Rene fiaskoen!

Hahaha! Dagen i dag altså, dere skulle virkelig likt å vært en flue på veggen. 

Jeg var helt suuper effektiv, ryddet og vasket til det ble skinnende rent og pent i huset. Så våknet alle jentene etter dagluren og jeg laget middag til dem med 6 stykk hjelpende hender, for de skulle jo så klart ikke være på gulvet når jeg holdt på med så mye deilig mat på benken. Middagen ble til slutt spist og jeg tenkte: Endelig, nå skal jeg slappe av og sette meg ned i stuen mens jentene leker. Jeg fikk lyst til å nyte en deilig kopp te mens jeg spiste kjeks og lakket water marble på ringefingerene. 

Jeg rigget i stand alt jeg skulle ha og fant frem filmkameraet, det har vært så mange som sier de ikke får til å legge water marble selv om jeg har vist steg for steg i bilder HER, så derfor tenkte jeg å lage en liten kortfilm for å vise. 

Jeg fikk jo tatt en selfie til slutt, men det var etter det bildet under! Haha. Det stemmer ikke, men det ser faktisk ut som jeg løper! Haha. Travelt å være tvillingmamma 😉

Jeg har jo ikke stativ til filmkamera så jeg teipet det fast til en eske. “PLAY” – minnekort er ikke satt i ……. Dere kan jo tenke dere. Hullet til å stappe minnekortet i var selvfølgelig plassert slik at jeg måtte ta av all teipen, putte i minnekortet og teipe det hele fast igjen. 

Og jo da, så begynner jeg å filme. Fader heller, jentene begynte å krangle om en leke. Så jeg går bort og retter opp i det slik at de alle blir fornøyde igjen. Tilbake til neglelakkroken. Fillern jeg hadde glemt et par ting på badet jeg måtte ha. Tilbake igjen. Jeg har kommet ganske så langt nå. PLING – batteriet er tomt for strøm …. 

Opp og lete etter laderen. Ikke til å finne. Jentene var ferdig med å leke for seg selv og den bitende sutringen fortalte meg ganske tydelig: nå får du komme ned på gulvet å leke sammen med oss. De fikk jo viljen sin de, så der satt jeg til Sophia ble hentet. 

Otilie og Olivia var på nytt i gang med en veldig spennende lek for seg selv på gulvet, jeg skal love dere, jeg nærmest løp til spisestuen. NÅ DA..! 

Og jo, jeg rakk å få lakket de to neglene som var planen fra starten. Gjett hvor lang tid jeg brukte på det – TO TIMER. Men noen filming ble det ikke, så dere får ta til takke med at så fort jeg finner laderen til kameraet så skal jeg vise dere 🙂 

Og et lite hopp tilbake, den deilige kopp med te var ikke mye varm da den omsider kom opp til munnen min ;P 

I dag var dagen jeg kjente jeg pustet lettet ut da jentene omsider traff hodeputen i sengen sin, og en deilig middag for to sto på tur!

Ha en fin fin kveld! Jeg tar turen til hesten min 😀 

20 kommentarer
    1. Hørtes kjent ut! Her ville ikke gutta sove mer enn 30 minutter her og der, så det har vært minimalt med tid til avslapping her. Godt å føle man får noe ut av dagen:D

    2. Så god middag 😀 har veeeldig lyst å se bilder av hesten din i ny og ne, hadde vært kjekt å fått ridebilder osv. 😀

    3. Ikke for å kritisere, men syns det virker som du gjør så mye annet (oppussing, syprosjekter, lakke negler) når du egentlig burde leke og aktivisere jentene. Da tenker jeg siden du er dagmamma for ei jente og får betalt. Vurderte selv å være dagmamma da jeg gikk hjemme med sønnen min i 1,5 år, men slo det fra meg, syns man må gjøre en del utav hver dag og det var jeg ikke klar for.
      Når det er sagt er du veldig inspirerende og jeg har blant annet begynt å sy klær pga deg, så tommel opp for det! 🙂

    4. mona: det kan nok virke slik med tanken på det jeg deler på bloggen:-) men mesteparten av det jeg gjør skjer på kveldene eller når jentene sover. Og at jeg sitter å lakker neglene mens jentene leker rett ved siden av meg etter at vi har vært sammen alle fire i en lengre periode mener jeg bare er sunt for dem. Jeg trur at alle trenger å kunne være barn og leke alene med andre barn for at fantastien skal utvikle seg. Hvis vi voksene hele tiden skal veilede lek vil de ikke klare å leke alene eller bruke fantasien sin:-) vi har daglig sangstund hvor vi lærer kroppsdeler og andre bevegelser. Det er også litt begrenset av aktiviteter man kan gjøre med etåringer. Vi er ute så fort det er vær til det, og vi (det vil si jeg ) bygger Lego og de velter det ned igjen. Samt at vi alle trener på grovmotorikken hver dag ved å stå, gå, klatre osv 🙂 håper du fikk er litt bedre innblikk i hjemmetilværelsen, for det er ikke mange minuttene i løpet av en dag jeg rekker å gjøre “meg”ting, det er kun mens jentene sover dagluren. Jeg er heldig med at de er samkjørte og ofte sover 2 timer samtidig om dagen 🙂

    5. Veldig enig med Stine der. Du gjør virkelig barna en tjeneste ved å la dem leke og aktivisere seg litt på egenhånd. Jeg gjorde det med datteren min, og jeg har så igjen for det. 4 år og kan leke alene i timesvis hvis det ikke er andre barn hjemme. Nå har jo dine alltid noen å leke med, så de lider ingen nød av at du ikke sitter på gulvet med dem hele tiden! 🙂

    6. Linalotta: nei, jeg trur ikke de har noe vondt av det i det hele tatt, jeg er jo i samme rom så de kommer bort når de selv ønsker å ha mammatid. Og da slipper jeg selvsagt det jeg har i hendene, men de koser seg veldig med hverandres selskap også og for meg er det ingenting som er bedre enn å høre de små leke og le sammen 🙂

    7. Nora: veldig enkelt, ha litt grønnsaker, i går ble det gulrøtter og purre hos meg. Reker, laks, kruspersille eller dill. En klatt rømme og en klatt smør samt salt og pepper, og litt sitronsaft over det hele. Alt legges i på en flak folie som du bretter rundt og Steker på 200 i 20 min. Ris ved siden av 🙂

    8. Haha, huff, noen dager er bare sånn at ingenting blir som det skal :p Det ble ihvertfall fine bilder av deg, og to fine negler 🙂
      Jeg er helt enig med det i det du skriver i kommentarfeltet. Det er viktig å leke med barna sine, men det er like viktig å la dem leke i fred og la de utvikle seg litt på egenhånd også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg