Hverdagen som TVILLINGMAMMA 22 år

Hvordan fungerer egentlig hverdagen og de dagligdagse gjøremålene – får jeg mange spørsmål om, så derfor tenkte jeg å dele litt her på bloggen! 

Jeg husker så godt jeg tenkte og bekymret meg for hvordan jeg skulle få bært barna mine siden de var to! Jeg har jo holdt andre babyer, og når de er nyfødte så føler jeg at man MÅ holde de med to hender, helst tre! De er så skjøre og hode klarer de ikke styre så det kastes jo hit og dit om man ikke passer på! Vi har soverom i andre etasje, men alt annet er på 1.plan. Derfor tenkte jeg såå mye på hvordan jeg skulle gjøre det på mornigen når jeg skulle ta med begge jetene ned til frokost! Hahaha.. Tenk og være bekymret over en så liten ting! Jeg kom til den konklusjonen at da måtte jeg ta den ene først og så løpe opp etter den andre! 

Jeg trur vel nesten ikke jeg kan huske at jeg har gjort det på den måten jeg beskrev over! Det er vist noe annet med sine egene, man håndterer de jo hele tiden, og blir trygg på bæremåter og seg selv. Så jeg tar en under hver arm som jeg sier og tursler ned med de 🙂 Jeg trur jeg begynner å bli rimelig god på å “sjonglere” jentene rundt! Det hender BT sitter å kikker på meg med store øyne, mens har rister på hodet og sier: “du er jammen meg god!” Og andre som ikke ser meg så ofte skjønner jo ikke at det er mulig å gjøre ting slik jeg gjør det. Den største utfordringen er når jeg kommer til lukkede dører, og har bokstaveligtalt henda fulle! Gudskjelov for at man har bein sier bare jeg! De funker til det meste de også så lenge man er myk nok til å klare å løfte de opp til dørklinka, eller lysbryterene. Jeg har til og med jentene i hver arm når jeg skal ut til bilen! I tillegg har jeg jo alltid med meg stellebag som ikke så liten og nett da det må være to av alt i den også ! Låser døren og klarer å sette jentene i bilstolene uten å legge de fra meg. Alt går om man er i situsjonen og tørr og prøve! 

For uten om det så føler jeg vel kanskje at ting ikke er så anneleder. Jeg klarer jo ikke skifte på to samtidig, så jeg har et stellebord og tar de etter tur. 

Det eneste er vel kanskje den handligen! Det er nesten helt håpløst så jeg prøver å handle når BT er hjemme. Men de gangene jeg faktisk handler så er det jo litt av en syn! Spesielt om jeg ikke har med vogna noe jeg sjeldent gidder om jeg bare skal på den lokale butikken! Jeg tar de med meg mens de fremdeles sittter i bilsetet da de er for små til å klarer å sitte i handlevognen. Plasserer det ene setet i handlevognen og da er det FULT! Den andre må jeg ta på armen, og det er faktisk litt tungt å bære rundt på 5,5 kg pluss bilsete som er ganske tungt i det kvarteret det tar å handle. Siden en hånd er opptatt må jeg trille og styre handlevogna med den andre. Har du prøvd det? Gå igjennom en hel butikk og bare bruke en hånd til å svinge og trille! Kan ikke si de handlevognene er særlig enkle og kjøre, de lever virkelig sin egen verden og svinger dit den svinger vil! 😛 Jeg må jo også stoppe opp og dandere matvarene ned i mellom de små sprekkene som er mellom bilsetet til jentene og veggene på vogna. Så ja, det er ikke allverden man får meg seg, men to handleposer fulle har jeg klart å få stablet oppi! Problemet kommer da på nytt på vei ut av butikken, for med matvarene i poser er det ikke plass til i handlevogna mer! Da er det å ta et bilsete i hver armkrok og en handlepose i hver hånd, holde armen i 90 grader slik at bilstolene ikke sklir ned, og gå til bilden! haha.. Det er en grunn til at jeg ikke drar på treningssenter! Innen det året her er omme har jeg bi- og triceps som en veltrent mann! 

Jeg vet noen bruker bading av babyen sin som en kosestund, det får ikke jeg til. For når jeg har badet den ene, så tar jeg den andre, og da synes den første som er klar for mat at det er kjedelig å vente! Så under badetid prøver jeg å kose meg med de og la de “svømme” litt rundt mens jeg synger et par sanger, men i teorien så kjapper jeg meg nok kanskje litt mye! Ordtaket sier: den første bader du, den andre dusjer du og det tredje vansker du med klut! Ja, da kan jeg vel unnskylde meg litt der,  at det ikke blir det lange deilige badet, men heller et bad for å bli rein i kroker og kriker ^^,

Det var i hvertfall litt om hvordan hverdagen til en tvillingmamma ser ut 🙂 

Det hendler jo også at jeg blir litt sliten og da kan dette fort skjer:


SNOORK!! 

23 kommentarer
    1. Morsomt å lese – og det aller meste går! Det er berre å prøve… – og innimellom må man berre innsjå at ting ikkje går like knirkefritt som med èin, men da har man i alle fall prøvd. Eg hadde alltid med meg vogna når eg handla, og var SÅÅÅÅ frustrert over at den ikkje alltid gjekk gjennom kassa! Hmmrpt! På den lokale butikken måtte eg legge varene på båndet, for så å gå rundt til inngangen og trille vogna ut der, og rundt til kassa – veldig tungvint. Men etterkvart så vart betjeningen veldig behjelpelig med å `låse opp` handicapinngangen når dei såg meg… *ler* `Der kommer hun med dobbeldecker`n! – skynd dere… ` hørte eg stadig. *ler*
      Men når du bader – har du prøvd sånt badestativ/badesete? Kanskje jentene dine er litt små enda? Men jeg kjøpte to badebaljer og to badeseter som eg satte oppi. Så satte eg baljene inn i dusjkabinettet ( da kunne eg sitte i åpningen og passe på begge samtidig… ) og så bada dei samtidig…. Litt kaos vart det akkurat når eg skulle ta dei opp igjen, men badestunda var i alle fall roleg og koselig for begge.
      Kos dere – veldig morsomt å lese bloggen din, kjenner igjen sååå mange situasjoner! ;- )
      Henriette

    2. Har fulgt deg en stund nå, på instagram og nå her. Du er en jeg virkelig beundrer og ser opp til. Den viljestyrken du har, evnen til å være så positiv og ikke minst er du garantert en god mamma. Det er altfor få mennesker som lyser slik god energi som du gjør! Gleder meg til å følge deg og de nydelige jentene dine videre! 😀

    3. Henriette: Så gøy og høre din vinkel! Veldig lur den bademåten din. problemet mitt er at jeg har ikke stort nok bad 🙁 dusjkabinettet vårt er med høyekanter som jenten kan bade i, men det er ikke plass til to før de klarer å sitte selv 🙂

      Ha en fin dag 🙂

    4. tenkte på når du handlet kunne du hatt en i bilstol og en i bæresele så har du ledige hender 😉 kjempe fin blogg forresten;-)

    5. Veldig fint innlegg 🙂 En kan ikke si annet enn at tvilling mødere er mirakelkvinner 🙂
      Morsomt det du skriver om butikk turene 🙂 Kan se det for meg , hehe 🙂
      Og nok en gang NYDELIGE bilder, Jentene dine er jo så vakre 😀 <3
      Hadde jeg sett så bra ut når jeg sover som du gjør hadde det vært en glede altså, hehe 🙂
      Ha en fin dag <3

    6. Hei, liker bloggen din så godt! Er innom flere ganger i uken 🙂 Vurderer faktisk å begynne å sy klær til min lille mageboer etter jeg rotet meg inn på bloggen din hehe. Som du har nevnt tidligere så har tvillingene ett øye mer lukket enn det andre, det hadde også jeg da jeg var yngre. Dette fordi jeg hadde utrolig dårlig syn på det ene øyet, det ble ikke lagt merke til før jeg var rundt 10 år, var ikke før jeg ble 16 at begge øynene var like åpne, men synet ble ikke bedre. Vil derfor anbefale deg å ta de med til en øyelege å sjekke, skulle i alle fall ønsket at mine øyne ble sjekket tidligere i og med at det er vanskelig å gjøre noe med synet etter en viss alder 🙂
      Stor klem

    7. Silje Louise: Åh, så hyggelig <3 Jeg synes det er viktig å finne de positive sidene ved live og leve på de, for da har man det så utrolig mye bedre enn om man går å tenker på de negative!

    8. Finnes det ikke en vogn med et sete på håndtaket? Jeg syntes det er morsomt å lese for, jeg har et lite tantebarn. Så det er morsomt å se hvordan andre med to barn har det! 🙂

    9. Herlighet så flink du er! Sitter å ler inni meg når jeg ser formeg hvordan det ser ut når du gjør dette 😛
      Du er virkelig en supermamma! Du er utrolig flink med de to sjarmtrollene <3 klem!

    10. Så utrolig inspirerende å lese!! Du er superflink, og FOR en fantastisk holdning du har til alt!
      Jeg kom over bloggen din for noen dager siden, og ble helt satt ut! For noen fantastiske jenter du har, og for en sterk person du er! Jeg håper så inderlig jeg kommer til å takle utfordringene i hverdagen likt som deg når det evt. blir min tur en gang:-) Håper virkelig du fortsetter bloggen din en god tid fremover, for det er virkelig inspirerende å lese om hverdagen din og hvordan du håndterer alt du møter, samt mange nyttige råd og tips å ta med seg. Det er også en skikkelig kos tone i alt du skriver, så man blir jo bare glad av å ta en tur innom her! Morsomt!
      Hilsen en herved fast leser 🙂

    11. Jente, 19år: Smiler smiler smiler!! Tusen takk, det var en kommentar jeg kjente varmet gpdt! Nå kommer jeg til å få en fin helg, for denne kan jeg leve lenge etter 🙂

      Ha en suuper helg 😀

    12. Tjooo og hei. Beundringsverdig må jeg bare si!! Også skriver du utrolig bra. Klarte nesten å leve meg inn i det, men bare nesten. Hehe. Ofte så vet man ikke hva man skal gjøre før man er i situasjonen og da handler man bare på mest naturlig måte..? Uansett; Stå på videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg