TIDENES BARNEROMS-PROSJEKT!

I går kveld satt jeg i gang med et nytt prosjekt til barnerommet. Jeg klarte bare ikke å vente og siden det var så utrolig deilig og varmt å være ute etter klokka 20 i går satte jeg i gang. Jeg fikk en gipsplate av min kjære som jeg tegnet et hus på. Det er ufattelig gøy å jobbe med gipsplater, for det er bare å skjære med en tapetkniv etter strekene, for så å brekke den mot en kant og på en-to-tre har kan kuttet opp et helt hus! 

Så satte jeg meg inn og tapetserte alle delene mine. Hadde vi hatt slette vegger på barerommet hadde jeg nok sikkert tapetsert rett på den, men siden vi har panel ble det litt vanskelig og derfor brukte jeg gipsplate. Det var egentlig ikke så dumt, for da har jeg mulighet til å ommøblere rommet om jeg ønsker det en gang. 

Jeg fant frem min gamle IKEA-hylle. Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe en ny i hvit, men det er jo dumt å måtte kaste noe jeg har for å kjøpe maken i annen farge, så siden jeg hadde tapet til overs tapetserte jeg like godt ytterkantene på hyllene i stedet for å bytte den ut. Så får jeg se om jeg bytter den ut senere om jeg blir lei av å ha den mørke brun inni. 

Jeg bærte alt opp på rommet til jentene i dag morgens og nå skal jeg vise dere hvilken smart funksjon dette møbelet har. 

1. EN HYLLE TIL OPPBEVARING
Jeg har tenkt til å bytte ut boksene, med noen lyse som passer bedre inn i rommet, men det er litt tiltak å få kommet seg på IKEA – så det får komme den dagen det skjer.  Boksene skal inneholde leker, slik at jentene lett kan finne frem til de lekene de ønsker. 

2: DUKKEHUS
Når boksene dras ut forandrer hyllen seg plutselig til et dukkehus med forskjellige farger på veggene inni. Selsagt må en av boksene inneholde kun leker til dukkehuset slik at det blir enkelt å få brukt hyllen som dukkehus. Gi meg gjerne tips om du vet om fine møbler til et dukkehus 😀

Hva synes dere, skal jeg tapetsere veggene inni hyllen også ? 

3: EN KIOSK
Når hyllen trekkes ut fra veggen har den på nytt forandret seg, og nå til en kiosk/kafeteria eller hva det måtte være. 😀 Jeg må si jeg gleder meg til jentene blir så store at de står her og selger meg kaker og saft ^^, 

Tommel opp for et møbel som er praktisk og lekbart 😀 

Hva synes dere? 

43 kommentarer

Siste innlegg