Svar på spørsmålsrunden :D

 

0
0
1
1085
5756
NAN
47
13
6828
14.0

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 

Lurer veldig på om du ser noen forskjeller i personlighetene til O og O? Er den ene mer utålmodig, eller er en rolig og behagelig, mens den andre har dårligere tid og vil fortere fremover? Eller er de helt identiske også i personlighet, væremåte og oppførsel? 

  •  Hmm, jeg føler de er forskjellige, men det er vankselig å sette fingeren på akkurat hva som gjør de forskjellig. Otilie har vært tidligst ute med å holde hodet selv, og begynne å rulle. Olivia har vært raskest med å smile og prate. Tempereamenten er nok ganske likt 🙂  Jeg føler også at de har litt forskjellig mimikk i ansiktet når de smiler og prater, men det klarer jeg ikke sette helt fingeren på! Og i går for.eks satt jeg en time på toget og trudde jeg hadde Otilie på fanget, mens Olivia sov i vogna, men da jeg skulle legge henne ned i vogna igjen tittet jeg inn til hun andre og oppdaget at jeg hadde jo tatt feil hele turen! Jeg som noen ganger mener de er så forskjellige! haha.. De er nok likere enn jeg trur! 

Får jeg spørre hvor høy du er og ca hvor mye du veier? Du ser fantastisk ut!

  •  Jeg rekker 171 over bakken og har ikke vekt, men den vipper mellom 55-60 kg

Hvilke andre navn vurderte dere til tvillingene, og hva hadde dere kalt dem hvis de hadd blitt gutter?

  •     Vi diskuterte aldri to guttenavn, men hadde det kommet en gutt ville jeg at han skulle hete Johan Emíl, BT ville ha William. Vi har innom mange jentenavn etter at vi fikk vite hva som var i magen, min favoritt etter Otilie & Oliva var Mie & Rose 🙂

Hvorfor valgte du Otilie og Olivia? Kan det ikke bli litt forvirrende med to “o” navn? Hvilken andre navn har du vurdert?

  •   Tja si det, jeg syntes det er to veldig fine navn, også ville jeg at de skulle matche sammen men ikke ha lik ending! Otilie & Olivia synes jeg passer sammen, de har like mange bokstaver og de er like fine ^^, 

Er du sammen med barnefaren?

  •   samboer og lykkelig forelsket i barnefaren BT 

Synes du det å få barn tærer på forholdet, eller har det styrket forholdet?

  •  Man møter helt klart nye utfordringer, men det har styrket forholdet helt klart! 

Hvordan synes du det er å være i permisjon? Synes det ser så koselig ut! 

  •    Jeg synes det er magisk, det å kunne være sammen med mine barn og se deres utvikling! Det er nok litt mer jobb en man kanskje tenker seg i forkant, men jeg ville ikka hatt det på noen annen måte!

Er det vanskelig å ha barn som ung, økonomisk?

  •  Det kommer helt klart ann på økonomien til det unge paret! Vi har ikke en dårlig økonomi, BT jobber mye og tjener godt 

Hva er det beste med å gå gravid?

  •   Åh, så mye ^^, Det beste må vel være tanken på hva som er i vente,  eller sparkene som gir deg beskjed om at alt er bra der inne.

Hvordan kom jentene dine til verden? Fødsel eller k.snitt?

  •   Fødselshistorien min kan du her. Jeg fødte begge på den normale måten 

Hadde du et tungt svangerskap?

  •     Der og da følte jeg det var tungt, ser jeg tilbake på det tenker jeg at jeg har hatt veldig lett og problemfritt svangerskap! Jeg slet med en del kvalme fra 8-16 uka. Så ble det fort tungt siden det var to, og jeg slet en del med bekkenet og ryggen, ellers har jeg nok vært heldig utenom at jeg kanskje bekymret meg en del siden jeg hadde et risiko svangerskap grunnet to der inne! Selv om jeg kjente liv kunne jeg ikke alltid si om jeg viste at det var bra med begge eller om det bare var en som sprellet rundt.  

Har dere noen faste rutiner?

  •   Hele dagen er rutiner egentlig! Det trur jeg nesten jeg får skrive om en annen gang for det blir så mye ! 

Hvordan møttes du og samboeren?

  •    Jeg har egentlig “kjent” han hele livet, han hadde vært litt småforelsket i meg i noen år før vi ble kjærester, og plutselig en dag fikk jeg øynene opp for hvilke fantastisk fyr han var ^^, 

Var graviditeten planlagt?

  • Vi hadde snakket om å få barn, men det skjedde litt fortere enn vi hadde ventet 🙂 Hihi!

var det tilfeldig hvem som ble Otilie og Olivia?

  • Nei, det var ikke tilfeldig, Otilie skulle være tvilling 1, og Oliva skulle være tvilling 2. Så allerede i magen viste jeg hvem som var hvem 🙂 

Hvordan ser du forskjell på dem?

  •  Det kan du lese om her 🙂

Har du strekkmerker etter graviditeten ?

  •    minimalt, jeg har to, pluss at navelen min er blitt litt “ødelagt” etter piercing

Ligger det i genene det med å få tvillinger ?

  •   Toegget tvillinger kan gå i arv, men disse er enegget så det er ikke arvelig ^^, men BT har mye tvillinger i familien, uten at det skulle ha noen effekt for vår del!

Har du tenkt å få flere barn ?

  •   Hvis vi er så heldige at vi kan få flere barn så ønsker jeg å gå gravid en gang til 🙂 Jeg kan jo krysse fingrene for tvillinggutter, men spørs om jeg er så heldig, flaksen min er nok kanskje brukt opp ^^, 

Kan du vise sminkerutinen din ?

  •   hihi, ja det kan jeg prøve å få til en gang

Hvilken rase hest har du? 🙂 får du tid til å ri og trene hesten med to små? 

  •  Hesten min er en Norsk Varmblod Dressurhoppe etter Zalmiak Firfod. Jeg har langt mindre tid nå enn før jeg fikk barn så klart, men jeg er i stallen hverdag selv om jeg ikke får ridd hver dag 🙂

Hvilken utdannelse har du startet på? 🙂

  •   Veteropati studie, et studie som omhandler naturmedisinsk behandling av dyr

Hva drømmer du om å bli? 🙂

  •     Tja, si det! Jeg er faktisk ikke helt sikker

Er du ferdig utdannet?

  •   Nei, jeg har 1 og et halt år igjen!

Får man mye ekstra penger og permisjon med tvillinger?

  •  Man får 5 eller 7 uker ekstra permisjonstid. Ikke noe annen pengestøtte enn for de som får et barn

Hvordan ble forholdet endra etter dere fikk to barn?

  •  sterkere ! 

Hvordan reagerte familie og venner?

  • Blandet, men mest positive reaksjoner

Eier dere huset dere bor i?

  •   BT kjøpte gården da han var 19, så ja vi eier ! 

Hvordan vil du beskrive deg selv som person?

  •     Tja, utadvent, bestemt og kreativ

Hva skal du jobbe som når tvillingene begynner i barnehagen?

  •    Litt usikker på fremtidsplanene for øyeblikket

Kunne du føde med keisersnitt hvis du ville?

  •  Det var aldri et ønske fra min side, så det spurte jeg aldri om  

Tjener du noe på bloggen nå som du ligger så langt oppe på blogg.no?

  •   Blogg.no betaler de som ligger frar 1- 20. plass 🙂 

 Har di flere venner med barn/tvillinger?

  •    Min beste venninne har ei datter som er 7 uker eldre enn mine, jeg er også i barsel med ei som har tvillinger, og har blitt kjent med ei som fikk firlinger 10 uker etter mine kom til verden 

Jobber BT?

  •  han jobber ja, litt for mye 😉 

 Hvordan liker du blogg livet? Er dette noe du kommer til å holde på med lenge?

  •    jeg trives så ja !

6 kommentarer
    1. Hvordan i alle dager klarer du å kombinere tvillinger, samboer, hest og utdannelse? Rir selv aktivt, har samboer og studerer. Men døgnet mangler så absolutt noen ekstra timer, hehe. Jeg finner deg svært inspirerende, stå på!

    2. Karen: Tja, si det ^^, Mangler ganske mange timer i døgnet selv! Jeg rir ikke aktivt, det får jeg ikke til, blir ikke noe riding 6 dager i uken som jeg fikk til før snuppene kom, har også ei nydelig jente som har henne en dag i uken, og det hjelper bare det 🙂

    3. Må bare få sagt at jeg syntes det er utrolig gøy å lese bloggen din:) Håper du holder på med å blogg leeenge;)
      Du er kjempe pen, og at du er så tynn og fin etter å ha gått gravid med tvillinger skjønner deg ikke helt;)
      Jeg er også kjempe glad i å sy og annet Håndarbeid så syntes det er stas når du legger ut litt slik også! 🙂 Gøy med babybilder av de to fantastisk søte jentene dine 🙂 og resten du bloggen om også. 🙂 Klem

    4. Hun som har firlinger har hun blogg vist hu har va heter ho. Synes det er kjempe gjilt å lese bloggen din

    5. Wow så effektiv du er her på bloggen! Blitt min nye favorittblogg:-) Tittet stadig innom for å se om det er noen ny oppdatering, og det er det jaggu meg ofte:-) Stå på videre! Imponert over alt du får tid til med to babyer i hus:) Klem fra meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg