HIPP HURRA FOR NORGE!

God 18.mai

Min 17.mai gikk i et fra jeg våknet til jeg la meg, så da ble det ikke noen oppdateringer på bloggen i går 🙂
Vi hadde en så utrolig koselig dag. 17.mai toget hos oss går ikke før 13:30. Så dagen startet med at jeg gjorde i stand en god 17.mai frokost mens jeg hørte de tre jeg bor med leke og le i stuen. Beste i verden. Jeg kunne forstatt med å si at vi så spiste en harmosisk og fredfull frokost, men det stemmer ikke helt. Trur dere jentene hadde lyst på brødskive når de så egg, jordbær og blåbær rett foran dem på bordet? Haha, nei. Så det ble nok mer godsaker enn brød de fikk i seg, men det får da være lov på en slik dag. 

Jeg elsker hvordan alle i Norges land pynter hus og hage, henger opp flagg og kler på seg de fineste klær for så å møtes ute alle som en på 17.mai. Det er så utrolig koselig, og så perfekt at nasjonaldagen har havnet på denne fine årstiden. Vi var ekstra heldige med været i år. Hadde 18 grader i skyggen og sol, nesten så vi klaget litt over at det var for varmt med bunader på. 

Jentene var såå fine i sine nye bunader min mamma har sydd til dem. Ingenting er så gøy å ha hjemmelaget – det trur jeg ikke jeg får sagt nok. Bunadskjortene er fra nameit, hun skulle dy de også, men så kom hun over disse i Oslo, og tok det like godt med seg i stedet for å sy. Og det var vel fortjent for hun har jo sydd bunader, med forkle og lue + strikket jakke og sokker. 

Mamma har jo også sydd bunaden min, det er jo noen år siden nå da jeg fikk den til min konfirmasjon. Bunaden min er Vestfoldbunad med brokadeliv. Deler av den er hentet fra andebu/kodal hvor mine foreldre har vokst opp. 

Jentene rakk å få dagluren før vi reiste opp og så på toget, så heldigvis hadde vi to glade jenter hele tiden. De sovnet fort i bilen igjen da vi reiste, så de ble nok ganske slitne av så mange inntrykk. 

Verdens fineste MAMMA <3 Kredit for antrekket til alle oss 4! 

Så avsluttet vi kvelden med jentene hos mamma og samboeren med flere familiemedlemmer, god mat og drikke før vi la snuppene der og jeg reiste til byen og møtte gode venninner 😀 

Ha en fin dag ! 

16 kommentarer
    1. Hanne: de er da ikke ødelagte nei. Mormora var fullt til stedet og var vel hun som lot de leke i sanden, ikke jeg 🙂 selv de hvite strømpebuksene ble hvite igjen. Barn må få lov til å være barn.. Kjære vene å dømmende!

    2. Så fine bunader- moren må være utrolig flink !
      Jeg er forresten helt enig med deg^^ barn må få lov til å være barn. Er da ikke verre enn å vaske litt…
      Ha en fin kveld 🙂

    3. Marte: haha! Folk har sterke meninger om enkelte ting, synes bare det er synd at de meningene skal gå ut over barnas livsglede. Man kan ikke være redd for skitt på ett år gamle barn. 🙂

    4. Så fiiine jenter, bunader, frokost, og folk!! 😊
      Jeg synes det var så godt å se at jentene får leke, spise og kose seg, selv om de har bunad på!! Klær til så små barn må tåle det meste!! 😊

    5. Så fine bilder av dere! 🙂 Det er såå søtt med bunader på små barn 🙂 Koselig å se bilde av den talentfulle mammaen din også! All ære til henne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg