Alpintklar


 

I dag fikk BT og jeg vært på xxl-sport og svidd av noen tusenlapper, faktisk 2 tusenlapper mer enn det vi kjøpte klær for da dama bak kassen har slått inn jakka BT kjøpte to ganger. Æsj, det er passe irriterende å ikke oppdage det før vi kom hjem, jeg stusset over at det ble dyrt så jeg spurte om hun hadde fått slått av en vare for det var 3 for 2 på ullundertøy, hun sjekket og det hadde hun. Så da er det inn igjen til mandag. “tommel ned”

Til neste helg skal vi på kjærestetur til Hemsedal og så oss støle på brett og ski, denne turen var gaven min til BT til jul. Jeg gleder meg så.  Det er noe med at når man bor med en mann som jobber i farens firma og i tillegg brøyter så må man faktisk reise bort for at han skal få helt fri og ikke bare ta seg en tur på jobben for å ordne noe 😉 Jeg har heller ikke stått på to sesonger nå, helt krise. Vinteren for to år siden ble bare borte for meg, den gikk alt for fort, og jeg studerer i helger så fikk det aldri til å passe. I fjord var jeg tjukt som ei øltønne over magen så ville ikke utsette de to som kranglet om plassen ovenfor et eventuelt fall. Så endelig skal jeg få spent brettet på beina igjen og jeg gleder meg ^^, 

Vi trengte begge en del nytt utstyr så tenkte jeg kunne vise dere litt av min bunke fra dagens kjøp 🙂 

Jeg kjøpte ny allværsjakke fra Stormberg i høst på salg, tenkte den blir fin i bakken, så da måtte jo dagen kjøp matche i fargene ^^, 


Helly Hansen fleesgenser


Helly Hansen fleecegenser / Hestra alpintvotter / Kari Traa pannebånd


Helly Hansen ullundertøy 


.

I skrivende stund står jeg og lager mat, vi prøver en ny rett i dag. Cremet pasta med svinestrimler og peperoni fra matprat . Håper den smaker, det er i hvertfall deilig å ha min kjære BT våken i kveld etter 14 timers søvn i natt, vel fortjent etter 5 døgn med brøyting og ekstremt lange dager 🙂
.
Ha en like fin kveld som meg alle sammen ! 
20 kommentarer
    1. Så mye fint!:) Og gratulerer med 8.plass på topplisten. Det fortjener du! Elsker bloggen og Instagramen din. Er så hyggelig å få følge deg og jentene dine! 😀

    2. Sofie: Tusen takk 😀 Kjempe moro å nå så mange med et budskap jeg ønsket å dele. I dag har den nådd til enda flere, så blir spennende å se morgendagens plassering. Fin kveld til deg 🙂

    3. Ble utrolig glad da jeg så at du ligger så høyt opp på blogglisten! 🙂 Velfortjent! Veeeerdens beste blogg 🙂 Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det på hemsedal. Er utrolig gøy å stå på slalom og snowboard 🙂

    4. Masse fint tøy her!
      Vil også gratulere med 8.plassen. Kjenner nesten jeg blir litt stolt av deg,og hvertfall glad på dine vegner. 🙂

    5. Så fine klær du hadde kjøpt!
      Litt av en tilfeldighet at jeg faktisk kjøpte samme jakke og samme fleecegenser for noen uker siden også 😀 for å dra i bakken å stå på ski 😉
      Kjempefin blogg du har 🙂 har tvilling-småbrødre selv 🙂

    6. Nydelig ulltrøyer 🙂 Skal dere ha barnefri helg, eller skal twinsa være med? Og om de skulle vært med, hvordan hadde dere gjort deg ang skitur? Har dere pulk?

    7. Så mange fine vinterklær! 😀 Håper du og din kjære koser dere masse på tur! Skal dere ha med jentene? Eller skal de kanskje være hos besteforeldre e.l. så dere kun får hverandre å tenke på 🙂 Det trengs det også. Det merker ihvterfall vi :p
      Gratulerer med 8. plass fra meg også! Vel fortjent! 🙂 Jeg har aldri lest noe særlig blogger og ihvertfall ikke fulgt noen fast, men det gjør jeg nå! Har lest bloggen din hver dag siden oktober og jeg tar meg selv i å sjekke den både morgen og kveld i tilfelle du har lagt ut et nytt innlegg 🙂
      Ha en fortsatt fin helg 🙂

    8. Hei! Kjempe fin blogg og instagram 😊
      Jeg er spent på et oppfølgingsinnlegg om jentenes søvn. Gjorde det å wrappe de inn i teppe susen?😊

    9. Hei 🙂 Har noen spørsmål utenfor dette temaet: når slutta du å amme og hvordan gikk overgangen til erstatning om du ga det? 🙂

    10. Michelle: Hei 🙂 Jeg sluttet å amme da jentene var 6 mnd, det var ikke planlagt fra min side. Jeg fullammet og jobbet svært hardt for å klarer å ha nok mat til begge, det gikk i 3 mnd, men da vekta ikke tok seg opp nok med bare pupp etter tre mnd så måtte jeg begynne å gi de litt tillegg ved siden av, på den måten ble den en veldig glidende overgange fra kun pupp til kun mme på tre mnd. Da jentene var 6 mnd ble de ildsinte om de måtte få pupp fordi de måtte jobbe mye mer for at melka skulle komme enn hvis de fikk flaske. I tillegg hadde jeg ikke i nærheten av nok, så etterhvert som de fikk tillegg fikk jeg mindre og mindre melk, og til slutt kastet jeg inn håndkle. Jeg hadde kjempet 6 mnd med MYE pumping og dobbelamming hver andre time for at de skulle få den viktige melka mi i starten.

    11. Den retten er det beste jeg får! Prøv å bytte ut svin med kylling, da blir den etter min smak bedre 😀

    12. Da synes jeg du var flink. Med tanke på to som er sultne og stresset med å både amme og pumpe. Jeg leser forresten bloggen din hver dag. Jeg må kanskje selv nå slutte å amme min 11 uker gamle jente pga migrene ca 3 ganger i uka og hodepine hver dag siden fødsel.
      Det er ikke alltid det er noe vits i å “amme for alle penga” når det til slutt går ut over babyen(e) enten ved at de ikke går opp nok i vekt eller hvis moren ikke fungerer i hverdagen.
      Synes du at jenter fikk vondt i magen av mm?

    13. Michelle: Åh neii. Så grusomt, har selv hatt migreneanfall siden jeg var 14. Heldigvis blir det sjeldnere og sjendnere så nå kan det gå et år mellom hver gang. Misunner deg ikke den, jeg skjønner at du ikke orker å presse deg til å amme da, ammingen tar mye mer energi enn det man trur. Selv får jeg først synsforstyrrelser før jeg blir totalt “død” under et migreneanfall og ligger flatt under dyna i 8 timer til jeg begynner å kaste opp for å så begynne på bedringens vei. Håper ikke det er så ille for deg, siden er så varierende grad av migrene.
      Jentene her fikk ikke noen mageproblemer i det hele tatt, men jeg startet jo veldig forsiktig siden de fikk flaske etter pupp så de fikk drikke seg helt mette, i starten var det 30 ml ^^, De sier jo at det er de tre første mnd magen kan reagere sterkes på mme og få kolikk, så du er jo helt i grensen på at det kommer nok til å gå smertefritt 🙂
      Lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg