Babykos

Til lunsj i dag kom min vakre, herlige, snille søster på besøk med sin alt for deilige lille Anton <3 

Hun ønsket å stripe håret sitt uten å betale en frisør for jobben så da måtte jeg leke litt frisør. Vi lo godt da vi tenkte på hva frisøren min hadde sagt om han så meg stå å hjemmebleke håret på søsteren min. Hihi, hva er vel verre for en frisør? 

Jentene fikk akkurat hilst på tante og fetter før de måtte ta dagluren i vognen, og mens lille sov inne satte vi i gang. Da vi var kommet et stykke på vei tittet jeg ut for å se om jentene fremdeles sov. Det gjorde de ikke, og i det siste har jeg oppdaget en liten ulempe med tvillingvogn. Olivia våkner stort sett alltid først, men i stede for å bli liggende å gi fra seg litt lyd slik at jeg kan komme å hentene henne klarer hun å vri seg ut av selen og hva er vel mer moro enn å vekke storesøstra si? I dag da jeg tittet ut hadde hun krabbet over i Otilie sin side av vogna og satt oppå henne. Hun hadde tatt smokken hennes som sikkert var langt bedre enn sin egen og der satt hun og skrattlo. Haha, for et syn. 

Min søster er utdannet fotograf så i dag fikk jeg lurt henne til å vise meg det ene og det andre på speilrefleksen. Jeg synes det er såå gøy å ta bilder, men jeg kan jo egentlig ingen verdens ting om kamera så jeg kjenner at jeg må lære meg litt. Resultatet ble jo at jeg måtte knipse litt, så i stedet for å fortsette med endeløs tekst viser jeg noen bilder fra dagen vår. 

Som dere kanskje ser på en del av bildene så har jeg lært noen tips og triks om å sette fokus der jeg ønsker det manuelt. Jeg fikk også litt tips om hvordan man egentlig skal holde et kamera. Haha, tenk at det egentlig er så mye man skal tenke på når man tar bilder. Det funker jo fint å sette kamera på auto og trykke på knappen, men da er det jo synd å kjøpe et kamera til mange tusen, for ved å gjøre det tar jeg jo omtrent like gode bilder med mobilen. 

Senere i dag kommer det et nytt matinnlegg på bloggen, for nå skal jeg sette igang å lage en ny oppskrift til jentene.

 

12 kommentarer
    1. God ettermiddag skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god torsdag, og håper du får en fantastisk torsdag 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg 🙂
      Vil også tipse deg om konkurransen jeg akkurat åpnet på bloggen min der du kan vinne en helt ny, ubrukt kjole fra nelly.com! Den var dessverre for stor for meg, men da kan jeg heller glede deg med den 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    2. Herlige bilder! Sieden du har fått tips om fotografering, kansje du kan lege ett innleg med fototips? 🙂 AHr selv speilrefleks, og prøver meg frem, men er supert å lære mer! 😀

    3. Jeg er akkurat ferdig utdannet fotograf ved Idefagskolen i Tønsberg 🙂 så gøy å se at du lærer, kamera og foto er virkelig gøy! Gleder meg til å se flere bilder fra deg fremover, du er jo kjempe flink fra før også! Komposisjoner, hvitebalanse og lys er jo supert på bildene dine fra tidligere på bloggen 🙂

    4. Hei! Har akkurat samme kamera som det du har, men hvordan gjør du det med fokus? 🙂 Kjempe fine bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg