SELSKAPSKJOLE made by me!

Nå har jeg fått skikkelig syhekta igjen! Haha, klarer ikke stoppe… Har ikke vært på en stoffbutikk siden før jul, men jeg har to esker med restestoff så i går fant jeg litt til jeg kunne sy noe ut av. Et blåprikkete stoff som jeg har sydd gutte-uglebukser av og samme stoff i beige som jeg brukte da jeg skulle sy et antrekk til babyen i magen til søster. Sydde en sparkebukse før vi viste kjønnet så da valgte jeg en nøytral farge. I tillegg hadde jeg litt ensvarget hvitt bomullstoff som jeg kunne bruke. 

Spurte i sist innlegg om det var noen ønsker til hva jeg kunne sy, mange ønsket seg kjole, så da måtte jeg selsagt prøve på det. 

Jeg tok utgangspunkt i et kjolemønster jeg har, men måtte endre det litt siden det var i større størrelse også endret jeg ryggen slik at jeg kunne få på trykknapper i stedet for glidelås som jeg ikke hadde. Kjolen er sydd i bomullstoff og er foret i bryststykket:) Har bare blitt ferdig med en så langt, så må nok tilbake til symaskinen å sy en til senere i dag ^^, 

Kjoledetaljer

Jeg får masse god tilbakemelding på at jeg sender ut inspirasjon når jeg syr klær selv, og det er spesielt moro å se at folk som aldri har sydd før prøver seg på et av plaggene jeg har delt med dere. Det er nemlig slik at alle kan sy bare man vil. Jeg hadde aldri sydd et plagg før jeg fikk tvillinger. Sydde min første bukse sammen med mamma sommeren som var. Og for hvert plagg som er blitt sydd har jeg blitt flinkerer og flinkere. Så det er ikke for sent for noen av dere. Øvelse gjør mester 😉

Det er så mange gode grunner for å sy litt til barna dine. Det er billigere, det er gøy å kle på barna i egensydde klær og barnet ditt vil ha et godt minne å ta med seg til sitt barn om du pakker ned plaggene i “skattekista” til barnet ditt. – For å nevne noen 

Hva synes dere om kjolen? 

55 kommentarer

Siste innlegg