Når kun sofaen og noe varmt å drikke duger!

Oh, yeah! Det hender jeg også kan gå tom for energi! Natten til i dag gikk dårlig for å si det sånn for jeg gruet meg så til operasjonen i dag. Så jeg rakk vel ikke få mer enn 4 timer søvn, og sammen med stress og nerver har jeg nå punktert på sofaen. Etter sykehusbesøket fikk jeg “premie” av BT. NYTT GULV i stuen 😀 Whooop.. Det skal bli så fint. Men da stresset vi litt rundt for å kjøpe det, og i tillegg ble det litt bæring. For det ble jo noen plater med laminat ^^, 

Etter det reiste jeg til mamma og da var klokken blitt 13. Da jeg kom ditt var jentene lagt for dagluren sin ute, og da sover de gjerne tre timer. Derfor tok jeg turen til Stoff&Still siden jeg hadde mulighet til å dra uten jentene. Det er LITT enklere ^^, Jeg var nemlig på Kappahl i går fordi jentene vokser ut av garderoben sin nå. Og jeg fikk bokstaveligtalt bakoversveis. Var vist en stund siden sist jeg hadde handlet. Men for en bitteliten genser kostet det 200,- og for meg er det 400,- siden jeg må kjøpe dobbelt. For at jentene skulle fått en body hver måtte jeg også ut med nesten 400,- og Kappahl er en BILLIGKJEDE..  😛

Jaja, jeg handlet stoff og pynt til 1100,- i dag og det blir spennende å se hvor mye jeg får ut av det, for det ble ganske mange meter med stoff ^^, 

Jeg elsker å regne på hvor lite det faktisk koster å sy de små barneklærne selv. For kort tid siden kjøpte jeg uffstoff til baby fra Janusull.no, hele bestillingen min kom på 393,- og vet dere hvor mye jeg fikk ut av det? 

3 ullbodyer
6 ullbukser (har fremdeles nok til en til i den minste størrelsen)
og 2 smekker.

Altså en butikkverdi på i hvertfall 1600! Litt å spare eller??

Et sett av ullstoffet jeg sydde 

 

Da jeg var tilbake hos mamma igjen fikk jeg et nytt sykurs. Nå har jeg lært hvordan jeg skal sy olabukse med lommer og glidelås, tenk hvor kule klær jentene kommer til å få etterhvert som ferdighetene mine vokser, hihi.
Så var det hjem og i dag er jeg alenemamma fordi BT hjelper farmora si med flytting. Phuu, om man er sliten i utgangspunktet er det litt utmattende å være tvillingmamma til to babyer. Jeg sitter forresten ikke i sofaen mer fordi de våknet 15 min etter de hadde sovnet og hyler til med en gang jeg treffer soffa’n. Så nå sitter jeg på rommet og venter på at smertestillende skal slå til, for pillene jeg skulle ta i løpet av dagen har jo uteblitt og nå kjennes det ut som jeg har kraftige mensmerter, noe som var normalt. 

BT er på vei hjem så nå er det ikke lenge før jeg slukker lysa og lukker øynene for denne dagen. I morgen skal jeg til sykehuset igjen, denne gangen er det jentene som skal sjekke synet sitt 🙂 Krysser fingre.  

 

 

 

 

29 kommentarer
    1. Du er virkelig flink!
      Jer lurer på hvordan dere kom frem til navnene på jentene? Herlige navn til to herlige jenter 🙂

    2. Kan du legge ut bilde av hvordan du legger delene på stoffet/utnytter stoffet? Føler eg bruker så mye stoff for lite, pga. Delene er ulike alt etter hvilken side det er.. du er min store inspirasjon og mitt forbilde!:-) en ting til, på kantene på bodyen og buksa, har du kjøpt stretchy ribb utenom eller har du bare brukt litt av et annet stoff?:-)

    3. Gratulerer med nytt gulv! Blir bra! 🙂 Håper du får en god natts søvn, og at tablettene hjelper deg så du får hvilt ut litt. Håper du slipper å gå lenge med smerter. Du er så flink altså! Sy skulle jeg gjerne kunnet også 🙂 God bedring, og lykke til til dere alle med sykehusbesøket i morgen.

    4. Så utrolig flink du er til å sy! Syns det er kjekt å se at noen er fornuftig, og at man kan få minst like fine klær ved å sy hjemme, som å kjøpe plagg for mange 1000 kr (noe som er helt fullstendig tullete i mitt hodet). Bøyer meg i støvet for deg altså 🙂
      Håper forresten alt ordner seg for deg, med tanke på evt. sykdom og sånn 🙂 Stå på!
      Klem 🙂

    5. Hei 🙂 Jeg er ikke den typiske leseren som kommenterer, men nå følte jeg virkelig for det. Jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din! Jeg kom innom her av en tilfeldighet, og tenkte faktisk “ånei, enda en mammablogg..” MEN der tok jeg feil. Jeg vet ikke hva det kommer av, om det er de nydelige tvillingene, hvordan du får til så mye på så liten tid, sy-ferdighetene dine? Er nok en veldig god kombinasjon. Jeg er nok ikke “rette” målgruppen her heller. Jeg er en 20 år gammel jente, studerer og barn finnes ikke i min villeste fantasi! (sy og fikse ting finnes heller ikke i fantasien) Men du har klart å fange meg, haha! Du fortjener kun ros og et stort klapp på skulderen! Nevnte jeg forresten at tvillingene dine nydelige? 😀 Stor klem!

    6. Lykke til med jentene på sykehuset 🙂
      Lurte på hvordan det er å sy i ull? Og hvilken nål bruker man?

    7. Hanne og tosmå: Det har egentlig vært helt ok det. Det er god stretch i det så det er kanskje litt vankligere enn å sy bomull, men jeg bruker ikke noen annen nål 🙂

    8. Charlotte: Jeg kan vise det, men jeg har ikke noen mønster på det. 😉 Så da kommer det sikkert til å bli vanvittig mange spørsmål rundt det. Jeg får se hva jeg rekker etterhvert. Litt travel nå om dagen 🙂

    9. pia: Ja, jeg har det i planene, kommer meg bare ikke så langt:P hihi. Jeg kjøper bare stoff som jeg klipper av, men det er ribb/stretch stoff ( ser litt stripete ut og kan strekkes godt ut)

    10. Siv: Tusen takk 🙂 Tja si det. Jeg forelsket meg i navnet Otilie for mange år siden, og ville finne et navn som passet sammen med det. Olivia og Otilie begynner på samme bokstav, men har forskjellig ening. Jeg ville ikke ha lik ending som mange med “rime”navn har fordi når man blir ropt på så hører man bare endingene. Jeg heter Stine og min søster heter Line, vi har alltid svart begge to fordi man rekker som regel bare å høre IINEEE ! 😉 Også ville jeg ha like mange bokstaver og like langt klang. 😉 Nøye planlagt 😛 Men ville også at de skulle hete Mie og Rose som ikke er like i det heletatt. BT synes det var for spesielle navn, han liker de gamle og kjente.

    11. Bloggemamma: Ja, det er utrolig mye, er vel derfor jeg blir så sjokkert over butikkprisene siden jeg er så vandt med mine “priser” på klærne ^^,

    12. For en utrolig inspirerende blogg! Jeg har selv fått sydilla, men ikke kommet så langt at jeg syr klær enda. Håper du legger ut oppskrifta på ullbodyen, for den måå jeg prøve meg på 🙂 Har sydd i bare bomull enda og er ikke helt inne på stofftyper enda.. Er innom bloggen din omtrent hver dag og blir aldri skuffa! 🙂

    13. Hei stine.. Du er utrolig inspirerende og utrolig hva du for til med to barn.. Hvor har du lært å sy. . .? Er det hobby eller har du det fra studie eller noe lignende?? Hva mener du med at du har fått nytt sykurs..??

    14. Mammaglede: mamma gikk et år med søm i sin unge alder. Jeg tar derfor en tur til henne for å lære litt ^^, så kun hobby med en flink mamma til rådighet 🙂

    15. Så fine ullklær 🙂 Sitter å bestiller litt stoff fra janus jeg også nå, tenkte å sy litt bukser og gensere. Gutten min har atopisk eksem så han tåler ikke ullundertøy dessverre 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg