Heldress med million-dolla-stoffet


 

God morgen 😀 <3

I går kveld måtte BT ut å brøyte -_- Jeg får jo ikke sove uten han lengre, så derfor satt jeg med ned foran symaskina mi med et nytt prosjekt. Egentlig har jeg jo sydd mange heldresser opp igjennom, men det er en grunn til at jeg fortsetter å sy de. Jentene vokser og vokser, så klærne blir for små på null komma niks. Jeg forguder heldressene, de er så geniale å trekke på utsiden av klærne når vi skal ut å kjøre bil. Nå er det litt kaldt å ligge med disse i vogna, men når det springer mot våren og det bikker på plussgradene igjen bruker jeg disse alltid i vogna også utenpå klærne. Så allsidige, varme, mye og ikke minst veldig søte ^^, 

Heldressen jeg sydde i går, eller skal jeg kalle det i natt, fikk en ny vri. Million-dollar-stoffet, et nyydelig fuskepelsstoff rundt hetten. Jeg gleder meg til å prøve den på. Har enda bare rukket å sy en så jeg får vise hvordan de er på når jeg har laget to 🙂 

Hva synes dere om det nye heldressen til jentene? 

 

27 kommentarer
    1. Så utrolig fin den ble. Må si du er utrolig flink til å sy, og resultatet blir alltid bra. Jentene kommer til å kle den skikkelig bra!

    2. Denv ar kjempefin! Kunne tenke meg å se oppskriften på denne, da ei venninne av meg har termin i slutten av januar, og jeg vil gi en hjemmelaget dress av noe slag til henne!

    3. Dette har jeg aldri tenkt på! Du er så utrolig oppfinnsom!
      Dem jeg har sydd slike til, ønsker seg like hver høst. Så de er tydeligvis veldig praktisk! Folk skulle visst hvor billig og enkelt det egentlig er å lage

    4. Så fin!! Jentene kommer til å bli så skjønne med dressene på:-) Du er så god!! Har du forresten gjort noe annerledes i forhold til armene på dressen? 🙂

    5. Wow, du er utr5olig flink. Blir helt imponert av alt du lager…. Skulle ønske jeg hadde mer fingernemme og tålmodighet til noe sånt 🙂

    6. Fy søren, de ble jo superfine! 😀 Haha, tenk at man bare kan kjøpe litt stoff og dra hjem og sy sånne selv! Og så er dem ferdig på 1-2-3! Det er ganske utrolig egentlig. (Ihvertfall i dagens samfunn;) )

    7. Så fin den ble. Hadde ønsk eg var like flink som deg å sy 🙂
      Ps, kjempe kjekt å følge bloggen din.

    8. Sååååååå fin!! 😀 tar du på deg å sy en dress mot betaling,for en mamma med en gutt som er så aktiv at jeg bare kan glemme å lære meg å sy!? 🙂

    9. Heisann! Du er altså bare såå flink og inspirerande .. dressen vart kjempe fin, mye finere enn ein får kjøpt i butikker. Kor kjøpte du den fjuskepelsen?:)
      Dette er første gang eg kommentere men har følgt bloggen din siden du startet, du er ein kjempe flink jordnær blogger og virker som du er ein super mor:) jentene dine er nydlige!
      Du har inspirert både meg og mine 2 svigersøstre til og syk klær til barna. Det skjer ofte att vi sitt i stua og beundrer deg, jentene dine og verkene dine:)
      Ha ein super dag, no skal eg avsted og stelle dei 6 hestane mine♡

    10. Herlighet, så flink du er!
      Jeg har prøvd å sy babyklær til den kommende babyen, men det ligger ikke i fingrene mine. Gøy er det, når man får det til, så jeg skjønner at du har sydilla ja 🙂

    11. Hei Stine! 🙂
      Pga deg, så har jeg kjøpt meg (helt ny) symaskin, og vært på stoff og stil for å handle inn stoff til babyklær. Sydde første bukse forrige uke, og i helgen skal jeg sy mer! Venter vårt første barn i begynnelsen av mai, så det er utrolig kjekt (og litt frustrerende :p) å dulle med dette nå! Takk for masse inspirasjon, lag gjerne flere videoer 😀
      God helg!

    12. kjempefin dress du har laget! Morro å følge med på alt du lager og jentene dine.. selv har jeg sy tørke nå,men håper det tar seg opp igjen snart.. Hvor har du kjøpt fjuskepelsen hen??

    13. Hei igjen Stine 🙂
      Denne dressen er den neste på to-do lista mi nå! 😀 Jeg har tidligere tegnet mønsteret (og sydd fleecedress + ugledress i fjor) så nå skal jeg sy en til. Forrige kvelden tegnet jeg hele malen med alle str. 🙂 Jeg bare lurte på om du syr på fuskepelsen på samme måte som du syr på rynkekanten? Eller “bretter” du baksiden av fuskepelen rundt kanten/fremsiden av hetten og syr den fast sånn slik at kanten ikke synes, kun fuskepelsen? Litt vanskelig å forklare :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg