hoppet baki til dem og satt i midten for å holde de med selskap. Jeg sa til BT at det var flaks jeg er så liten for hadde jeg vært 5 cm bredere over stumpen trur jeg ikke jeg hadde fått plass til å sitte i mellom setene. 

Da vi kom frem trudde vi at vi ville være alene her, men bilen til jentenes oldemor sto parkert på utsiden og døren var låst med nøkkel fra innsiden, så vi kom oss ikke inn. Det var enda lyst på soverommet til oldemor, så vi ropte og tutet. Og en ting fant vi ut, når oldemor har tatt ut høreapparatet er det ikke stort hun hører.

Heldigvis sto det bittelille dovinduet på gløtt, så dere kan tru vi lo godt da jeg klarte og åle meg inn der.  Igjen var det godt jeg er ikke er større enn jeg er for hadde jeg hatt en cup større pupper hadde jeg ikke kommet meg inn. Haha 

Vi var litt redde for å vettskremme oldemor, men heldigvis gikk det veldig bra, og hun syntes det var stor stas å få litt kveldskos av Otilie og Olivia. Jentene fikk en flaske helmelk i sengen, og sovnet som stener til halv 10 i dag morges. Men 11 timers søvn på jentene er for lite, for de er vandt med å sove rundt 13-14 timer hver natt, så allerede halv 12 var de lagt for dagluren, og nå drømmer de søtt igjen. 

 

Det er ikke internett her, så jeg kobler meg på med mobilen for å holde bloggen oppe, derfor må dere beklage om jeg ikke rekker å svare på alle kommentarer mens vi er på tur. Jeg synes uansett det er veldig koselig å lese kommentarene deres, så det er veldig hyggelig om dere fortsetter med det J  

6 kommentarer
    1. Så herlig det må være å komme seg bort litt på ferie! 😀
      Jeg lurer på om du kanskje kunne skrevet litt om hvilke rutiner du har på jentene og hvordan du har lagt opp til de? 🙂 jeg har ei jente på 1år, som ikke sover hele natten enda osv, men hun har opptil 2-3 hviler hver dag.. Jeg lurer litt på å kanskje kutte ut noe dagsoving, men aner egentlig ikke hva som er best. Hadde satt stor pris på et innblikk i deres rutiner, kanskje vi kan forsøke noe av det samme! 🙂
      Kos dere på ferie, da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg