Sydd sett; bukse og genser!

Klokken er nå 2 og jeg burde vært i seng for lengst! Meeen så satt jeg meg ned foran symaskinen etter at jentene hadde lagt seg og da er det ikke så lett å få løsrevet seg fra store prosjekter!
Først sydde jeg en bukse, den ble aaalt for lang for jentene mine, haha, skjønner ikke hva jeg tenkte, så den blir julegave ^^
Så sydde jeg en ny bukse som jeg håper passer litt bedre til jentene. Da jeg var ferdig med bukse nr 1 til jentene begynte jeg på en til da jeg oppdaget at jeg ikke hade nok stoff i riktig farge! Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å sy en genser for det er noe jentene virkelig trenger. Jeg synes det er vanskelig i finne gensere i butikkene, synes dere? jeg finner mest bodyer og det blir litt tynt med bare det i kalde Norge.

Jeg har aldri sydd en barnegenser, kun en genser til meg selv, men jeg så for meg hvordan den skulle se ut i hode mitt, tegnet den opp og gjorde så godt jeg kunne. Fiasko! Haha. Jeg hadde jo verken mønster med størrelser eller jentene til å måle på (siden de sov) så jeg endte opp med en genser som var bitteliten ….

Men Stine gir ikke opp, så jeg tok alle delene, forstørret dem litt og prøvde igjen! Nå er sette ferdig, men jeg aner ikke om det passer før i morgen. Spennende.

Må si jeg er fornøyd. Føler selv jeg begynner å ta syingen til nye høyder med litt mer avangserte fremgangsmåter, det er jo så GØY.
Har jeg nevt at jeg satt meg foran en symaskin for første gang for 6 mnd siden?
Utrolig hva man lærer ved å feile litt!

Nå er jeg bare greit overtrøtt, så derfor skriver jeg et lite blogginnlegg i håp om at det skal få øynene litt tunge 🙂

Her er settet

—————————————————————————–

Nå er det lørdagsmorgen, og jeg har fått prøvd antrekket på Olivia 😀 

Det passet kjempefint, HURRA!

I dag får jeg se om jeg får sydd et sett til Otilie også, hun får likt, men i motsatte farger – gammelrosa med hvite kanter.

Du vet de begynner å bli store når det er gøy å stå :O

Ha en fin dag <3 

48 kommentarer

Siste innlegg