Hjemmelaget besøksgave.


 

Wee, jeg gleder meg til i morgen for da får jeg besøk av en liten herremann som er en uke eldre enn jentene mine og født i samme prematuruke. Vi bodde tre uker på sykehuset med denne herlige familien, og det er ikke tvil om at disse menneskene gjorde oppholdet vårt der inne til mange gode minner med mye latter. Fru Hamlet er ei dame utenom det vanlige, med en latter du blir glad av og hun deler gjerne mange gode og kloke ord! Tiden flyr så alt for fort så nå har vi ikke fått sett hverandre siden sommeren. :O 

Lille herremann M er også noe for seg selv. Født nesten to mnd før tiden har han motbevist alle påstander om at premature henger etter normale barn, altså at man ikke kan regne de for eldre enn den terminbestemte datoen. Nå er M 9 mnd og han nærmest løper rundt etter gåtrilla si, helt utrolig, 7 mnd fra termindato og han går. Så kult, twinsa har så vidt skjønt hvordan de skal komme seg fremover i krabbende stilling ^^,

Jeg har i det siste hatt litt syabstinenser. Overlocken min har gått rett vest, så den må til reparasjon 🙁 Men i dag fant jeg frem symaskinen og sydde en liten besøksgave til M. Ballongbuksene må jeg uansett sy nesten alle sømmene med vanlig symaskin, så da fikk jeg kost meg litt igjen ^^, 

Dette ble resultatet av litt håndarbeid mens BT lagde lasagne.

En perfekt liten besøksgave til under 50,- og gjort på en time. 

Om du har lyst til å prøve å sy noe, men ikke vet helt hva eller om du klarer det – anbefaler jeg deg å prøve og sy en slik bukse. Det må være det enkleste klesplagget å sy, du finner ikke like bukser i butikken, og buksene er så utrolig behagelige for babyene. Opptimal bevegelsesfrihet uten at buksa sklir av som jeg ofte synes skjer på de aller minste spesielt om det ikke har strikk eller ribb rundt anklene. 

Jeg har også delt mønster og fremgangsmåte på bloggen så alt du trenger er litt stoff og strikk, utenom tråd, saks og symaskin ^^, 

Anbefaler å sy disse buksene i 100% bomull, det er kjempelett å sy i fordi det ikke drar seg. For å finne ut hvor mye stoff du trenger, tegn mønsteret i ønsket størrelse og mål fra bunn av beina og opp til øverst på buksa, legg på 5 cm og du har svaret. 

MØNSTER FINNER DU HER

FREMGANGSMÅTE FINNER DU HER

HER er det stoffet jeg har sydd buksa av 

Andre fine stoffalternativer:
Kjempekult GULT Nydelig GAMMELROSA – prikket NØYTRAL – prikket BRUN (samme som uglebuksene til twinsa)


 

Hva synes dere om bartestumpebuksa? 🙂

 

15 kommentarer

Siste innlegg