Hjemmesydd vårlue

Flere enn meg som blir deprimert av været om dagen? Her har det regnet i 2 mnd i strekk når og det er så vidt vi har fått sett snurten av solen. Har ikke vært helt i form de siste dagene, så derfor fant jeg frem symaskinen så jeg kunne gjøre noe uten og egentlig gjøre noe. Fant ut at jeg ville bruke litt restestoff til noe fornufting og i tillegg få litt vårinspirasjon. Derfor sydde jeg nye luer til jentene som de kan bruke når solen titter frem.

 

Lignende luer brukte jeg i hele fjord og jeg var så glad i dem, de sitter så godt på hodet uten at de ramler ned i øynene eller havner helt på skeiven. Og igjen, det er jo så moro med det som er hjemmelaget. Jeg har tegnet mønster selv og sydd så klart, så om dere ønsker deler jeg gjerne med dere både mønster og fremgangsmåte. Jeg lurer bare på om dere vil ha det i et bildeinnlegg eller en film ??

Det er virkelig ikke vanskelig å sy disse, så det får alle til. Utenfor har jeg brukt bumullstoff og foret inni har jeg klipt ut fra en kose/gulpeklut. Vi har hatt skikkelig gulpebabyer så vi har sikkert 100 gulpekluter, nå har vi ikke lengre bruk for så mange, så i stedet for å kaste de bruker jeg de til noe fornuftig. Gulpeklutene er jo også så utrolig gode å myke etter x-antall omganger i vaskemaskinen og tørketrommel, derfor er de veldig fine å bruke mot huden som för.

Bomullstoff koster rundt 70,- (+ / -) meteren, for å sy en slik lue trenger du ikke mer enn 25 cm med stoff fra en rull og da kommer det på under 20,-
Bruk en gulpeklut om du har det til för ellers kan du bruke samme eller et ensfarget bomullstoff inni. Ensfargede bomullstoff er veldig billig.
I tillegg trenger man en snor og en sikkerhetsnål til å tre snoren med og det er det. (uten om tråd og en symaskin) 

Si i fra om du ønsker deg oppskrift på en slik lue og om du ønsker det i et bildeinnlegg eller i en film 🙂 

Ha en fin dag <3

71 kommentarer

Siste innlegg