OPPUSSING BARNEROM :D

Juuhu!! ENDELIG er vi i gang med soverommet til jentene, nå skal de få et vakkert prinsesserom sammen. 

For ca et år siden la BT platepanel på veggende da en katt som bodde i huset tidligere hadde som sin størte hobby å skrape krørene sine på veggene i dette rommet. Det var virkelig helt forferdelig, gravd dype hull i veggene. Se på dette bilde under. Huff, er ikke alle som er like opptatt av å bo i en fint hjem. 

Jeg tok meg av maling av lister og tak og vi fikk opp gardiner foran skapet som er bygd inn i veggen. Vi hadde trudd at babyen i magen skulle ligge på det mindre rommet rett over gangen siden vi selv har hatt hederssoverommet. Men da det viste seg å være to i magen fant vi ut at det var mye bedre og la jentene få det store sammen også kunne vi ta det lille. Vi trenger jo ikke akkurat mer enn en seng på soverommet.

Vi vet ikke hvor gammelt gulvet i annen etasje er bare at det er veldig gammelt. Det er som dere ser veldig slitt, så slitt at man kan risikere å få en flis i foten så det egner seg ikke akkurat på et barnerom. Derfor har vi tatt på oss den ganske store jobben å pusse det ned. Det enkleste hadde vært å lagt nytt gulv oppå, men jeg har ikke ord for hvor stor sjarm jeg synes de gamle tregulvene har så er det veldig moro å kunne bevare det gamle, samtidig som det koster oss litt mindre. 

I dag har vi byttet på å pusse og passe jenter, så nå har vi vel klart å pusse over 1/5deler. Pjuu, kan nesten ikke vente til denne pussejobben er over, for det er rimelig tungt. 
Neste blir å lakke/beise om og sette på nye lister.

Har dere noen forslag på hvilke farge gulvet kan få ?? 🙂 

26 kommentarer
    1. Hvitt/ grått gulv er finest syns jeg 🙂 Hadde vært fint på romme til jentene, kjempe jobb dere gjør 🙂

    2. hvitt gulv! haha elsker det, da blir rommet så lyst og det føles større.. men samtidig er det jo noen ulemper da, ser jo 10 ganger møkkete ut når det først blir skittent

    3. Flinke dere er!
      Jeg er svak for gråbeiset tregulv. ..! Veldig lekkert!
      Hvordan er søvnen til jentene nå? Fortsatt varm pysj som funker?
      Her er det straks kveldsbad og natta på lillesnuppa!
      ha en fin lördagskveld ♥

    4. Jeg vil anbefale dere å olje gulvet, mamma og pappa slipte ned og oljet sitt gamle parkettgulv. Det ble så lunt og godt å gå på, det er også lett å holde rent… Når man lakker gulvet blir det fort litt “hardt” hvis man kan si det? Oljer får man jo også i flere fargetoner:)

    5. hege: veldig svak for det selv. Elsker gulvet i stua vår. Søvnen er bedre enn noen gang, har ikke varm pyjamas, men bruker pyjamas og fleecedress på utsiden. Hihi. De våkner alltid en gang på kvelden, men sover igjen etter litt melk og sover til 8-9. Snart klart for kvelds her også, dog badet ble tatt på morgen 🙂 god lørdagskveld!

    6. Jeg synes stuegulvet som Rebecca mæla har fått ordnet i deres nye hus er nydelige 🙂 frumaela, regner med du skjønner hvem jeg mener:)

    7. Det virket som en stor jobb ja! Vi pusset ned gulvet i stua vår, men da leigde vi en pussemaskin av butikken “fargerike”, for 1000 kr dagen. Vi brukte bare 3 timer på hele gulvet ( og vi har stor stue), så vi slapp også å betale for leige av hele dagen. Kjapt og rimelig! Når det kommer til gulvet brukte vi grunningslakk, hvit (med uv-filter) for å få det lysere, for så å lakke over med vanlig lakk:) Ble kjempefornøyd med resultatet!
      Gleder meg til å se resultatet!! Dere er kjempeflinke som står så på med alle prosjekter dere har:)

    8. Dere er flinke! Jeg kjenner at jeg er utrolig glad for at Siennas rom ble ferdig før hun ble født, jeg hadde neppe hatt tid til stort nå.. Og dere har jo TO! 😮 Haha, jeg beundrer dere virkelig, dere er knallflinke 🙂 Gleder meg masse til å se resultatet 🙂 Jeg er en sucker for en lys og lett, shabby stil så jeg ville nok ha gått for et lyst gulv i en fin grå-tone 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    9. Jeg ville hatt litt hvit i lakken ikke mye.
      Men hva dom gjør dere ikke bare oljer gulvet?
      Blir vakkert, hakk som kommet kan taes bort
      med varmt vann og eventuelt strykejern.
      Hadde gjort jobben også enklere for dere å leiet stor maskin til å fjerne lakken😜

    10. Årh, for en jobb dere gjør! men det blir nok superfint 🙂 Når det gjelder farger, så er jeg svak for en “grå-brun skipsgulv” farge. Dette passer kanskje best hvis du har en god størrelse på rommet, og bruker lysere farger ellers! 🙂
      jeg må bare også få si at du har noen nydelige jenter, og at du virker så utrolig flink med dem, og alt du velger å gjøre for dem.

    11. Jeg tror det ville blitt veldig fint i en gråaktig farge, da passer det til resten av stilen i huset og går ikke ut av moten. 🙂

    12. Flinke dere er! Så videoen BT hadde lagt ut på Facebook av deg;p God armtrening er det nå jo;D Koselig å se og lese om BTs søte, herlige jentunger!

    13. Dus lys rosa farge som nesten er hvit eller grå farge som dere sliper til at det blir litt “flammet” og ser gammelt ut (?) for eksempel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg