Barnefri = vaskedag!

Er det en ting jeg ikke skjønner, så er det hvordan noen mødre alltid klarer å holde hjemmet sitt ryddig og rent til en hver tid. Vel der har dere altså ikke meg. Jeg føler det er slik -> mens jeg ryddet og vasker et rom av huset blir et annet rom rotete og møkkete. Og med det er liksom aldri hele huset strøket samtidig. Det irriterer meg, for jeg blir i så dårlig humør av rotet og ikke minst flau om det kommer et uventet besøk når huset står på hode! Og uventede besøk er jo egentlig noe av det koseligste som finnes. 

Akkurat nå er det helt kriserotete her. Så rotete at jeg ikke tørr og vise det på bloggen. Eller jo, det skal jeg, for det er kanskje greit å vise dere at jeg ikke er flink til alt som så mange trur. Det handler jo om prioriteringer, og jeg har en tendens til å prioritere et prosjekt fremfor å rydde en halvtimes tid. I det siste har det vært mye. I går gikk vi inn etter klokken var blitt 23, vi jobber hver dag med uteprosjektene og selv om en skulle tru at når man er mer ute enn inne så roter man ikke like mye, men det stemmer ikke. Ikke her i alle fall. Inne blir ikke prioritert. Klesvasken vokser og har for lengst rent over skittentøysbeholderen. Oppvaskmaskinen vår har gått føyken, så siden det ikke blir prioritert tid til å vaske opp for hånd når vi har så mye annet vi skulle gjort så hoper det seg fort opp med skittet servise på benkenen, for mat må vi jo ha. Jentene synes det gøyeste i verden er å dra ALLE lekene sine ut over hele stuen, og gjerne gå i noen skuffer og dra ut det de finner der også. Og med to små blir det fingermerker OVERALT! Gulvene, bordet, speil, vegger, tvbord. 

Den ene tanten til jentene hadde så lyst til å passe snuppene i dag, så hun var å hentet de i 10 tiden. Så nå skal jeg legge vekk mr. Mac og ha en skikkelig vaskedag. Og med det henter jeg litt inspirasjon fra mine nydelige jenter i skittentøyskurven. 


Fotograf: Kamilla Weiglin / Barnas bilder

IT’S TIME TO DO THE LAUNDRY!

23 kommentarer
    1. Kan du spørsmålrunde der du svarer på video en gang? Elsker bloggen din! finner utrolig mye inspirasjon, du er så utrolig pen, og jentene dine er fantastisk søte! 🙂 <3

    2. Ååh, så godt og se! Endelig kan jeg ha litt bedre samvittighet for at vårt hus er snudd på hodet til tider også 🙂

    3. Nydelig 🙂 Godt å se at det er flere enn meg som lider valgets kvaler i forhold til å rydde hus eller å holde på med prosjekter !

    4. Ingunn: hehe! En litt trist egenskap. Neida, man får jo gjort mye annet nyttig. Men skulle gjerne hatt litt mer støv på hjernen slik at jeg holdt unna rota i stede for å la det ligge mens jeg starter neste prosjekt:-P

    5. Syns du er utrolig flink med alt du gjør 😀 virker som en flott mor for de nydelige barna deres. Og bra du kan vise at alt ikke er perfekt til alle tider, tror vi trenger å se realiteten av og til 🙂

    6. Jeg er en slik mamma som har alt ryddig og fint til enhver tid 🙂 jeg igjen skjønner ikke hvordan man kan få tid til å blogge å gjøre så mye 🙂 mer enn nok med å være alenemor til to å holde orden i huset jeg 🙂 liker bloggen din da, lest den en stund nå.

    7. Line Skei: merker et snev av misunnelse^^, men du har nok rett i det du sier, du rydder og jeg blogger:-p så fort jentene er i vogna må jeg sette meg ned å skrive om jeg skal få gjort det. Hadde jeg ikke blogget hadde jeg nok ryddet i stede:-) før rakk jeg begge deler, men nå er det vist barnslig å sove lengre enn en time 🙂

    8. Et tydelig tegn på at det er en familie som LEVER og koser seg hos dere. Her blir det også slik i blandt. Men trøst deg med at leker er ikke rot, selvom det føles slik;-) Deilig å ha en vaskedag helt for seg selv! Da blir det helt strøkent overalt:-) Kos deg med nyvasket hus, jeg koser meg med bloggen din hver dag:-)

    9. aah det var deilig å se !
      min gutt på 9 mnd har akkurat flyttet inn på eget rom, og imens jeg fikset hannes rom var hele huset på hodet ! har sagt det mange ganger selv..det er jo umulig å holde alle rom ryddige, for når jeg eks rydder på soverommet så må jeg jo plassere det som blir “til overs” en anne plass, og da blir det rotete der! alle hus har et rotrom, problemet er bare at det blir fulstendig kaos når man skal rydde på rotrommet?som nå har blitt barnerom 🙂 hehe.
      kjøkkenet og vaskerommet er værst synes jeg ! blir kvalm av alt rotet, men sammtidlig så kjenner man på at man ikke årker å starte på det?.tar det i morgen 😉

    10. Åå, var i byen (farmandstredet) i dag tidelig og plutselig gikk det gående en dame med tvillingvogn forbi meg, og nedi vogna var det to skjønne små jenter som tittet så søtt opp på meg<3 herregud, du har virkelig to nydelige jenter!!

    11. Herlig “kaos”!!! Akkurat sånn her også! Og herlig å se bilder av den hverdagen og, man har vel som oftest lyst å vise “stilfulle” bilder hvor mye rot blir ryddet bort for bildets del. Applaus for slike bilder og:) leser og koser meg med bloggen din hver dag! Min nye favoritt!:)

    12. Her i huset blir det også fort rot! Bor forløpig i en liten leilighet med en sønn på 4 mnd og det er rett og slett ikke nok timer i døgnet til å rekke over alt! Elsker bloggen din! Leser den hver dag og får masse inspirasjon. Blogget selv for en liten stund siden, men i det siste har det vært lite tid til det også. Du er en stor inspirasjon og forbilde som på en eller annen måte rekker å blogge, ha to barn, hest og hus og samtidig har så mange flotte prosjekter på gang! Supermamma kalles det 🙂

    13. Så DEILIG å se at det ikke alltid er plettfritt hos deg heller.. Liker noen uretusjerte innlegg i ny og ne:)

    14. kan du ikke skrive hvem som er hvem av jentene på bildene? Er så gøy å se om jeg kan se forskjell på de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg