Følelsen av nyfrisert hår <3

Da har jeg kommet meg hjem etter en travel dag. Til morgen i dag reiste vi kjapt innom mamma og Lars med jentene, de skulle være der mens vi tittet på hagemøbler. Så reiste vi rundt i noen forskjellige butikker i Tønberg uten hell. Vi tok turen innom Gjennestadhagesenter, og der fant vi AKKURAT det vi lette etter. Vi kjørte land cruiser og hadde med stor henger, så vi fikk med oss alle møblene. Da vi kom hjem hadde vi litt tid så vi satt opp loungen før vi fartet vidre til mamma for å hentene tuppene. ( Jeg viser dere uteplassen vår i morgen ) Hos mamma ble vi servert deilig gulrotkake og hjemmeplukkede jordbær (som jeg måtte plukke, haha) Nydelig var det.

Så var det bare å skyndte seg vidre til frisøren min i Tønsberg. Frisøren er onkelen til BT, som eier klippotekene i farmanstredet. Etter jeg startet å bruke han er det ikke snakk om gå til noen andre. Jeg har aldri vært så fornøyd med hårklipp og farge som jeg er gang på gang hos Åge. 

Det eneste jeg ønsket jeg hadde da jeg kom til Åge i dag var å få håret litt lysere, og kaldere. Jeg lærte at håret vårt (til oss brunetter) har flest røde pigmenter, derfor blir det rødlig når det er en stund siden man har farget det lyst nettopp fordi våre pigmenter er sterkere enn fargepigmentene i hårfargene. Og solen gjør at rødfargen kommer frem raskere. 

Han stakk hodet sammen med to andre jenter som jobber for han og de ble enige om at de kjørte en farge som tonet ned håret mitt til et hakk lysere. For han vil ikke bleke håret mitt så mye mer da det for kan bli for slitt. Han klarte det igjen – JEG ELSKER RESULTATET! 

Og ble nødt til å leke litt med kameraet mitt. Haha! 

 

På bildet over ser dere hvor mørkhåret jeg egentlig er (innerst ved hodebunnen). På bildene under ser dere hvordan resultatet er nå, mye lysere på mitt mørkeste og tonet ned rødskjæret i ombreen

Hva synes dere? Forskjellen er jo ikke drastisk, men var så mange som mente jeg ikke burde gjør noe som helst, så da passet det kanskje å bare friske opp fargen litt og få den litt mer sommerlig. 

33 kommentarer

Siste innlegg