VIMPEL BARNEROM


 

Jeg bare måtte!!!!… 
Vi skal pusse ned gulvet på soverommet til jentene og lakke det på nytt da det er så slitt og flisete blitt. Elsker gulvet da, gammel treplank, kommer til å bli griselekkert med et lite “facelift”. Vi får ikke startet der før vi er ferdig med litt annet som fort tar tid når jeg i tillegg til å ha en mann som jobber mye om dagen, er ute å brøyter hele natten og sover stort sett når han er hjemme. 

Men å gjøre klare litt forbredelser kan vel ikke skade! Så i går og i dag tidlig har jeg gjort ferdig vimpelen til Olivia. 

Disse har jeg enkelt laget ved å klippe ut to og to trekanter som jeg har sydd sammen rette mot rette, langs begge sømmene som går ned mot spissen, toppen har stått åpen. Når de har sydd vrengte jeg trekanten slik at retten kom ut og strøk de i formen sin. 

Jeg har brukt malt papp til bokstavene. Jeg fant litt papp fra en frokostblandingeske. Jeg brukte innsiden og svampet den med en nydelig lys rosa maling. Dette gjør at bokstavene får litt retro stil over seg da den beige pappen skimter igjennom enkelte steder.

Får å få perfekte bokstaver skrev jeg inn navnene på dataen forstørret det til den størrelsen jeg ville ha, la et vanlig kopieringsark mot skjermen og tegnet av. Etterpå klippet jeg ut bokstavene, la de på pappen hvor manligen hadde tørket, streket rundt bokstavene og klippe ut bokstaver i papp. 

Så var det bare å pynte slik jeg ville ha det, og putte på noen sløyfer, det blir aldri feil ^^,

Tilslutt sydde jeg alle vimplene sammen med et kantbånd som jeg brettet langs toppen. Da ble åpningen gjemt og vimpelen FERDIG 🙂

Det jeg har gjort med den enkle sengen fra IKEA finner du HER

Lurer du på hvordan jeg lager doble sløyfer finner du det HER 


Lik SPEILTVILLINGENE på facebook HER

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(21278296)a(2338899)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

25 kommentarer

Siste innlegg