Jeg tegner igjen !


 

Måtte ta meg en liten pause fra tegningen da jeg får “kramper” i armene fordi det er så lenge siden sist. Husker faktisk ikke sist jeg satt med blyanten i hånden for å tege. Det var faktisk kusinen min som utfordret meg til å tegne jentene, og plutselig kom tegnelysten tilbake.! 
Jeg elsker å tegne, men jeg gjør det kun et par ganger i året, hvis ikke enda sjeldnere nå for tiden. Da jeg var midre tegnet jeg en del, men det er tidkrevende og jeg har x-antall tegninger som er halvferdige. Jeg tar meg lang tid når jeg skal tenge, men i flere tilfeller blir jeg lei før jeg blir ferdig og da blir heller aldri tegningen komplett.

Jeg ante ikke om jeg hadde ark da jeg fant ut at jeg ville tegne, men jeg krabbet inn i skapet med tegningene mine og blandt haugen av tegninger jeg har tegnet opp i mellom lå det et blankt ark. Snakk om flaks. Haguen med tegninger tar meg tilbake så mange år, det er så moro å se utviklingen og tegningene mine helt tilbake fra barneskolen.

Disse to tegningene tegnet jeg som barn, jeg var 7-8 år. Geitekillingen husker jeg godt jeg tegnet på rommet mitt, jeg kikket i en gammel bok min pappa hadda da han var liten. Det var der denne geitekillingen hørte til, det beste med hele tegningen er kanskje det jeg har skrevet så pent i løkke i den nedeste boblen “nå kåmer den” Hihi. Gråtass tegnet jeg på SFO og jeg husker så godt hvor stolt jeg ble da de ansatte kopierte den opp til alle barna så de kunne fargelegge min tegning. Jeg har desverre ikke originalen selv da, kun en av kopiene ^^, Var vel så snill å ga bort den jeg hadde tegnet. 


Etterhvert som årene gikk fikk jeg mine favoritt motiv. Menneskekropper, profilbilder, hester og trær er det som går igjen i bunken av tegninger. Tegningen til høyre betyr mye for meg. Det er et symbol på min føste hest som betydde veldig mye for meg. Jeg har tegnet øyet hennes inni en skisse av en hest, øyet var fylt av sorg og er avbildet fra dagen før hun døde. Hun ble avlivet som 6 åring fordi hun var syk og skadet.

Hadde vist en periode hvor jeg hadde det gøy med å tegne kjendiser. Angelina Jolie til venste tegnet jeg i ungdomskolen i tegning form og farge eller hva det het, og jeg fikk karakter 6 på den, haha. Så da var jeg passe fornøyd. 🙂 

Denne hesten er det jo faktisk ikke mer enn 3 år gammel, jeg tegnet den etter jul fordi jeg hadde fått et sett med kullstifter av søsteren min som måtte testes 🙂 



Tilbake til nuet… 

Nå holder jeg på å tegne jentene mine, jeg har så vidt fått begynt på vakre Otilie. Håper så inderlig at jeg kan bli fornøyd med denne tegningen og ikke lei midt inni.. Haha.  

For å si det slik, så er det noen timer til jeg er ferdig, så da avslutter jeg her. 

Ønsker alle en fin kveld, selv skal jeg begrave meg ned i tegningen min igjen 

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(21674962)a(2338899)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

57 kommentarer

Siste innlegg