OLIVENOLJE I HÅRET

I går forsto jeg at håret mitt begynner å bli langt. Jeg holder på å male litt, og plutselig oppdager jeg at jeg er full av maling på klærne, klærne som selvfølgelig ikke var malingsklær for jeg trur jo med meg selv at jeg ikke griser når jeg maler. Jeg forsto ikke hvordan jeg hadde klart det, før jeg så håret mitt og tittet litt bedre etter. Håret var i hestehale og jeg hadde duppet over 5 cm av bunnen på hestehalen ned i malingsspannet! Åja da, jeg får til det meste. 

Pappa kom en tur på motorsykkelen før jentene la seg. Det tok ikke lang tid før han spurte om jeg drev å malte. Det var ikke så vanskelig å se slik jeg så ut, for håret mitt hadde jo malt hele meg. Jeg hadde enda ikke orket å ta stilling til hva jeg skulle gjøre med de malte tuppene som holdt hele håret mitt sammen i en klase. Og det er da jeg digger slike råd jeg får fra foreldrene mine, skjønner ikke hvor de får det fra, men det er vel kanskje det som kalles at man blir smartere med åra. Så av alle personer, sa pappa at jeg burde ta med olivenoljen i dusjen for å få løst opp oljemalingen. Jeg hørte på rådet hans og tok meg med oljen fra kjøkkenbenken inn i dusjen. Det funket fjell! Jeg fikk ut så å si all malingen på kort tid, i tillegg til at håret mitt ble så mykt som silke etterpå. 

Jeg måtte google litt på olivenolje i hår, og resultatene var jo fantastiske. Hvorfor har jeg aldri tenkt på dette før?!

Hos KK.no fant jeg en artikkel om 8 forskjellige punkter man kan bruke olivenolje til på badet, jeg nevner i fleng: INTIMPLEIE – BARBERINGSOLJE – SMINKEFJERNER – ANSIKTSPLEIE – HÅRKUR – LEPPESKRUBB – KROPPSKRUBB – KROPPSOLJE (Les gjerne artikkelen HER)

HÅRKUR:

Om man sliter med tørr hodehunn kan det være verdt å massere hode med en olivenolje. Sliter man med at håret blir fort fett unngår man å massere oljen inntill hodet, men holder oljen til tuppene. Jeg leste inne på et forum om flere som brukte olivenolje, og et tips som gikk igjenn var å påføre oljen i tørt hår. La det virke en halvtimes tid, gjerne lengre. Mens man venter kan man blande olivenolje med litt sukker/salt og ta en boddyskubb. Så skummer man inn shampoo før man går i dusjen og skyller. Dette var et råd fordi flere følte de ikke fikk ut oljen om de fikk vann i håret før de tok i shampoen. Ikke alle opplevde det slik, jeg selv sto i dusjen da jeg påførte oljen i vått hår. Jeg hadde i oljen gredde igjennom håret før jeg vasket det etterpå med shampoo og så balsam. Håret mitt ble ikke oljete i det hele tatt, men jeg vet ikke om det kan være fordi jeg har en god frisørshampo som fikk ut oljen igjen. 

Tenk å kunne pleie sitt eget hår så billig! Det er jo fantastisk!

Til slutt må jeg vise frem produktet jeg ikke kunne levd uten, i hvertfall ikke med så langt hår. Og det er MOROCCANOIL! Har dere prøvd den? Enestående, desverre litt dyrere enn olivenoljen. 

Ha en fin dag! Her stråler solen på en blå himmel, men det blåser hatter og høy, så blir nok ikke så mye utetid i dag. 

28 kommentarer
    1. Hmmmm, kanskje det virker på mitt ødelagte farget hår også 🙂 Jeg farget det fra lyst til mørkt og det er så TØRT at jeg klikker snart 🙂
      Ha en fin dag 😉

    2. Maria.: jeg har bleket tuppene, så jeg også får problemer med tørt hår. Oljen gjør at håret blir lettere å gre og ser penere ut 🙂 men kun saksen kan reparere det ødelagte. Uansett verdt et forsøk er det ikke? 🙂

    3. Du bør prøve macadamia oil, mye bedre en moroccan og faktisk billigere å (lukter ikke like digg, men mer nøytralt). Det er vanskelig å bruke for mye av den, siden den trekker veldig godt inn og håret er glansfult og får bedre tekstur med en gang. Den er pleiende også, har brukt den i noen mnd nå å er kjempefornøyd (bruker i våthår etter dusjen og etter styling for å få fin fall i håret)

    4. Huff da, sånn er det med langt hår 😛 Kommer borti overalt! 😛 Da jeg leste så jeg deg for meg med halve hestehalen full av tykk blå malig :p Jeg gjetter heller på at du malte med en hvit eller en annen nøytral farge, men det var blå maling jeg så for meg.
      Nydelig hår har du. Og takk for tips. Jeg skal prøve å ta olivenoljekur en dag 🙂

    5. Anbefaler ikke å bruke olje som sminkefjerner. Med mindre du vil ha poser under øynene. Helst skal sminkefjerner man bruke inneholde silikon, ikke olje. Dette fordi silikon ikke trenger ned i hudlagene:)

    6. Olje funker kjempe bra:D
      Får jeg spørre hvordan øyenbryns blyant du bruker?
      jeg har ganske likt hår som deg, men finner ikke riktig farge til øyenbryna, og din var jo perfekt.

    7. Smør som malingsfjerner er også et godt tips! Har ikke prøvd det i håret,, men bruker det på hendene f.eks, når jeg har malt med oljemaling. Ta en klatt smør og smør inn der det er maling, så løsner den opp ;-). Og det beste av alt, du har myke gode hender etterpå! (I motsetning til wite spirit) kanskje det har samme virkning med olje; -). Må teste det ut! Jeg lærte det av pappaen min

    8. Hvor blir det av xlash-produktet jeg bestilte på 17. mai?? Er halvannen uke siden jeg bestilte… Dårlig 🙁

    9. Anbefaler på det sterkeste å bytte det ut med kokosolje. Den er enda mer fuktighetsgivende også lukter den jo svakt deilig kokos.
      Jeg bruker den til alt, hårkur, shaving cream, kroppsskrubb, kroppsolje, i badekaret +++
      Anbefaler å google det, og lese mer om fordelene med kokosolje, de er uendelige:)

    10. Frida: Hei. Desverre så kan ikke jeg svare på det, du får sende en mail til Xlash. Men jeg vet at de gikk tom grunnet mange bestillinger, så de venter nok på ny leveranse. Har du ikke fått mail om det? Vet andre fikk det.

    11. Benedikte: Klart du kan og svarer er genialt. H&M 😉 Jeg har prøvd mange uten å finne riktig farge. synes alle blir for mørke eller lyse, til jeg tok med meg en hjem fra H&M. Tenkte det kunne jo ikke skade, de koster jo slikk og ingenting. Og vips ble jeg ti ganger mer fornøyd enn jeg ble med de dyre merkene 🙂

    12. Prøvde det selv en gang, men da gikk jeg rundt med fett hår selv etter mange vask.. Får prøve igjen, men bare i tuppene denne gangen;) så nydelig hår du har forrssten! Liker at du er så naturlig og ikke bare reklamerer for ting du får masse penger for å si at er bra!

    13. Kristin: Uff, det er ikke noe særlig, det er vist da det hjelper å ta i shampo før du tar vann i håret 🙂 Prøv bare tuppene ja. Jeg har gått hele dagen i dag uten å få en eneste floke, det er så glatt og fint 😀 Takk, jeg elsker tips som er billige og enkle!

    14. maria: Jeg vet ikke, har aldri bestillt den på nett. Eneste jeg vet er at veldig mange frisørprodukter du finner på nett til en billig penge er kopier. De verken lukter det samme eller virker slik de skal.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg