Luksus i hverdagen

Oihoi! I går hadde jeg ikke fremme mac’en et eneste sekund. Det er ganske bra ulikt meg. Jeg var på et års kontroll med snuppene så Sophia var ikke hos oss i går. Besøket på helsestasjonen gikk veldig bra, jentene fikk såå mye skryt, og det gjorde vel egentlig jeg også, utrolig hvor mye litt skryt i hverdagen gjør med humøret. Er ikke så ofte jeg er ute blandt folk med twinsa mer siden jeg er dagmamma full uke fra halv 8 til halv 5, jeg har ikke sjans til å reise noen sted da. Før jeg ble dagmamma tok jeg stadig med meg jentene på kjøpesenteret i nærheten og ble egentlig litt lei av all oppmerksomheten vi fikk fordi jeg gikk med tvillinger. Det er helt utrolig hvor mange som er nødt til å stoppe meg opp bare for å få en titt på tvillingene, og alle må påpeke at de er SÅÅ like. Det er spesielt litt slitsomt hvis man har litt dårlig tid eller vet at jentene snart kommer til å bli lei fordi de er trøtte eller sultne. 

Men i går var det bare så koselig å snakke med de fremmede som stoppet meg. På helsestasjonen møtte jeg en nybakt pappa som sa ” wow, også to stykker” da han møtte meg med ei jente i hver arm, han ga oss også det smilet som ikke kunne bety annet enn at han var imponert og at jeg var heldig på samme tid. 
På butikken ble jeg stoppet av et eldre par hvor frua måtte rope på mannen sin for at han skulle komme å se. De var også utrolig koselige og måtte takke for at de fikk hilse på jentene. Så var det en dame som kom løpende etter meg og lurte på om jeg hadde tvilinger der jeg trillet på tvillingvogna. Hun ventet tvillinger til barnebarn og måtte selsagt slå av en prat.

Jeg benyttet sjansen til å reise på stoff og stil også når jeg først kunne ut på kjøre på dagtid. Jentene fikk nye dyner og puter til bursdagen sin i større størrelse, så jeg har planer om å sy nytt sengetrekk, synes det er så mye mer koselig enn de kjøpte.

Nå er stoffene jeg kjøpte vasket og tørket og det var jo ganske morsomt at jentene krabbet bort og la seg ned på stoffene, trur de ble godkjent som sengetøystoff ^^, 

(snekkerbuksene til O2 er fra Zara)

I dag har vi ikke gjort så mye annet enn å sove lenge, for Sophia blir passet av tanten sin i dag. Vi har også spist frokost og jentene har fått badet i badekar, de ELSKER det 😀

Otilie over og Olivia under 

28 kommentarer
    1. Skjønne jenter!! 🙂 Siden mamma er tvilling, og jeg har vokst opp rundt flere tvillinger var jeg ikke klar over andres fascinasjon over dette.. skjønner at det kan bli litt slitsomt nå og da. 🙂

    2. Fine bilder! Har lært meg å sy etter dine bilder. Veldig inspirerende da jeg har en datter på 8 mnd som har lue og sprinkelsengbeskytter funnet i bloggen din.. Deler du oppskrift på sengesettene også når den tid kommer?

    3. Nydeligste jentene <3 Er det dere som har fått badekar, eller er dere på besøk hos noen? 🙂 Snuppa mi elsker også å bade. Plasker og spruter overalt! Det er herlig å se på! 🙂

    4. Herlige unger! 🙂 Du har en fantastisk blogg så inspirerende å kjekt å lese 🙂
      Jeg har et veldig dumt spørsmål (eller har lært gjennom oppveksten at ingen spørsmål er dumme)
      men uansett: er du noen gang i tvil om hvem som er hvem av jentene dine?
      Har du noen kjennetegn på dem så du vet hvem som er hvem?
      Jeg som blogglesere klare nesten ikke se forskjell på dem, .. 😉

    5. så herlig 🙂 du fikk meg til å mimre tilbake på når snuppeline var 1 år nå, herlig alder 🙂 nyt tiden,den går alt for fort! snuppa mi er på sitt 3.år! hvor er tiden blitt av?

    6. Åååh! De jentene dine er bare så utrolig søte! : ] Og jeg elsker navnene dems, de er så herlige og søte. 😀 Jeg må bare si at som ny leser på bloggen din; jeg er veldig imponert over alt du får til! Du passer tre små barn på en gang, og du gir like mye kjærlighet til alle! Du er tvillingmamma 24/7, men ser aldri sliten ut (selv om du helt sikkert er det/føler deg sånn innimellom!) 😉 Jeg er som sagt imponert! 🙂
      Stå på videre! Gleder meg til fremtidige blogginnlegg av de søte barna dine og den koselige hverdagen med litt stress og kaos ;D

    7. Karoline: du er ikke den første som spør 🙂 jeg er aldri i tvil nei, hender jeg kan ta feil om jeg ser raskt på bare en, men så retter jeg det fort opp igjen. Otilie har en del mer hår på toppen av hodet, de ha verven på hver siden av hode og jeg synes de ser helt forskjellige ut i ansiktet også, i tillegg til at de har helt forskjellig væremåte og lyder 🙂

    8. Lene: tusen takk, så hyggelig å høre 🙂 det fine med blogg er at jeg ikke trenger å legge ut bilde av meg selv de dagene jeg rett og slett ikke gidder å sminke meg og stelle håret ^^,

    9. Hei, jeg liker egentlig bloggen din, men jeg reagerer på at du velger å ha hunden så nær de små. Dette er ikke ment som en pekefinger, men som mor selv lurer jeg på hva du tenker om det med hund og små barn. Jeg vet at alle hundeeiere sier “dette skjer aldri med vår hund” osv, så ikke kom med den. Hunder er rovdyr, uansett hvor snille eller veloppdratte de er!! Hadde jeg kjent deg og kommet på besøk med min datter, måtte hunden deres settes på et eget rom…
      http://www.nrk.no/ostfold/hundeeiere-ma-betale-163.000-1.11681091

    10. Anonym: Den kommer igjennom, men jeg må godkjenne kommentarene før de vises på bloggen, er mye reklame som blir lagt i kommentarfeltet og det vil jeg ikke ha.

    11. Anonym: Du kan reagere så mye du bare vil, jeg har med jentene i stallen også og hesten min veier minst 600 kg. Jeg synes det er latterlig av foreldre å være redd for å ha barn med dyr, det er veldig lærerikt for dem, de lærer seg dyrs kroppspråk, de lærer respekt, ansvar og tillitt. Barn som ikke er vandt med dyr kan være redde dem eller handle slik at et dyr vil reagere på feil måte. Du ville antagelig ikke vært min venn om du hadde hatt så store fordommer mot min hund som er snill som dagen er lang 🙂 Jeg er ikke av typen “en hysterisk mamma”

      Ha en fin dag

    12. Så koselig bildet, ser supert ut! 😀
      Forresten – det er Manufaktura shampoo/balsam som står bak der? Er ikke tilfeldigvis den vin-shampooen? hehe :p

    13. Stine, du har all grunn til å være stolt og kry over jentene dine 🙂 På disse månedene jeg har lest bloggen din har jeg på en måte blitt glad i dere og jeg tenker så utrolig godt om deg. Stå på! Du har all grunn til å være stolt og til å smile litt ekstta 🙂

    14. Hei 🙂
      Det er en av de første gangene jeg er innom bloggen din, men vet allerede nå at det blir ikke siste 😉 Fy søren for noen nydelige jenter du har! Du virker som en kjempe flink og god mor. De er heldige som har deg som mamma. Du er en veldig pen og flott mamma. Selv har jeg tvillinger i familien og vet hvor utrolig koselig det er. Stå på, lykke til videre i livet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg